Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 1.9 dci - Nie odpala. Mocno kopci na biało.

rzuku90 18 Gru 2010 12:18 6876 5
  • #1 18 Gru 2010 12:18
    rzuku90
    Poziom 9  

    Witam serdecznie. Mam problem z samochodem jak w temacie. Opisze po kolei co sie działo. Bardzo proszę o szybka pomoc.
    1. Samochód po wymianie uszczelki pod głowicą
    2. po uruchomieniu i przejechaniu jakiegoś kilometra (temperatura na zew jakieś -15)
    wcisnąłem gaz do dechy i zaczęło trzepać silnikiem i zgasł.
    3. stanąłem na poboczu i próbowałem zapalać. Regularnie co 5 raz odpalał wchodził na ok 3 tys obrotów i gasł. silnik był już trochę ciepły.
    4. gdy zapalał w około było pełno białego dymu.
    5. odkręciłem rurę od intercoolera od strony kierowcy i własnie z intercoolera wydobywały się kłęby dymu.
    6. teraz jak jest już zimny nie zapala w ogolę...
    7. odkręciłem katalizator zaraz za turbo i dalej kopci, nie zapala i rzyga olejem z turbo
    8. dodam ze chyba słychać zawory jak klepią.
    9. przed cala to sytuacja mój ociec miał podobna sytuacje ale odpalił prze-gazował, samochód strzelił i z wydechu wyleciała jakaś sadza podobno.

    Co to może być?

    0 5
  • #2 18 Gru 2010 18:29
    rzuku90
    Poziom 9  

    Dodaje że rozrząd jest dobrze ustawiony...

    0
  • #3 18 Gru 2010 21:10
    kocykr
    Poziom 8  

    Dla mnie wygląda na zabity filtr paliwa, może wytrąciła sie parafina. tak zazwyczaj spotykałem się w traficach. Przy dużej minusowej temp. wydziela się parafina. Wymień filtr i sprawdź. Przy takich mrozach można dolać jakiegoś specyfiku. Pozdrawiam, powodzenia

    0
  • #4 28 Gru 2010 17:30
    rzuku90
    Poziom 9  

    Witam. Po prześledzeniu wszystkiego po kolei zamontowałem następujące obserwacje:
    Po wymianie filtra wlaniu nowej ropy silnik po kilku próbach odpalenia, uruchamia sie zaczyna normalnie pracować nabiera temperatury. Gdy spalił podane paliwo zgasł.
    Najważniejsza obserwacja moim zdaniem to fakt ze wyrzuca spaliny filtrem powietrza i intercoolerem ale w druga stronę niż powinien. Filtr powietrza był nasiąknięty olejem.
    Doszedłem do wniosku ze to turbina. Co z tym fantem zrobić? czyścic samemu czy dać do regeneracji? Mam ja juz zdemontowana... Proszę o odpowiedzi.

    0
  • #5 04 Sty 2011 00:59
    JAMAL01
    Poziom 12  

    Objawy które opisujesz to naiprawdopodobniej turbina do regeneracji ,lub otwarty zawór EGR.

    0
  • #6 01 Maj 2011 09:06
    rzuku90
    Poziom 9  

    turbina wymieniona na nową, objawy takie same (dym wychodzący z filtra powietrza)
    UWAGA! po kilku próbach w końcu odpalił, nabrał temperatury i gdy został prze gazowany obroty wzrosły do 6tys. i nie chciał zgasnąć. kupa dymu i hałasu. dopiero po odcięciu paliwa zgasł. Wymieniłem silnik.

    1
  Szukaj w 5mln produktów