Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH12 380 kM 1997 r - awaria silnika

17 Gru 2010 22:44 4684 7
  • Poziom 10  
    Witam,

    Problem polega na tym, że silnik pracował na biegu jałowym bez obciążenia i nagle zgasł. już nie udało się go więcej uruchomić. Po włączeniu stacyjki wszystkie kontrolki świecą - oprócz jednej od silnika. Po wciśnięciu kontrolki do wyświetlania kodów błyskowych powyższa kontrolka świeci -jedna na desce rozdzielczej, a druga na przycisku.
    Czy świecenie tych kontrolek po naciśnięciu oznacza, że jednostka sterująca jest zasilana w prąd? proszę o poradę.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Skoro kontrolka "check" się nie zaświeca, sprawdź bezpiecznik F18 i przekaźnik K4 (czy się załącza). Bo prawdopodobnie jednostka sterująca nie ma zasilania. Napisz jeszcze czy w czasie pracy silnika był podłączony może prostownik?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Po tel. konsultacji z fachowcem ,fachowiec stwierdził, że
    jednostka sterująca do naprawy. W tej chwili mam kasetę po naprawie. Jak zamontuję, to
    napiszę o efektach tej naprawy.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Właśnie do tej usterki próbowałem dążyć.
  • Poziom 10  
    Po zamontowaniu j. sterującej i odpowietrzeniu układu paliwowego, silnik uruchomiłem bez problemu. Wszystko wróciło do normy.
  • Poziom 9  
    Mam pytanko do fachowców - czy pompa wodna jest napędzana z tego samego koła rozrządu z którego kompresor(FH420 98r silnik A)
  • Poziom 10  
    Podczas awarii j. sterującej, silnik pracował na b. jałowym. W tym dniu przejechałem
    60 km. Naprawiający j. sterującą powiedział, że musiał nastąpić chwilowy wzrost
    napięcia pow. 36V. Czy ktoś może wie dlaczego mogło dojść do tej awarii.Proszę o opinię w tej sprawie.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.