Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problemy z odpaleniem voyagera 2.5 crd 2001r

18 Dec 2010 16:12 5022 13
  • Level 9  
    Mam problem z odpaleniem mojego samochodu przy temp. 5 stopni i poniżej.
    przy 5 stopniach trzeba długo kręcić żeby złapał, a ok 0 stop.i poniżej odpala tylko z samostartu. Po długim kręceniu na rozruszniku (nie odpala) z rury wydobywa się dym jakby wcale nie działały świece ( a są dobre i przekaźnik).
    Sprawdzałem przepływomierz paliwa na listwie NIE LEJE przy paleniu,jak pisał jeden forumowiczów.
    Jak go podłączyłem pod kompa nie wykazał żadnej usterki (na ciepłym) jedynymi rzeczami jakimi sugerowali to:
    1. Przepływomierz
    2. Czujnik położenia wału

    Nie wiem jak rozwiązać ten problem.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 9  
    marcinkol wrote:
    Mam problem z odpaleniem mojego samochodu przy temp. 5 stopni i poniżej.
    przy 5 stopniach trzeba długo kręcić żeby złapał, a ok 0 stop.i poniżej odpala tylko z samostartu. Po długim kręceniu na rozruszniku (nie odpala) z rury wydobywa się dym jakby wcale nie działały świece ( a są dobre i przekaźnik).
    Sprawdzałem przepływomierz paliwa na listwie NIE LEJE przy paleniu,jak pisał jeden forumowiczów.
    Jak go podłączyłem pod kompa nie wykazał żadnej usterki (na ciepłym) jedynymi rzeczami jakimi sugerowali to:
    1. Przepływomierz
    2. Czujnik położenia wału

    Nie wiem jak rozwiązać ten problem.



    Po wielu pytaniach u mechaników co może być grane jeden z nich podpowiedział mi abym sprawdził przelew wtrysków bo mogę mieć padniętą sekcję wysokiego ciśnienia w pompie. Symptomem tego mogą być nierówne obroty, podczas naciskania gazu i puszczania ( nie wchodzi płynnie na obroty i płynnie opadają "skaczą o 100 czy 200 obrotów")

    MOŻE to jest przyczyną wszystkiego:?:
  • Level 21  
    Próba przelewowa może wykazać niedomagania wtryskiwaczy ponieważ polega ona na porównywaniu ilości przelewanego paliwa. To najprostrzy test wtrysków bez konieczności demontażu.
    W ten sposób usterki pompy nie stwierdzimy, chyba że mamy dokładne dane na temat jej wydatku w funkcji obrotów.
    Objawy wskazują na możliwość uszkodzenia jednego lub kilku wtrysków.
    Daj znać jakie rezultaty próby przelewowej.
  • Level 9  
    witam,
    wymieniłem przekaźnik i auto odpala nawet przy - 5 stopniach bez problemu.
    tylko jedna ciekawostka czego po podpięciu pod kompa nie wykazywał błędu, a zwykły elektronik po sprawdzeniu przepływu napięcia stwierdził ze jest do wymiany.
    istnieje też opcja przerobienia tego na przełącznik

    więc komu wierzyć kompowi czy elektronikowi.

    a jeśli ktoś może opisać schemat tego przekaźnika bo wiem że jest podpięty do czujników temperatury.
  • Helpful post
    Level 21  
    Rozumiem, że chodzi o przekaźnik świec żarowych ?
    Jeśli tak, to oczywiście komputer nie stwierdzi usterki ponieważ nie ma sygnału zwrotnego o obecności napięcia na świecach (chyba w żadnym aucie tego nie ma). Przekażnik jest wysterowwany z komputera na podstawie danych otrzymanych z czujników i to on decyduje o długości czasu grzania świec, również po odpaleniu, tak więc lepiej nic nie przerabiaj.
  • Level 16  
    Zbychul wrote:
    to oczywiście komputer nie stwierdzi usterki ponieważ nie ma sygnału zwrotnego o obecności napięcia na świecach (chyba w żadnym aucie tego nie ma).


    Ja twierdzę, że jest i to od dawna, zwykle zresztą sprawdzenie świec polega na kontroli prądu na poszczególnych świecach...

    Daj foto tego przekaźnika bo w tej chwili go nie kojarzę to postaram się opisać pokrótce.


    Jak to ten po '00 roku, Bosch cztery styki to jak kolega wyżej zauważył tylko komp decyduje o załączeniu a przekaźnik to tylko i wyłącznie wykonanie...
  • Level 16  
    Tak właśnie :) nie ma szans na kontrolę świec, jeżeli styki robocze nie załączają a cewka przekaźnika ok. Rozwiązane?
  • Level 9  
    dzieki za schemat
    problem został rozwiązany
  • Level 7  
    Witam. Odwieże temat. U mnie podobna sytuacja z tym, że przekaźnik załącza lecz brak napięcia na grubych kablach na wejściu do przekaźnika i wyjściu na świecy. Jest jakiś bezpiecznik przed przekaznikiem??
  • Level 21  
    W kabel jest wkomponowane coś w rodzaju bezpiecznika, jak zadziała to wtedy właśnie brak przejścia.
  • Level 7  
    Sprawa wygląda tak: wychodzi na to że tocprzekaznika idzie prąd od klemy minusowej i po przekrecwniu kluczyka przekaźnik podaje dalej więc działa, ale podaje minus........ to bezsens przecież minus świece mają na bloku gdzie wkrecone
  • Level 21  
    Nie ma takiej opcji - nie może iść z "-".
  • Level 7  
    Ale idzie. Tam jest coś na mieszane. Muszę to do elektryka dac .