Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Caddy III 2005 r. - 2.0 SDI - nie działają zegary

18 Gru 2010 18:34 6198 9

  • Poziom 31  
    Panowie właśnie po wyjęciu i włożeniu akumulatora (do naładowania prostownikiem) mam taki problem, że nie działają kompletnie zegary, ani podświetlenie, ani żadne wskazania (obroty, wskaźnik paliwa, itp.). Samochód odpala normalnie, światła działają i da się chyba jeździć. Przy pierwszym odpaleniu po naładowaniu aku. było wszystko OK, ale przy drugim już nie zadziałały.

    Co ciekawe, zegary ze dwa razy się zapaliły na moment jak włączyłem dmuchawę ! Zapaliły się na sekundę, dwie .... potem przygasły i ciemność. Zapalają się tez na chwilę jak uruchamiam silnik i kręcę rozrusznikiem ... ale natychmiast po wyłączeniu rozrusznika jest ciemność. Kompletnie nie wiem od czego zacząć, bezpieczniki ? Pobieżnie (optycznie) sprawdziłem i są OK. Chyba raczej nie będzie to bezpiecznik, bo wtedy nie włączały by się w momencie odpalenia i podczas uruchomienia dmuchawy. Na razie suszę komorę silnika. Jeśli to istotne, to samochód wszystkie mrozy stał na dworze, teraz na potrzebę wyjęcia aku. wprowadziłem go do garażu i dostał ciepła.
    Niestety nie mam żadnego interfejsu do diagnostyki.

    Pozdrawiam Marcin
  • Relpol przekaźniki
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 31  
    Dzięki za odpowiedź, ale u mnie nie widzę żadnych cienkich przewodów idących od aku. jest tylko masa podpinana do nadwozia, oraz plusowy podwójny (jeden do rozrusznika, a drugi idzie na listwę rozprowadzającą zasilanie w skrzynce z przekaźnikami i bezpiecznikami znajdującej sie obok aku. w komorze silnika).

    Jesteś na 100 % pewien, że powinny być te cienkie przewody ?

    Marcin

    Dodano po 5 [minuty]:

    A i jeszcze jedno na F15 mam +12 po przekręceniu kluczyka. Ten bezp. jest w instrukcji opisany jako Dźwignia Przełączania.

    Marcin

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    Mam jeszcze pytanie, jak wyjąć zegary ? Bo odkręcam dwie śruby nad kierownicą (ukryte za takim plastikiem) całe zegary się ruszają, ale wychodzą tylko na jakieś 0,5 cm ... są tam jakieś zaczepy jeszcze czy śrubki ?

    M.
  • Poziom 32  
    Robiłem ostatnio CADDY 2005 ale nie pamiętam czy były cienkie przewody, może te modele faktycznie nie mają.

    F15 jest od licznika w passacie, u Ciebie może być innaczej, jest to bezpiecznik oznaczony symbolem licznika, na nim powinno być napięcie po stacyjce.

    Chyba tylko te śruby na dole, więcej nie ma, ale czasem złączki trzymają i trzeba od dołu wlożyć łape i je odpiąć.
  • Poziom 10  
    Pierwsza sprawa odłącz na jakieś 5 minut klemę minusową od akumulatora,przy takich mrozach różne cuda się dzieją z elektroniką.
    Jak to nic nie pomoże to musisz wyciągnąć zegary odkręcasz dwie śrubki pod licznikiem i ciągniesz go do siebie.
    Rozkręć licznik i sprawdz wszystkie luty szczególnie na złączu zasilającym.

  • Poziom 31  
    klemę już odłączałem :) ... tak zacząłem, choć to nie windows to też przypuszczałem, że hardwarowy reset może pomóc :)

    ale teraz ciekawostka - dziś (samochód postał jakieś 12 godzin na mrozie) zegary działają !! co prawda mam teraz błąd poduszek ale przejadę go jutro komputerem u znajomego. Mimo wszystko chciałbym ustalić przyczynę, bo tak nie powinno być ...

    więc czekam, na jakieś sugestie ...

    marcin
  • Poziom 10  
    Trzeba rozebrać licznik i go przelutować i będzie dobrze,szczególnie zwróć uwagę na elementy które się mocno nagrzewają jak np. stabilizator który jest na środku płytki drukowanej.
    W większości Fabii II przy -15 zegary wogóle nie działają a jak się je podgrzeje trochę to wszystko wraca do normy.
  • Poziom 15  
    Mam to samo w swoim Boxerze 07r, przy ostatnich mrozach zegary zaczęły wariować, komputer wywala różne błędy, prędkościomierz i obrotomierz nie działają, po nagrzaniu się kabiny wszystko wraca do normy. Elektronika w nowych autach to syf i dziadostwo.
  • Poziom 17  
    Witam,panowie od 2006r. jak się nie mylę została wprowadzona nowa technologia lutowania cyną bez zawartości ołowiu. Daje to pierwsze rezultaty, ale najważniejsza jest ekologia ,a problemy z elektroniką muszą być .Dobrze że nie ma u nas mrozów takich jak w Rosji bo byśmy dawno chodzili pieszo pozdrawiam

  • Poziom 31  
    Panowie temat zamykam, usterka sama ustąpiła i nie mam zamiaru szukać przyczyny takiego zachowania samochodu, błąd poduszek został skasowany i więcej się nie pojawił ... od czasu usterki minęły 2 miesiące i jest wszystko OK mimo dość dużych zmian temperatury i wilgotności otoczenia.

    Dziękuję za wszystkie sugestie i porady.

    Pozdrawiam Marcin