Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R kody błędów EMS 53248 i 53264

KarlitoM 30 Sty 2013 09:55 52016 106
  • #31 30 Sty 2013 09:55
    scania3
    Poziom 10  

    daro111 napisał:
    Witam.
    serwisantscani1 napisał:
    Podaj nr jednostki w układzie EMS

    Podaj numer urządzenia które te błędy generuje ,czyli ten nr. w lewym dolnym rogu,tam gdzie odczytujesz błędy EMS.


    Nie miałem żadnego nr w układzie EMS w lewym rogu tylko w prawym dolnym i prawym górnym

  • Fibaro
  • #33 01 Lut 2013 14:39
    scania3
    Poziom 10  

    Nie nie było żadnych cyfr w lewym dolnym rogu mogę wrzucić foto

  • #34 01 Lut 2013 18:25
    daro111
    Poziom 31  

    scania3 napisał:
    Nie nie było żadnych cyfr w lewym dolnym rogu mogę wrzucić foto

    Trochę to dziwne bynajmniej ja się nie spotkałem by nie było numeru,ale skoro piszesz że nie miałeś to widocznie nie miałeś.:)

  • #35 01 Lut 2013 18:36
    kwantor
    Poziom 38  

    Jest taka opcja- kiedyś przeglądałem wyświetlacz w jednym aucie i rzeczywiście nie było nr jednostek..

  • #36 02 Lut 2013 18:10
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    serwisantscani1 napisał:
    Zobacz w tym temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...tart=150&sid=3ab0cfe504659735df6de39a4e2812ae post nr 176 i fotografie....nie miałeś cyfr w lewym dolnym rogu ???

    moje zdjęcie się przydało...
    a mój problem pozostał bez echa.
    Ponawiam więc prośbę:
    Cyt:
    Witam , Problem dotyczy Scanii R/380 Po rozgrzaniu traci moc i gaśnie. wczoraj sprawdziłem błędy, i w EMS wyświetlał 3 Errors: 4,14,1. Po rozruchu zimnego silnika zauważyłem objawy jakby zapowietrzonego układu paliwowego przejrzałem przewody paliwowe i usunąłem nieszczelność w kości przewodów paliwowych na zbiorniku paliwa. Skasowałem Błędy EMS. Dzisjaj kierowca zgłosił nawrót objawów utraty mocy po rozgrzaniu silnika, sprawdziłem błędy, ponownie 3 Errors tym razem:387,136,4745. Będę wdzięczny za pomoc.

  • Fibaro
  • #37 02 Lut 2013 18:22
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    136

    Ciśnienie zasilania
    Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie wysokie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych.
    Usterka jest prawdopodobnie spowodowana przez uszkodzony zawór przelewowy. Przyczyną może też być zapchany przewód powrotny paliwa.
    Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie powyżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment silnika zostaje zmniejszony o 30% tak długo, jak długo usterka jest aktywna. Usterka może spowodować nierówną pracę silnika i wydzielanie dymu.
    Sprawdź elementy obwodu, złącza i przewody elektryczne.
    Sprawdź zawór przelewowy i obwód powrotny paliwa.

    387
    Czujnik temperatury paliwa
    Usterka
    Poziom napięcia w obwodzie jest wyższy niż dopuszczalny.
    Przyczyna
    Przerwany obwód czujnika temperatury paliwa.
    Usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwodu przepływomierza masowego powietrza.
    Czujnik temperatury paliwa, czujnik ciśnienia oleju i przepływomierz masowy powietrza mają wspólne zasilanie. Usterka jednego z tych czujników może wpływać na obwody pozostałych czujników.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.


    4745
    Ciśnienie zasilania
    Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu.
    Przyczyna
    Czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłowe wartości.
    Usterka w zaworze przelewowym.
    Usterka w obwodzie czujnika ciśnienia powietrza doładowującego, czujnika temperatury powietrza doładowującego, czujnika temperatury płynu chłodzącego lub czujnika prędkości wentylatora.
    Czujnik ciśnienia paliwa, czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia doładowania i czujnik temperatury powietrza doładowującego mają wspólne źródło zasilania. Usterka jednego z tych czujników może wpływać na obwody pozostałych czujników.
    Zawór odcinający dopływ paliwa odcina dopływ paliwa na tak długo, jak długo ciśnienie zasilania przekracza dopuszczalną granicę. Jeśli została wykryta usterka czujnika, dopływ paliwa nie zostanie odcięty.
    Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury powietrza doładowującego i czujnik ciśnienia dopływu paliwa oraz czujnik prędkości wentylatora, a także złącza i przewody elektryczne ich obwodów.
    Sprawdź, czy zawór przelewowy otwiera się.

