Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zastosowanie diody przy włączniku świateł (Golf II)

18 Dec 2010 02:10 4230 12
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Najlepiej zastosuj jakiś automatyczny wyłącznik świateł. Rozwiąże ci to wszelkie problemy.
    A jeśli chcesz tylko diodę, to wepnij ją równolegle do wyłącznika świateł. Dopóki światła będą zgaszone, to dioda będzie "łapać" masę przez żarówki. Jak je załączysz, to zgaśnie.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz, co to znaczy POŁĄCZENIE RÓWNOLEGŁE? I pisałem, że podpiąć się RÓWNOLEGLE do WYŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ.
  • Helpful post
    #5
    Zico63
    Level 37  
    Tak:
    Zastosowanie diody przy włączniku świateł (Golf II)
  • #6
    User removed account
    Level 1  
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widzisz ty, żeby tam było podłączenie do 31? Poza tym, poszukaj sobie, co oznacza nr 31 w instalacji samochodu (jest to oznaczenie uniwersalne).
  • #9
    Zico63
    Level 37  
    Dlaczego 56b? przy podpięciu do 56 działa także na drogowych, choć może być i do 56b. I tym konkretnym przypadku wypada dodać, że diodę podłączamy poprzez opornik o wartości ok. 1 kilooma wlutowanym w przewód.
  • #10
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #11
    Zico63
    Level 37  
    Fakt, nie widać...:D
    Dioda się nadaje a opornika o którym pisałem wyzej już nie potrzeba - ma "w sobie".
    gdyby nie świeciła, zamienić miejscami kabelki od diody, ważne jest który do którego, ale złe połączenie nic nie zepsuje - tylko nie świeci.
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamiast kombinować z migającą diodą jak się zaświeci światła drogowe, lepiej wyciągnąć zegary i wymienić kontrolkę od długich. Z tego, co pamiętam, to w starych vw niebieska kontrolka jako jedyna była na żarówce. Reszta, to były diody.
    A ta migającą kontrolkę podłączyć pod 56.
    A już najlepiej zastosować automatyczny wyłącznik świateł i mieć z głowy załączanie. Dodatkowo można dołożyć przekaźniki, co poprawi działanie reflektorów (zniwelowane spadki napięcia w starej instalacji).