Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z termostatem audi a4 1,6 LPG

18 Gru 2010 07:51 3170 7
  • Poziom 14  
    witam ,w audi 97 rok z silnikiem 1,6 ALZ nie miałem w obiegu płynu chłodzącego,przyczyną okazala sie pompa(pęknięty wirnik plastikowy) ,wszystko by bylo w porządku jak by byl duży obieg i parownik lpg odpowiednio sie nagrzewał.sprawdzałem termostat w gorącej wodzie z termometrem i jest dobry ,chłodnica drożna,układ odpowietrzałem,uszczelka pod głowicą dobra i dalej to samo.bez termostatu duży obieg jest,ale grzanie parownika jest dalej słabe.dodam moze ze z grzaniem w aucie nie ma problemu czy z termostatem czy bez.ma ktoś jakieś ciekawe pomysły co by jeszcze mozna było by zrobić?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    żaden nie miał podobnego przypadku?
  • Specjalista - DAF Trucks
    Może być taki przypadek, że króćce do układu chłodzenia parownika ( trójniki, itd) powodują dławienie (miejscowe opory przepływu), i wiadomo- płyn nie frajer, płynie tam, gdzie ma łatwiej.Jeśli łatwiej jest mu płynąć przez nagrzewnicę, chłodniće - to tam będzie płynął.Dotknij ręką wąż zasilający parownik, potem wąż powrotny z parownika, i porównaj spadek temp.Na gorącym silniku, powinny być tak samo gorąće, ale tylko na skrajnie gorącym.Przy nagrzewającym się silniku ten zasilający będzie dużo cieplejszy, niż powrotny( część ciepła zostaje w parowniku przekazana naogrzanie i odparowanie gazu).
    Poza tym porównaj temp. węży do nagrzewnicy - analogicznie do tego, jak pisałem o wężach parownika.Jak masz wyjęty termostat, to załóż go z powrotem, bo inaczej parownik zamarza( gaz nie odparowuje). Z założonym termostatem przy rozgrzewaniu silnika, porównaj temp. węży chłodnicy.Nawet tuż przed 90 stopni, czyli kiedy otworzy się termostat, dolny wąż chłodnicy będzie zimnu, albo najwyżej letni.Górny może być ciepły, ale to nie znaczy, że jest cyrkulacja przez chłodnicę.po prostu ciepła ciecz zawsze idzie do góry.
  • Poziom 23  
    Dawno instalacja złożona?Może wystarczy zamienić węże przy parowniku.Wąż zasilający parownik czyli ten sam co zasila nagrzewnice bo przeważnie tam się tnie musi być u góry parownika.Niekiedy żeby odpowiednio odpowietrzyć parownik trzeba odkręcić opaske na wężu górnym i wypuścić powietrze.
  • Poziom 14  
    sciagalem weże od parownika podczas pracujacego silnika i nie plynoł plyn czasami cos pluneło jak sie dobrze zagrzał to prawie sama para szla z węza zasilającego.węze sa drozne. odpowietrzanie parownika tez nic nie dało a jezeli chodzi o termostat to jak by sie otworzył to by było krązenie plynu ,a teraz tak to wyglada ze silnik rozgrzany a obudowa termostatu zimna
  • Specjalista - DAF Trucks
    Skoro nic nie wypływało z węży parownika, to ta pompa wody coś nie działa.Jeżeli piszesz że węże są drożnę, to jakim prawem płyn nie recyrkuluje? od recyrkulacji płynu odpowiada pompa.Jeżeli po zdjęciu węża nie wyrzuca płynu, to musi być coś z recyrkulacją płynu.A dobry wąż zdjąłeś? ten do zasilania parownika( powinien iść od węża zasilającego nagrzewnicę), czy powrotny?
    Upewnij się, ąe zdjąłeś zasilający, nie powrotny.
    A nawet jak zdjąłeś powrotny, to przy pracującym silniku płyn powinno wyrzucać z parownika, a nie z węża, który właśnie zdjąłeś.Jak nie wypływa- czy to z parownika, czy to z węża- coś bym podejrzewał tą nową pompę wody.
  • Poziom 23  
    Skoro po ściągnięciu węża z parownika nic nie płynie to coś wysoko ten parownik jest umieszczony(dziwne że wcześniej nie było problemów).Nie mieszajmy w to termostatu bo jak nagrzewnica działa to i parownik powinien być podgrzany.Termostat puszcza wode na chłodnice.Proponuje odkręcić reduktor z uchwytu(nie odkręcając węży) i dać go chwilowo niżej żeby powietrze poszło w głowice i powinien się odpowietrzyć.Kolega ma reno kangu i też ma w takim miejscu parownik że nie ma innej możliwości odpowietrzenia jak odkręcenie z uchwytu.Radze jeszcze sprawdzić korek zbiorniczka wyrównawczego.
  • Poziom 14  
    załozyłem termostat tylko inny nowy filrmy wahler i raczej jest dobrze bo parownik sie nagrzewa i termostat zaczyn puszczać,wydaje sie mi ze słaby jest obieg przez chłodnice ale w miare utrzymuję temperature na postoju jak i podczas jazdy,zobaczymy jak bedzie w lecie,narazie dzieki za pomoc