  • #38 02 Lut 2013 18:51
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    Dzięki serdeczne , to już rzuca jakieś światło na mój problem. Biorąc pod uwagę inne symptomy, w pierwszej kolejności przyjrzę się powrotowi paliwa.

  • #39 02 Lut 2013 19:03
    kwantor
    Poziom 38  

    Przyjrzyj się zasilaniu czujników, może brak masy, uszkodzeniom przewodów, błędy o tym mówią.- no jak grzebałeś przy smoku to też sprawdź.

  • #40 03 Lut 2013 09:04
    habi7
    Poziom 14  

    Jeżeli nic powyżej nie pomoże, odkręć kostke pod listwą paliwową, w którą jest wkręcony zaworek przelewowy (dwie srubki 5 na kluczyk 10 i gruby przelew na klucz 28) oczywiście sam zaworek też wykręć. Następnie przypatrz się czy nic sie nie zatrzymało na siteczku w środku... Jeśli coś będzie trzeba wyczyścić, bo blokuje powrót paliwa co za tym idzie powoduje jego nadmierny wzrost i generowanie błędu na za wysokie ciśnienie w układzie.
    Czasem jak ktoś wymienia filtr paliwa i "paluchem" rozdziera folie z filtra wciskająć ją do środka filtra kawałek folii odpada i zostaje w filtrze. Nieświadomo wkładamy taki filtr, a folia przepływa przez układ i siedzi własnie na tym siteczku. :)

  • #41 23 Lut 2013 09:27
    waldemar67
    Poziom 2  

    Witam wszystkich jestem tu nowy,właśnie założyłem konto i potrzebuje pomocy mam problem w scani r420,wyświetlają się takie o to błędy. vis 60 1527199 37* coo 72 1739322 255* bms 2789 1795699 255* prosze o pomoc z góry dziękuje.

  • #42 23 Lut 2013 22:27
    habi7
    Poziom 14  

    VIS:
    Tytuł
    Kierunkowskaz przedni prawy.
    Usterka

    Przerwany obwód lub za niskie zużycie prądu w obwodzie.
    Kod usterki może powstać także jeśli nastąpiło za duże zużycie energii w obwodzie spowodowane zwarciem.

    Przyczyna

    Przyczyną może być wadliwa lampa, niewłaściwy typ lampy lub przerwane przewody.
    Uwagi

    Prawy kierunkowskaz nie działa.
    Jednostka sterująca stale śledzi zużycie energii na wyjściu, gdy wyjście to jest aktywne. Jeśli zużycie energii jest za małe, zarejestrowany zostanie kod usterki. Kod usterki powstaje tylko w jednostkach sterujących o pełnych numerach 1482564, 1540437, 1527199 oraz 1729485.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź lampę, jej złącze i przewody pod kątem ich przerwania.

    COO:
    Tytuł
    Włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego
    Usterka

    Włącznik ciśnieniowy/czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego zarejestrował wartość poza dopuszczalnym zakresem.
    Przyczyna

    Zwarcie lub przerwa w obwodzie przełącznika ciśnieniowego/czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego. Może również występować usterka samego przełącznika ciśnieniowego lub czujnika ciśnienia.
    Uwagi

    W przypadku występowania tej usterki nie można włączyć sprężarki układu klimatyzacji.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, uwzględniając przewody i złącza

    BMS:
    Tytuł
    Nieprawdopodobne sygnały prędkości
    Usterka

    Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół.
    Przyczyna

    • Tachograf nie jest skalibrowany.
    • Nieprawidłowy obwód koła.
    • Uszkodzony czujnik prędkości koła.
    • Czujnik impulsów (T20), który dostarcza do tachografu sygnał prędkości, został uszkodzony lub dokonano na nim manipulacji bez uprawnień.
    Uwagi

    Zapala się żółta lampka ostrzegawcza.
    Czynności zaradcze


    1. Skalibruj tachograf.
    2. Sprawdź, czy obwód opon jest zgodny z konfiguracją.
    3. Sprawdź, czy sygnały prędkości do jednostki sterującej EBS są prawidłowe.
    4. Sprawdź i usuń kody usterek zarejestrowane dla każdego czujnika prędkości koła.
    5. Sprawdź, czy czujnik impulsów (T20) jest uszkodzony lub dokonano na nim manipulacji.

