Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Buderus g115 - brak zapłonu oleju

17 Gru 2010 22:29 3579 7
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem z tym piecem. Konkretnie chodzi o moment zapalenia oleju. Początkowo włącza się wentylator jednak później nic nie następuje. Zdjąłem cały palnik i czekałem na start pieca ale z zakręconym dopływem ropy i odłączoną wtyczką elektrozaworu. Wentylator się włączył i iskra też się pojawiła (nie miałem na tyle odwagi żeby próbować odpalać z dopływem oleju). Czyli wydaje mi się że problem dotyczy samego dopływu ropy. Możliwości jest kilka: zapchany filtr oleju na zewnątrz pieca, uszkodzony elektrozawór (nie otwiera się), popsuła się pompka. I teraz moje pytanie. W jaki sposób sprawdzić te trzy elementy? Może macie jakieś swoje sposoby albo wiecie co najprawdopodobniej padło? Proszę o jakieś rady.
    Pozdrawiam.



    Proszę usunąć z tytułu słowo PROBLEM
    mod - mirrzo
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Sposobów jest kilka. Najlepszym jest wezwanie serwisanta.
  • Poziom 12  
    Mogłem się spodziewać takiej odpowiedzi. Niestety serwis = kasa. Jeśli sam sobie nie poradzę to będę musiał tak zrobić, jednak najpierw chciałbym spróbować swoich sił. Układ nie wygląda na zbyt skomplikowany. I jeszcze jednym elementem który mógł zawinić jest dysza, która mogła się zapchać. Proszę o posty od osób, które chciałyby pomóc, bo kolejne posty odsyłające do serwisu raczej nie pomogą.
  • Poziom 30  
    spróbuj odpalić palnik olejem pobranym wężykami z karnisterka
  • Poziom 12  
    Tylko wtedy dysza raczej na pewno się zapcha jeśli nie będzie żadnego filtra. A można sprawdzić czy to dysza w taki sposób: Odkręcić metalowy przewód dochodzący do dyszy i zobaczyć czy tam pojawi się olej? Chyba to nie powinno zaszkodzić w żaden sposób? Tylko czy ciśnienie nie będzie zbyt duże (czy nie będzie za mocno sikało)?
  • Poziom 30  
    jeśli nalejesz czystego oleju i nie będzie długo pracować to nic się nie stanie wielokrotnie to testowałem
  • Poziom 21  
    ...a przynajmniejm wyeliminujesz problem z zasilaniem polnika w olej (czeso sie spotyka),sposob z odkreceniem doplywu oleju do dyszy ok ,ale odchyl na tyle przewod cobys nie zalal wentylatora,teraz pytanie jaki masz typ palnika?Na wypowiedzi w formie wezwij serwis nie ma sie co foszyc poprostu nigdy dobrze bez analizatora tego nie ustawisz i tyle (na oko jak sie machniesz - majac doswiadczenie bedziesz wypalal z 15-do 25 % wiecej oleju ) policz czy ci sie to oplaca ,a jak masz palnik rakietowy to latwo uwalic np ultrafilolet ktory hmmm tani nie jest
    pozdrawiam
    Wesoly Serwisant
  • Poziom 12  
    Witam
    Problemy są cztery:
    PKT 1.
    Niedrożna instalacja olejowa lub powietrze w układzie- i po koleii:
    -sprawdzić początek zasysu na dnie w zbiorniku(dość kłopotliwe ale od tego bym zaczął)
    -sprawdzić filtr oleju(wkład siatka lub filc) - pamiętać żeby odkręcić i zassać paliwo po wyczyszczeniu
    -sprawdzić filtr siatkowy w pompie - przy Danfossie imbus z góry pompy i tam jest siatka, Suntec ma siatkę półokrągłom w środku i trzeba odkręcić pokrywę korpusu.
    -zapchany filtr dyszy(spiek) - wymienić dyszę
    -sprawdzić czy instalacja nie jest zapowietrzona - na sucho mało prawdopodobne aby pompa pociągneła - zakładając że oleju nie jest mało bo jeżeli jest poniżej połowy zbiornika i np zbiornik stoi poniżej kotła, paliwo zeszło i w dodatku jest zimne to bez pompy do zaciągania się nie obejdzie - chyba że masz dobre płuca i lubisz smak oleju opałowego:-)
    -jak zrobisz to wszystko i wiesz że olej jest w pompie i system jest drożny to możesz przejść do punktu 2 i 3.

    PKT 2.
    Może być uszkodzona pompa olejowa
    Jeżeli nie posiadasz manometru(a zakładam że nie posiadasz:-)) to w momęcie kiedy pracuje wentylator(przed zapłonem) poluzuj na pompie śrubę z oznaczeniem P(presure-ciśnienie) - powinno zacząś wylatywać paliwo - podstaw naczynie bo śruba może wypaść, jeżeli wylatuje ropa to wyłącz zasilanie tak aby olej nie ciekł - przy dużym strumieniu można przyjąć że pompa jest sprawna - aczkolwiek bez manometru nie sprawdzisz dokładnie czy jest dobre ciśnienie i czy pompa pracuje poprawnie. :-( W to miejsce z literką P wkręca się manometr:-)

    PKT 3.
    Może być uszkodzony elektrozawór - i tu 2 części - uszkodzona cewka lub zapieczony czpień
    Uszkodzoną cewkę łatwo sprawdzić ponieważ po kilku sekundach od włączenia wentylatora powinno być słychać delikatne stuknięcie na pompie - cewka powinna być na 230V(sprawdź dokładnie) więc można podłączyć obce napięcie i wtedy mamy pewność że otwiera.
    Zapieczony czpień - chyba tylko raz wymieniałem zawór z tego powodu więc najlepiej mieć na podmianę inny dobry - nie pamiętam w jaki sposób to zdiagnozowałem - w każdym razie nie działało - założyłem dobry i było OK.
    Warto wymienić komplet.

    PKT 4.
    Uszkodzony automat Satronic, Landis, Danfos itd - kilka razy się zdażyło że automat nie podawał napięcia na elektrozawór - miernik - wypiąć kostkę z elektrozaworu i sprawdzić czy jest napięcie podawane kilka sekund po włączeniu wentylatora. Do sprawdzania służy specjalny przyżąd np Satronic'a który pozwala wyłapać co jest uszkodzone w automacie.

    Opisałem Tobie to wszystko po to żebyś wiedział że bez przyżądów tak naprawdę nic nie zrobisz, i że możesz więcej zepsuć niż naprawić, dlatego warto zlecić to SERWISANTOWI - dobremu. I to nie koniec bo jeszcze trzeba np po wymianie pompy i dyszy podregulować palnik - można na "oko", ja wolę jednak z analizatorem.
    Powodzenia
    Pozdrawiam