Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

2.0HDI 136PS Dziwne odgłosy z komory silnika, turbo? wtryski

17 Gru 2010 23:17 10216 10
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich

    2.0HDI 136ps RHR

    Problem polega na tym, że silnik wydaje dziwny metaliczny (klekot, grzechot stuki, itp. CIĘŻKO TO OKREŚLIĆ, tak jakby w środku latało kilka luźnych nakrętek, żeby ułatwić rozpoznanie dołączam pliki z dźwiękiem)

    Silnik wydaje ten dźwięk w przedziale 1000-2000obr (jeśli jest zimny to na wyższych obrotach, a jeśli ciepły to na niższych). Ten dźwięk ginie jedynie wtedy gdy np. wrzucę 3 bieg przy 1tys obrotów i dam pełen gaz to wtedy nie słychać tego hałasu. Co ciekawe samochód ma pełną moc, tylko że jak chcę utrzymać stałe obroty np. 2500 to auto przyspiesza i zwalnia samo, nie można utrzymać stałych obrotów cały czas wahają się o 200 obrotów, przy tym towarzyszy charakterystyczny dźwięk turbiny (Psss, jak w rajdówkach). Przy pełnym przyspieszaniu auto też szarpie i przy każdym szarpnięciu słychać upuszczenie powietrza przez turbo.


    Nie wiem czy ten hałas silnika wiązać z turbiną? ale ewidentnie słychać to gdzieś pod pokrywą silnika, może dźwięk tak się niesie.
    W pierwszej kolejności wymieniłem rozrząd bo myślałem, że przeskoczył ale wymiana nie pomogła.

    Dodam jeszcze, że auto nie może złapać większej temperatury jak 80stopniC (jest to maksymalna temperatura jaką udało mi się uzyskać)

    Rozpisałem się, ale chciałem jak najlepiej opisać to co słyszę i czuję, bo nie chcę już jeździć od mechanika do mechaniki i słuchać ich gdybań.

    http://www.megaupload.com/?d=F4R0XDBY
    http://www.megaupload.com/?d=BBG2785V
  • Poziom 15  
    Wciskasz gaz do spodu przy 1000 obr/min ???
  • Poziom 8  
    mazbasi napisał:
    Wciskasz gaz do spodu przy 1000 obr/min ???


    Tak, gaz do oporu i wtedy tez szarpie ale nie slychac tego halasu silnika
  • Poziom 15  
    No to powodzenia z takim stylem jazdy.
  • Poziom 27  
    wtryski, paliwo - diagnostyka i w minute wiadomo co

    dobrze ze napisales ze to peugeot 407/307
  • Poziom 8  
    mazbasi napisał:
    No to powodzenia z takim stylem jazdy.


    Nie napisałem, że tak jeżdżę, po prostu próbowałem i to co zauważyłem to, że klekot ustaje ale szarpanie nie (więc jeśli silnik jest pod obciążeniem to jest cisza) w sumie to dziwne to.

    Co do wtrysków to byłem u mechanika i podłączył PLANET, sprawdzał wtryski trzy pokazały 100% a jeden 98% i powiedział, że z tym wszystko jest w porządku, może się mylił?
  • Moderator Samochody
    Wrzuciłbyś te pliki na YouTube... za dużo zachodu z czekaniem, zapisywaniem.

    Chodzi jak zimny diesel z przebiegiem 200+ tys. km ;) klekoczą popychacze zaworów.

    mazbasi napisał:
    Wciskasz gaz do spodu przy 1000 obr/min ??? (...) No to powodzenia z takim stylem jazdy
    Co w tym złego - nie bój nic, sterownik silnika nie pozwoli "zrobić mu krzywdy".
  • Poziom 8  
    Mówisz, że popychacze a nie wiązać tego hałasu z turbina?
    To od czego może zależeć te szarpanie?

    W niedziele zrobię filmiki lepsze jakości i wrzucę na youtube
  • Poziom 8  
    Z przerywaniem już znalazłem usterkę, wadliwy musi być EGR bo jak odłączyłem wtyczkę to samochód nie szarpie i ciągnie równo (a tak w ogóle to mogę tak jeździć z odłączoną wtyczka?) Teraz pozostaje jeszcze ten klekot, trochę poczytałem i zauważyłem że innym przechodzi to po wypaleniu FAPu, tylko wszyscy piszą że potrzebna jest do tego wysoka temperatura (a ja na zegarach mam maksymalnie 80C) i teraz moje pytanie czy przy takiej temperaturze może włączyć się FAP, czy musi być 90C? bo jeśli tak to muszę wymienić termostat
  • Poziom 18  
    Witam , kolego Impulso czy znalazłeś przyczynę klekotania, bo borykam się dokładnie z takim samym objawem