  • #43 24 Lut 2013 12:59
    waldemar67
    Poziom 2  

    habi7--- ślicznie dziękuje bardzo mi pomogłeś , faktycznie spaliła się żarówka w kierunku.co do bms wymieniali klocki w warsztacie i być może coś uszkodzili w każdym razie wiem co robić. a coo to miałem niewielki wyciek z chłodnicy i szef nasypał jakiegoś wynalazku do zatkania, czy to może być przyczyną .Wielkie dzięki za pomoc.POZDRAWIAM.

  • Fibaro
  • #44 24 Lut 2013 15:54
    kwantor
    Poziom 38  

    Coo, dotyczy klimatyzacji- pewno przetarły się przewody jak zwykle nad chłodnicą, Lub ugniły we wtyczce "czujnika"- (bo to nie jest tak naprawdę czujnik) w chłodnicy czynnika. Co do uszczelniania chłodnicy udziwniaczami, to szef będzie niedługo wymieniał chłodniczkę ogrzewania, chyba, że lubisz chłodną bryzę w mroźne dni. :D

  • #45 24 Lut 2013 20:45
    habi7
    Poziom 14  

    waldemar67--- dziwie się Twojemu szefowi, bo skoro miałeś wyciek z chłodnicy to nie ma to nic wspólnego z klimatyzacją i tak jak kolega kwantor słusznie załażył może Ci się "zabetonować" nagrzewnica i będzie wielki klops, co do Coo to faktycznie trzeba sprawdzić przewody i wtyczke do czujnika ciśnienia w układzie klimatyzaji.

  • #46 24 Lut 2013 21:07
    kwantor
    Poziom 38  

    Nie ma nic gorszego, jak ambitne szefostwo przejmuje dyrygowanie w kwestiach w których nie ma zielonego pojęcia, z reguły tak jest i jeszcze mechanik musi wyjść na.. matoła przy okazji.
    Samo życie i ich pieniadze :please:

  • #47 27 Lut 2013 19:54
    waldemar67
    Poziom 2  

    Dokładnie panowie macie racje, to są tak zwane oszczędności które nie kiedy wychodzą bokiem, tylko dziwi mnie to że tych oszczędności szukają tam gdzie nie trzeba. Tak wogóle to nie jest zły facet tylko te jego pomysły mnie rozbrajają . Tak jak opisaliście znalazłem usterke rozpadła się kostka od czujmika przy chłodnicy wymieniłem i wszystko hula jak się patrzy.

  • #48 28 Lut 2013 18:39
    adamgwer1
    Poziom 7  

    Podrzuci mi ktoś znaczenie następujących kodów ?
    BMS 2789, 3087, 3088
    COO 84
    EMS 1025, 5126
    Z góry dziękuję.

  • #49 28 Lut 2013 19:19
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    BMS:

    2789:
    Sygnał prędkości pojazdu, który jednostka sterująca EBS otrzymuje z tachografu, nie odpowiada sygnałom z czujników prędkości kół.
    Tachograf nie jest skalibrowany.
    Nieprawidłowy obwód koła.
    Uszkodzony czujnik prędkości koła.
    Czujnik impulsów (T20), który dostarcza do tachografu sygnał prędkości, został uszkodzony lub dokonano na nim manipulacji bez uprawnia.

    3087:
    CAN-przyczepa CAN-Low nie działa- uszkodzony przewód CAN.

    3088:
    Jak wyżej tylko CAN High

    COO 84:
    Prędkość jazdy zmierzona za pomocą czujnika prędkości jazdy T20 różni się nadmiernie od prędkości pojazdu zmierzonej za pomocą czujników układu ABS.Mogły zostać wykonane operacje dotyczące czujnika prędkości jazdy T20.
    Czujnik prędkości jazdy T20 może być uszkodzony.
    Układ ABS wskazuje nieprawidłową prędkość pojazdu.

