Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1,6 DOHC po przejściu z LPG na benzyne dlawi sie

18 Gru 2010 22:28 4136 6
  • Poziom 2  
    Witam, walcze z nastepujacym problemem ale narazie bezskutecznie wiec moze ktos cos podpowie. Auto ma instalacje AG (ok 7 letnia). Usterka powstaje w wyniku niżej wymienionych czynnosci eksploatacyjnych a można ją zlikwidować tylko poprzez rerset ECU np odłączając na ok 5 min klemę a AKU i tak w kółko to samo: 1. reset ECU, 2. auto idealnie chodzi na benzynie, nie dusi sie, przspiesza, 3.przelaczamy na LPG, rownie ladnie chodzi, bez problemów, 4. wylaczamy silnik a po odpaleniu ponownie na benzynie juz sie dławi, nie można przyspieszyc, dusi sie, tak jakby nie palil na wszystkie cylindry, po chwili gasnie, bo b.nierowno chodzi, 5. po przełączeniu na LPG wszystko wraca do normy. Gdzie szukac rozwiazania aby nie robic resetu za kazdym razem?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Od jak dawna są te objawy? Czy coś było robione w aucie ostatnio? Najwyraźniej ECU łapie błędy podczas pracy na lpg. Przydałoby się więcej informacji na temat samej instalacji. Czy jest ona wyposażona w emulator sondy lambda i wtryskiwaczy? Teoretycznie można założyć przekaźnik, który będzie sam resetował kompa po wyłączeniu silnika ale według mnie to nie jest rozwiązanie problemu a jedynie półśrodek by jakoś jeździć.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 23  
    Popieram wypowiedź kolegi,brak emulacji sondy lub źle ustawione wartości emulacji,jaki masz sterownik LPG?
  • Poziom 10  
    Może być uszkodzona sonda lub sterownik od gazu.
  • Poziom 2  
    Objawy od dawna, w lecie malo uciążliwe ze względu na dodatnie temperatury (nie zamarzal parownik po przelaczeniu zbyt szybko na gaz). Teraz jak są ujemne temp. to jest katastrofa. Jesli chodzi o ECU to lapie tylko blad 23 czujnik MAP (ale ten wymienilem na nowy, lecz po wymianie kilka razy w koletor strzelil gaz i pewnie go trafilo). Instalacja ma parownik AG Tomasetto HP100, emulator wtrysków EMU-4, oraz sterownik sondy lambda MiniLambda firmy LECHO tu ustawiony jest na symulacje falą 1V.
    Dzisiaj wymienilem na nową sondę Lambda, zrobilem reset ECU i programowanie jałowego, w poniedzialek pojeżdżę dłużej wiec ocenię czy to coś pomogło i dam znać. Niepokoi mnie że na wyjściu sterownika sondy obcięty jest filetowy przewód (ktoś wyciął dosłownie ok 2cm, brak połączenia), natomiast w czarnej puszcze w komorze silnika kabelek ten zlutowany jest z kabelkiem niebieskim który nie wiem od czego jest? Wogóle to czy ktoś może udostępnić legendę kolorów kabli w komorze silnika lub info gdzie to odszukać.