Auto Ford Fiesta 1.1i Mk'3 1991rok.
Zakupiłem auto w 2005 roku razem z takim akumulatorem:
oznaczenie p o stronie MINUSA - 1023FC(albo zamiast C jest 0)267x
Naklejka - FIREBIRD - co to za firma? Szukałem wszędzie i nic na jej temat nie mogę znalezc
oznaczenie po stronie PLUSA - 1026FK
Jak odczytać datę produkcji akumulatora.
Przez okres użytkowania do dnia dzisiejszego rozładowałem go 3 razy (auto pozostawione na światłach) . Doładowanie prostownikiem wystarczyło i można było uruchomić autko. Nie miałem problemów nawet przy mrozach w granicach -25 stopni.
Silnik zaczął brać olej i musiałem zmienić typ lanego oleju z 15W40 na 20W50. Jest on bardzo gesty i aktualnej zimy rozrusznik zaczął kręcić coraz słabiej. Tydzień temu wyjąłem baterie i podładowałem. Po zamontowaniu rozrusznik kręcił bez żadnych oporów aż do wczoraj rana. Nie było tak zimno bo tylko -12 stopni.
Autko zakręciło może trzy razy i akumulator padł. Światła były kierunki tez działał centralny zamek ale rozrusznik już nie kręcił. Wszystko przygasało.
Wyjąłem go i sprawdziłem aerometrem gęstość elektrolitu. W celach 2 3 4 5 gęstość była w granicy 1,30 ale w dwóch pozostałych 1 (przy MINUSIE) i 6 (przy PLUSIE) była inna - jakieś 1,23. Było tez mniej elektrolitu (poniżej minimum) niż w tych celach naładowanych. Wszędzie kolor elektrolitu był klarowny i jasny.
Podłączyłem prostownik i po 2 godzinach z cel naładowanych zaczęło sie odgazowywanie. Jeszcze raz sprawdziłem aerometrem gęstość elektrolitu. Zauważyłem ze w celi 1 i 6 elektrolit ma kolor jasny przezroczysty a w tych pozostałych jest ciemny i mętny. Co to może oznaczać?
Ładowałem baterie przez 12 godzin. Rano odłączyłem prostownik napięcie na zaciskach akumulatora wynosiło 12,7 V. Auto zapaliło bez problemu. Mało rozrusznik nie "wyskoczył" takiego dostał kopa.
Sprawdze jeszcze napiecie ladowania na postoju bez obciazenia i z wlaczonymi swiatlami oraz nadmuchem. Moze jest niedoladowywany.
Zakupiłem auto w 2005 roku razem z takim akumulatorem:
oznaczenie p o stronie MINUSA - 1023FC(albo zamiast C jest 0)267x
Naklejka - FIREBIRD - co to za firma? Szukałem wszędzie i nic na jej temat nie mogę znalezc
oznaczenie po stronie PLUSA - 1026FK
Jak odczytać datę produkcji akumulatora.
Przez okres użytkowania do dnia dzisiejszego rozładowałem go 3 razy (auto pozostawione na światłach) . Doładowanie prostownikiem wystarczyło i można było uruchomić autko. Nie miałem problemów nawet przy mrozach w granicach -25 stopni.
Silnik zaczął brać olej i musiałem zmienić typ lanego oleju z 15W40 na 20W50. Jest on bardzo gesty i aktualnej zimy rozrusznik zaczął kręcić coraz słabiej. Tydzień temu wyjąłem baterie i podładowałem. Po zamontowaniu rozrusznik kręcił bez żadnych oporów aż do wczoraj rana. Nie było tak zimno bo tylko -12 stopni.
Autko zakręciło może trzy razy i akumulator padł. Światła były kierunki tez działał centralny zamek ale rozrusznik już nie kręcił. Wszystko przygasało.
Wyjąłem go i sprawdziłem aerometrem gęstość elektrolitu. W celach 2 3 4 5 gęstość była w granicy 1,30 ale w dwóch pozostałych 1 (przy MINUSIE) i 6 (przy PLUSIE) była inna - jakieś 1,23. Było tez mniej elektrolitu (poniżej minimum) niż w tych celach naładowanych. Wszędzie kolor elektrolitu był klarowny i jasny.
Podłączyłem prostownik i po 2 godzinach z cel naładowanych zaczęło sie odgazowywanie. Jeszcze raz sprawdziłem aerometrem gęstość elektrolitu. Zauważyłem ze w celi 1 i 6 elektrolit ma kolor jasny przezroczysty a w tych pozostałych jest ciemny i mętny. Co to może oznaczać?
Ładowałem baterie przez 12 godzin. Rano odłączyłem prostownik napięcie na zaciskach akumulatora wynosiło 12,7 V. Auto zapaliło bez problemu. Mało rozrusznik nie "wyskoczył" takiego dostał kopa.
Sprawdze jeszcze napiecie ladowania na postoju bez obciazenia i z wlaczonymi swiatlami oraz nadmuchem. Moze jest niedoladowywany.