    EMS:
    1025:
    Ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu.
    Usterka może mieć następujące przyczyny:
    Nie można otworzyć klapki w zaworze EGR. Powodem może być zablokowanie klapki lub zbyt niskie ciśnienie siłownika sterującego albo nieszczelność wewnętrzna siłownika sterującego.
    Wadliwy może być zawór proporcjonalny.
    Klapka wpustu zwężki Venturiego może być zablokowana w pozycji otwartej.
    Nieszczelność układu recyrkulacji spalin.
    Wskaźnik masowego natężenia przepływu wykazuje zbyt wysoką wartość, co jednostka sterująca odczytuje jako zbyt małą ilość gazów EGR w silniku.

    5126:
    Jednostka sterująca pracą silnika wyłączyła układ EGR.
    Układ EGR został wyłączony, ponieważ podczas aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek.

  • #50 28 Lut 2013 19:59
    adamgwer1
    Poziom 7  

    Dzięki serwisantscani1 za błyskawiczną odpowiedź. pzdr

  • #51 09 Mar 2013 14:33
    luk1987
    Poziom 9  

    Bardzo proszę o opis błędu : GMS 14102 1750167

  • #52 09 Mar 2013 15:30
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    luk1987 napisał:
    Bardzo proszę o opis błędu : GMS 14102 1750167

    Czujnik Halla....jednoczesne potwierdzenie z czujników położenia (do przodu i neutralnego) sytuacja nieprawdopodobna. Uszkodzenie instalacji lub sensora (zwarcie), układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów układ zostanie zablokowany w położeniu neutralnym.
    Sprawdź czujniki, złącze i wiązkę przewodów.

  • #53 16 Mar 2013 17:11
    sławek112
    Poziom 2  

    Witam wszystkich! Miał ktoś może taki problem ze Scania r124 420 euro 3 odczytałem w komputerze w kodach APS NO CONTACT jaka może być usterka bądź przyczyna? Bardzo proszę o pilną odpowiedź. Z góry Dziękuję!

  • #54 16 Mar 2013 19:07
    kwantor
    Poziom 38  

    To może być błąd nieaktywny.
    Jeśli APS funkcjonuje, to szkoda sie tym przejmować, jeśli nie funkcjonuje, to należy sprawdzić zasilania i może szynę CAN.
    Skasuj na desce te błędy.
    Osuszacz działa i ciśnienie na zegarach prawidłowe?

  • #55 16 Mar 2013 21:13
    habi7
    Poziom 14  

    NO CONTACT jak sama nazwa mówi...system nie wykrywa APSu....trzeba sprawdzić tak jak kolega kwantor słusznie zauważył zasilanie, ewentualnie szynę CAN. Taki sam komunikat będziesz miał podczas diagnostyki pokładowej ATA, kiedy ogrzewanie nie będzie włączone...

    a tak na marginesie nie scania r124 tylko R420...:)

  • #56 20 Mar 2013 12:44
    adamgwer1
    Poziom 7  

    Proszę o interpretacje błędu EMS11380. Czy jeśli usterka nie będzie już aktywna błąd zniknie czy trzeba go skasować kompem?

    Dodano po 41 [minuty]:

    Na wyświetlaczy od kodów błędów można też wyczytać NUMER CZĘŚCI UKŁADU STEROWANIA, KTÓRY WYGENEROWAŁ KOD. u mnie to 1805268 - co to za część?

  • #57 20 Mar 2013 17:33
    daro111
    Poziom 31  

    adamgwer1 napisał:
    EMS11380

    Czy kolega dobrze spisał ten nr. błędu ?

  • #58 20 Mar 2013 17:35
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Wydaję mi się że to nr 11180 będzie ;).

    adamgwer1 napisał:
    u mnie to 1805268 - co to za część?

    Jednostka sterowania silnikiem.

  • #59 20 Mar 2013 21:23
    habi7
    Poziom 14  

    Mnie również się wydaje , że będzie to 11180.... jest to kod informacyjny świadczący o niesprawności (jeśli aktywny + inny kod usterki) układu oczyszczania spalin SCR, układu EGR , układu zasilania paliwem - ogólnie jak coś nie tak z emisją spalin. Kodu tego nie da się usunąć komputerem. Jeżeli układ jest sprawny kod znika samoczynnie po 400 dniach.

  • #60 18 Kwi 2013 23:13
    Pawelo_R
    Poziom 2  

    Poszukuje opisu błędów EMS 5122 i EMS 5126 bez numeru części w scanii r480 2007r.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo