Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prądnica Zetor 5718 nie ładuje

Gatesystem 18 Gru 2010 10:04 3805 6
  • #1 18 Gru 2010 10:04
    Gatesystem
    Poziom 16  

    Witam,

    W ciągniku zetor 5718 zamontowana jest prądnica , oraz regulator Bosh-a.

    Efekt jest taki, ze praktycznego ładowania nie ma.

    Miernikiem zmierzyłem napięcie na prądnicy i wynosi na wolnych obrotach U= 6-8 V, przy wysokich obrotach U= 13,5 - 14,8 V.

    Sprawdziłem miernikiem napięcie ładowania na akumulatorze i okazuje sie , że na wysokich obrotach U=12,5 a na wolnych U=12 V

    1. Czy zatem prądnica jest do wymiany, czy regulator ?

    2. Myślałem także o wymianie na nowy alternator z wbudowanym regulatorem ale niestety nie bardzo mogę znaleźć rozwiązania na forum dla alternatora z wbudowany regulatorem i schematu podłączenia.

    Proszę o pomoc.

    0 6
  • #2 18 Gru 2010 10:28
    domellus
    Poziom 28  

    Z tego co wyczytałem to masz duże straty na przewodach od pradnicu do akumulatora. Posprawdzaj połaczenia przewodów jak równieżich stan.
    Co do alternatora to napewno są gotowe do tego ciągnika do kupienia a jak nie to " nie ma żeczy niemożliwych" i da się jakiś zaadoptować. Co do podłączenia to temat był juz wielokrotnie poruszany na forum, proponuje poszukać i znajdziesz :)

    0
  • #3 18 Gru 2010 11:27
    Gatesystem
    Poziom 16  

    Kable sprawdzałem i teoretycznie są dobre, nie sa nigdzie przetarte, czy zniszczone.

    A czy prądnica może mieć przy wolnych obrotach 6-8 V , bo w/g mnie to trochę mało.
    Czy regulator może nie podawać napięcia dalej gdy jest uszkodzony ?


    Na forum znalazłem wiele rozwiązań dla C 330, czy C360, tylko, że zetorek się troszkę różni.

    0
  • #4 18 Gru 2010 11:56
    domellus
    Poziom 28  

    Układ ładowania, zasada działania i to jak ma być podłączony alternator jest taki sam. Trzeba tylko troszkę ruszyć głową odpowiednio przerobić instalacje w ciągniku bo ta od prądnicy to co innego tak samo w zetorze jak i c330, 360 czy też jaki kolwiek inny :) Ale mogę się mylić bo w zetorze to jeszcze nie przerabiałem i nie wiem jak tam jest dokładnie, ale jak siema pojęcie o co chodzi to sie bez problemu powinno dać radę bazując nawet na układzie od c330 :)

    0
  • #5 18 Gru 2010 12:05
    Gatesystem
    Poziom 16  

    A czy może mi ktoś udostepnić schemat ogólny dla montażu alternatora z wbudowanym regulatorem do ładowania akumulatorów ?

    0
  • #7 19 Gru 2010 18:04
    Gatesystem
    Poziom 16  

    Dziękuje bardzo, temat do zamknięcia.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo