Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R kody błędów EMS 53248 i 53264

KarlitoM 18 Kwi 2013 23:34 69869 110
  • #61
    habi7
    Poziom 15  
    Kolego nie podałeś numeru jednostki, ale prawdopodobnie będzie to tak:

    5122
    Tytuł
    Kalibracja przepływomierza masowego powietrza
    Usterka

    Kalibracja przepływomierza masowego osiągnęła najniższą możliwą wartość w jednym punkcie.
    Przyczyna

    Usterka może mieć następujące przyczyny:
    • nieprawidłowe wartości podawane przez przepływomierz, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego lub czujnik temperatury powietrza doładowującego.
    • Nieszczelność w układzie EGR lub układzie powietrza doładowującego.
    Jeśli osiągi są słabe, prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik ciśnienia powietrza doładowującego.
    Uwagi

    Jednostka sterująca silnika wyłączy układ EGR.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź czujniki i przewody elektryczne.
    Sprawdź, czy nie ma nieszczelności w układzie EGR lub układzie powietrza doładowującego.
    Po usunięciu usterek dane EGR w jednostce sterującej trzeba zresetować za pomocą SDP3.

    5126
    Tytuł
    EGR
    Usterka

    Jednostka sterująca pracą silnika wyłączyła układ EGR.
    Przyczyna

    Układ EGR został wyłączony, ponieważ podczas aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek.
    Uwagi

    Jednostka sterująca silnika wyłączy układ EGR. Kod usterki pozostanie aktywny do momentu wyłączenia zasilania kluczykiem.
    Czynności zaradcze

    Sprawdź układ EGR pod kątem poniższych kodów usterek i napraw usterki w następujący sposób.
    • 0401
    • 0402
    • 1402
    • 1403
    • 1404
    • 164D
    • 164E
    Wyłącz i włącz ponownie zasilanie 15, przekręcając kluczyk w stacyjce.
  • MetalworkMetalwork
  • #62
    adam.panasiuk
    Poziom 2  
    Witam serdecznie. Potrzebuję informacji o błędzie EMS 5664 Scania R 420 2008r, mógł powstać przez zwarcie w instalacji bo pojawił się po ingerencji w skrzynkę bezpieczników. Z góry dziękuje za informacje.
  • MetalworkMetalwork
  • #63
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jednostka sterująca
    Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane.
    Przyczyny usterki mogą być następujące:

    1. Wewnętrzna usterka jednostki sterującej.
    2. Podczas uruchamiania występuje pobór prądu z zewnątrz w U15 (napięcie zapłonu).
    3. Zasilanie U15 jest doprowadzane z jednostki sterującej podczas wyłączania za pośrednictwem nadwozia lub innej jednostki sterującej.

    W zależności od powyższej usterki wykonane zostaną następujące działania:

    1. Jednostka sterująca nie wyłączy się pomimo kilkakrotnych prób, tak długo, jak długo usterka jest aktywna.
    2. Uruchomienie jednostki sterującej trwa dosyć długo.
    3. Jednostka sterująca nie wyłączy się pomimo kilkakrotnych prób, tak długo, jak długo usterka jest aktywna.


    Sprawdź, czy jest duży pobór prądu w U15.
    Sprawdź, czy do jednostki sterującej dochodzi zasilanie z nadwozia.
    Sprawdź przewody elektryczne.
    Skasuj pamięć kodów usterek i wykonaj 10-minutową próbę drogową. Sprawdź, czy kod usterki został zarejestrowany ponownie. Jeżeli kod usterki został zarejestrowany ponownie, wymień jednostkę sterującą.
  • #64
    adam.panasiuk
    Poziom 2  
    Co mam rozumieć przez wymianę jednostki sterującej??
  • #65
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    adam.panasiuk napisał:
    Potrzebuję informacji o błędzie EMS 5664
    Więc Ci tą informacje udzieliłem.
    adam.panasiuk napisał:
    Co mam rozumieć przez wymianę jednostki sterującej??
    Wymianę "sterownika" ale tym się nie sugeruj.

    Na tym forum wymagamy minimum wiedzy na temat samochodów jak również minimum własnego wkładu w zlokalizowanie usterki.
  • #66
    bonio13
    Poziom 2  
    Witam, Od niedawna borykam się z problemem w SCANIA G400 XPI. A mianowicie auto jedzie po pewnej chwili gaśnie i jest brak reakcji na kluczyk ( nie załącza) rozrusznika) na tablicy sypie błędami, a vci widzi usterki takie jak;
    - wtryskiwacze
    - zmienna geometria turbiny
    - kontrola systemu
    - główny wyłącznik prądu (nie posiada wyłącznika w kabinie)
    Scania stała tydzień w serwisie i stwierdzili,ze kaseta silnika do wymiany z czym wiążą się dość spore koszta. Po powrocie z aso scania odpala prawie za każdym razem, ale zdarza się tak jest brak reakcji, czekamy 30 min w kluczyk i odpala.
    Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
  • #67
    tolo
    Poziom 33  
    Bardzo możliwe, że to kaseta. W tych kasetach lubi "padać" BGA pod głównym procesorem.
  • #68
    kwantor
    Poziom 38  
    Może nie spiesz się z tą wymianą kasety. Przejrzyj elektrykę zwłaszcza te 60 A przekaźniki w centralce bezpieczników.
    Może też stacyjkę.
    Należało podać te błędy- są zapisane w pamięci.
  • #69
    bonio13
    Poziom 2  
    Co do wymiany kasety to na pewno będzie ostatnia rzecz która wymienię. Koszt kasety to 8500 netto + wymiana sops. Przekaźniki 4 sztuki wymienione. Wszystkie prądy dochodzą lecz nie za każdym razem jest wyjście na wtryskiwacze.
    Stacyjka też odpada, ponieważ podając prąd bezpośrednio na cewkę rozrusznik kreci (kabel oczywiście odłączony zęby nie zasilić kasety od tyłu)
    Koledzy możne się orientujecie gdzie można w razie konieczności naprawić sterownik ??

    Kody błędów;
    -152
    -11160
    -5776
    -5778
  • #70
    tolo
    Poziom 33  
    Skąd kolega jest proszę o informacje na PW, może pomogę.
  • #71
    bonio13
    Poziom 2  
    Województwo mazowieckie okolice Siedlec.
    Bardzo proszę o kontakt telefoniczny z góry wielkie dzięki 601211777
  • #72
    Hahita
    Poziom 9  
    Witam,

    Zaczęło się od padniętego rozrusznika (podobno cewka/przekaźnik był do wymiany) ale przed naprawą chociaż z rozrusznika słychać było cykanie i nie wyświetlało błędu po naprawie rozrusznika już pojawił się błąd EMS 26112 (sterowanie rozrusznikiem) prawdopodobnie coś EMS się popsuło :( dzisiaj po próbie założenia przekaźnika żeby obejść EMS a żeby odpalała normalnie z kluczyka odpala ale nie ma wcale ładowania może zbieg okoliczności mechanik twierdzi że alternator do naprawy teraz wyświetla błędy EMS 26370 i EMS 12805 oba aktywne ?? Właśnie tych błędów nie mogę rozszyfrować. Z góry dzięki za pomoc
  • #73
    tolo
    Poziom 33  
    Często zdarza się, że pada sterowaniem rozrusznikiem w EMS, jest to do naprawy. Niektórzy właśnie radzą sobie ten sposób co kolega, stosując przekaźnik ale i tak EMS będzie "wywalał" błędy.
  • #74
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    EMS 26370
    Alternator 1


    Sygnał alternatora wskazuje, że ładowanie nie następuje, mimo że alternator pracuje, tzn. silnik pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego lub jest ona wyższa.
    Przyczyna:

    Przerwa lub zwarcie w obwodzie alternatora.
    Jeśli pojazd jest wyposażony w główny wyłącznik zasilania, w tym wyłączniku lub w powiązanym z nim przekaźniku R70 może występować wewnętrzna usterka.


    Zasilanie pojazdu uznane zostało za niewiarygodne. Lampka ostrzegawcza ładowania akumulatora w zestawie wskaźników zaświeci się i funkcje wykazujące duże zapotrzebowanie na energię zostaną wyłączone. Przykład takich funkcji to automatyczne światła mijania, ogrzewanie siedzenia i ogrzewanie lusterek.

    Sprawdź, czy parametr „Liczba alternatorów” jest prawidłowo ustawiony.
    Sprawdź, czy ładowaniem akumulatorów przez alternator steruje bezpośrednio jednostka sterująca pracą silnika.
    Sprawdź przewody elektryczne i alternator.

    EMS 12805
    Tytuł
    Napięcie akumulatora


    Napięcie akumulatora było poniżej dopuszczalnego poziomu. Wynosiło między 9 V a 21,44 V przez 5 s.
    Przyczyna

    Jest to prawdopodobnie spowodowane usterką w obwodzie alternatora lub akumulatora. Przyczyną może być również zbyt duży odbiór prądu.


    Kod usterki nie powstanie, jeśli prędkość silnika wynosi poniżej 400 obr./min, aby zapobiec powstawaniu nieprawidłowych kodów usterek podczas rozruchu.


    Sprawdź akumulator i alternator.
    Sprawdź złącza i przewody elektryczne.

    Po 1 to nie ''wywala' a wyświetla Kolego ... po 2 skoro:
    Hahita napisał:
    przed naprawą chociaż z rozrusznika słychać było cykanie i nie wywalało błędu po naprawie rozrusznika juz pojawił się bład EMS 26112 (sterowanie rozrusznikiem) prawdopodobnie coś EMS sie spaliło
    To zapewne usterką był tylko rozrusznik a ''odpalanie na krótko'' uszkodziło EMS-a. Niestety te pojazdy to już nie era kamaza, liaza itp. i w nich jeden błąd czasem sporo kosztuje ...
  • #75
    kwantor
    Poziom 38  
    Nawet nie wiadomo, czy uszkodziło EMS- Jeżeli silnik nie zostanie odpalony z EMS (on to wie), to prawdopodobnie ładowania nie będzie, prąd wzbudzenia idzie z EMS.
  • #76
    Hahita
    Poziom 9  
    Dziękuje za pomoc i rozszyfrowanie błędów no to faktycznie teraz niby alternator, ale czy może być naprawdę taka sytuacja że jeśli teraz odpalanie jest przez przekaźnik a prąd idzie od stacyjki i omija EMS to faktycznie może nie być ładowania ??
  • #77
    kwantor
    Poziom 38  
    Moim zdaniem tak. Alternator zawsze można sprawdzić i okablowanie, ale wydaje mi się że jest dobry.

    Wypnij wtyczkę i do pinu 2 podłącz 24V przez żaróweczką 24V 2-4W
    Pin3 to +24V po stacyjce Alternator powinien ładować, żaróweczka zgasnąć, ale na desce tego możesz nie zobaczyć- musi ci wystarczyć miernik zewn.
    Tak określisz jego sprawność, bez wielkich cudowań.
  • #78
    gucio~1
    Poziom 22  
    Witam.
    Kilka razy odpalałem Scanię R na krótko (z uszkodzonym sterowaniem rozrusznika) i nigdy nie było błędu ładowania alternatora..
  • #79
    jacek0002
    Poziom 2  
    Witam. Prosiłbym o podanie informacji na temat błędów do scani r420 2006r: 53248, 53264, 53263, 53252, 53253, 55046. Do wszystkich tych błędów jest przypisany jeden nr części 1798645. Zaświeciła się również kontrolka "usterka silnika. Auto podczas jazy straciło moc. po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu zadymiło na niebiesko. Proszę o pomoc.
  • #80
    Carmann
    Poziom 2  
    Witam, bardzo proszę o rozszyfrowanie kodów błędów:
    EMS 135 - ciśnienie paliwa

    EMS 8706 - zwarcie do masy w czujniku tlenkow azotu za katalizatorem SCR

    EMS 8704 - czujnik tlenkow azotu za reaktorem katalitycznym SCR - jednostka SCR wykryla ze obwod czujnika jest przerwany

    EMS 4106 - Komunikacja z czujnikiem NOx

    EMS 4108 - Prawdopodobnie wystąpiły problemy komunikacyjne między jednostką sterującą pracą silnika a jednostką sterującą układu SCR

    EMS 4124

    EMS 8263

    Tych 2 ostatnich nie znalazłem na forum. Napisałem poprzednie błędy bo mogą mieć znaczenie przy diagnostyce. Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam


    Edit: auto było w serwisie Scani w Sandomierzu wymienili czujnik NOX bo na 100% ma zwarcie i jest do wymiany, wymienili też zawór odcinający dopływ paliwa no i pokasowali błędy mówili że ma być ok (4000,00 brutto to kosztowało).
    Niestety dziś znów problemy się pojawiły - EMS 8704 nieaktywny i 135 aktywny. Wyświetla się engine malfunction i samochód nie ma mocy. Mówią że teraz na 100% jednostka i gdzieś w Piasecznie to naprawiają. Proszę o info czy faktycznie może to być wina jednostki i w razie czego gdzie coś takiego robią dobrze i w miarę w przyzwoitych pieniądzach. Niestety muszę wysłać inne auto na przeładunek towaru i od poniedziałku będę miał to auto u siebie.
  • #81
    stom
    Poziom 2  
    Witam.
    Prosiłbym o podanie informacji na temat błędów do Scani R 480 XPI 2007 r BMS 2793 , 2794 , 21525 , 21013 , 3088 , 2813 dla 1863281 EMS 1594 , 11180 , 1025* , 11179* GMS 14000 , 13003 dla 1928717 ICL 3 , 118 dla 1849509 LDW 466 , 467 dla 1801810 Zaświeciła się również kontrolka "usterka silnika" . Auto podczas jazy straciło moc. Przed odczytaniem tych błędów turbina pracowała na pełnych obrotach ( po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu pracowała normalnie) i przy zamianie biegów na 12-ty ( automatycznie czy ręcznie następował zgrzyt )
  • #82
    stom
    Poziom 2  
    Znaleziony problem . Oberwał się sworzeń zaworu EGR przez co pozostawał cały czas zamknięty.
  • #83
    morgans
    Poziom 2  
    Witam
    Proszę o rozkodowanie błędów w scanii r 2004r : BMS 8993 nr sterownika 1541730 na desce rozdzielczej pali się kontrolka ABS i z VISu 18 nr sterownika 1540437, z góry wielkie dzięki
  • #84
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    BMS 8993

    Zawory sterujące ABS
    Niedopuszczalny wynik jednego z testów działania układu.
    Zwarcie do masy wskutek uszkodzenia przewodów, zaworu sterującego, lub wewnętrznego błędu jednostki sterującej.
    Zapala się lampka ostrzegawcza ABS.

    1. Wykasuj kod usterki. Następnie sprawdź złącza i przewody między jednostką sterującą a zaworem sterującym.
    2. Odłącz zawory sterujące od jednostki sterującej.
    3. Sprawdź przewody pod kątem zwarcia między B18 a masą podwozia. Wymień przewody, jeśli są uszkodzone.
    4. Sprawdź rezystancję zaworu sterującego między stykiem masy a masą podwozia.


    VIS 18

    Wycieraczka i spryskiwacz szyby przedniej
    Zbyt wysokie zużycie prądu na wyjściu jednostki sterującej.
    Pobór prądu na wyjściu jednostki sterującej przekroczył 5A.
    W jednostkach sterujących o kompletnych numerach 1482564, 1540437 i 1527199, kod usterki powstaje, gdy pobór prądu przekroczy 4 A.

    Pióro wycieraczki lub pompka spryskiwacza zacięły się, lub wystąpiło zwarcie do masy.
    Z każdym włączeniem funkcji sprawdzany jest pobór prądu na wyjściu jednostki sterującej. Jeśli pobór prądu jest za wysoki, wyjście zostaje odłączone. Zgłoszony jest również kod usterki.

    Sprawdź części mechaniczne silnika wycieraczek.
    Wykonaj diagnostykę każdego silniczka po kolei. Odłącz złącze od silnika wycieraczek i włącz funkcję. Wymień silnik, jeśli kod usterki jest nieaktywny. Jeśli kod usterki jest nadal aktywny, sprawdź pod kątem zwarcia do masy w przewodach.
  • #85
    Driverrrr
    Poziom 8  
    Witam
    Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu kilku błędów. Scania R420 2007r Euro5
    BMS 30919 1863280 1
    EMS 11182 255
    EMS 8704 224
    EMS 11176 11*
    EMS 4116 1*
    EMS 8706 63
    EMS 11175 2
    Z góry dziękuje za pomoc.
    Auto wyswietla komunikat, ograniczenie mocy silnika spowodowane nadmierną emisja spalin.
    Dodam że straciło moc.

    Drugie pytanie, do czego służy niebieska kostka z numerem C388 znajduje sie pod radiem w kabinie.
    Pozdrawiam.
  • #86
    ecolution93
    Poziom 1  
    Problem scania g 440 rok 2010 przy ruszaniu dymi na czarno,straciło moc
    na desce świeci emisja spalin, usterka silnika, ograniczona moc. kody ems z deski rozdzielczej to
    5120
    11180
    1028
    Świeci w kółku na zielono czyli aktywne.
    siłowniki w egr szczelne przepustnice chodzą.
  • #87
    wulsiak
    Poziom 9  
    Witam. Pomoże ktoś rozszyfrować błąd ems 27136 nr. jednostki 1763183
  • #89
    wulsiak
    Poziom 9  
    Błąd ems 27136 pisze że usterka zaworu elektromagnetycznego hamulca górskiego. Sprawdzałem -zawór dobry. Kontrolka zaczęła się świecić gdy została odpięta wtyczka od tego zaworu. Po podpięciu nie zgasła. Czy trzeba wykasować teraz ten komunikat jakimś skanerem ?
  • #90
    daro111
    Poziom 31  
    Czynności zaradcze:
    Sprawdź elementy obwodu, złącza i przewody elektryczne.

    W/g mnie jeżeli wszystko masz sprawne i nie ma innych błędów, to kontrolka powinna zgasnąć a błąd powinien przejść do stanu nieaktywnego.