Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R kody błędów EMS 53248 i 53264

KarlitoM 29 Maj 2015 08:13 66950 110
  • #91
    scania3
    Poziom 11  
    Witam.
    Nie będę zakładał nowego tematu i może tu uda mi się uzyskać odpowiedzi.
    Wyrzuciło mi parę blędów i na wyświetlaczu święci się cały czas Coordynator usterka.
    Kilka udało mi się rozszyfrować to wrzucę :) Został tylko jeden
    Podaję liste błędów:
    COO 28 1504488
    COO 72 1504488 Ciśnienie w układzie klimatyzacji. Czujnik ciśnienia kontrolujący ciśnienie w układzie klimatyzacji wykrył, że wartość ciśnienia znajduje się poza zakresem dopuszczalnym. Zwarcie lub przerwany obwód czujnika ciśnienia układu klimatyzacji. Możliwa również usterka samego czujnika ciśnienia.Sprawdź czujnik ciśnienia układu klimatyzacji, jak również przewody i złącza

    RET 20041 1738714 Tytuł
    Ciśnienie oleju
    Usterka
    Ciśnienie oleju wysokie, mimo że nie było żądania momentu hamowania.
    Przyczyna
    Ciśnienie oleju wysokie, mimo że nie było żądania momentu hamowania.
    Uwagi
    Nie ma hamowania retarderem za pośrednictwem pedału hamulca w układzie EBS a zielona lampka retardera nie zapala
    się w zestawie wskaźników.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź czujnik ciśnienia, złącza, wiązkę przewodów, zawory elektromagnetyczne i zawór proporcjonalny
    VIS 60 1527199 Tytuł
    Kierunkowskaz przedni prawy.
    Usterka
    Przerwany obwód lub za niskie zużycie prądu w obwodzie.
    Kod usterki może powstać także jeśli nastąpiło za duże zużycie energii w obwodzie spowodowane zwarciem.
    Przyczyna
    Przyczyną może być wadliwa lampa, niewłaściwy typ lampy lub przerwane przewody.
    Uwagi
    Prawy kierunkowskaz nie działa.
    Jednostka sterująca stale śledzi zużycie energii na wyjściu, gdy wyjście to jest aktywne. Jeśli zużycie energii jest za
    małe, zarejestrowany zostanie kod usterki. Kod usterki powstaje tylko w jednostkach sterujących o pełnych numerach
    1482564, 1540437, 1527199 oraz 1729485.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź lampę, jej złącze i przewody pod kątem ich przerwania.


    Wszystkie błędy oznaczone gwiazdką (innych nie ma)
    Może ktoś coś podpowie :)
  • Texa PolandTexa Poland
  • #92
    mungonoob
    Poziom 10  
    Witam
    Posiadam błąd w Scania r420 2005r. Wymieniałem sprzęgło i rury doprowadzające płyn chłodzący do retardera. i Pozostał taki błąd
    RET
    numer kodu błędu :22000
    nr jednostki : 1864718
    Co oznacza nr jednostki ??
    Czy kody błedu są takie same dla każdego nr jednostki??
    I jak sprawdzić czujniki temp płynu??
  • #93
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    mungonoob napisał:
    Co oznacza nr jednostki ??

    Nr jednostki oznacza wersję sterownika jaki jest zamontowany w tym aucie.

    mungonoob napisał:
    Czy kody błedu są takie same dla każdego nr jednostki??

    Przeważnie tak ale nie zawsze.

    mungonoob napisał:
    I jak sprawdzić czujniki temp płynu??

    Najłatwiej będzie za pomocą SDP3.
  • #94
    caliber99
    Poziom 9  
    Czy mógłby mi ktoś rozkodować kody błędów:

    26 397
    26 404
    11176
    41 69
    11181
    4168

    z góry bardzo dziękuje
  • Texa PolandTexa Poland
  • #95
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    A w jakim sterowniku te błędy??
  • #96
    caliber99
    Poziom 9  
    ATA brak komunikacji

    CTS brak komunikacji

    EMS 11176
    EMS 11182
    EMS 11181
    EMS 4168

    Kody odczytane z wyświetlacza.


    Po wyczyszczeniu wtryskiwacza adblue(był bardzo zawalony sadzą i porobiły się kryształki na dyszy), adblue pobiera i odzyskał moc (wcześniej był bardzo mułowaty).

    Ale niestety dalej świeci się żółta kontrolka silnika i "Zbyt wysoki poziom emisji spalin"
  • #98
    krisek66
    Poziom 11  
    Sprawdź, czy zarejestrowano inne aktywne kody usterek związane z poziomem emisji.
    Sprawdź, czy zbiornik reduktora zawiera AdBlue.
    Sprawdź, czy przewody reduktora i końcówka wtryskiwacza nie są zapchane. Kryształki można wypłukać wodą.
    Upewnij się, że dozownik reduktora nie jest zapchany. Kryształki można wypłukać wodą.
    Sprawdź czujnik NOx.
    Sprawdź, czy reaktor katalityczny nie jest uszkodzony.
    Wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Wykonaj test „Unieważnienie kodów usterek dla układu kontroli emisji tlenków azotu” dostępny na karcie Sprawdzenie w SDP3 w celu sprawdzenia, czy usterka została naprawiona. Test należy wykonywać na wolnym powietrzu, ponieważ temperatura spalin bardzo wzrośnie i istnieje ryzyko stopienia przewodu wyciągu spalin. Czas trwania testu wynosi ok. 5 do 30 minut, zależnie od tego, jakie kody usterek są aktywne.
    Inny sposób unieważnienia kodów usterek:
    Wykonaj jazdę próbną z dużym obciążeniem.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj pamięć kodów usterek.
    Wyłącz i włącz zapłon kluczykiem kolejno trzy razy w odstępach 10 s, aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą.


    Rozbierz dozownik i też wyczyść (wykręć te cztery śrubki u wyszarp z dozownika) przód (wybij te dwa bolce i też wyszarpnij) obie części siedzą na uszczelkach. Umyj pod ciepłą wodą (pewnie jest zawalany kryształkami)

    zacznij od tego :)
    Jaki masz aktywny błąd??
  • #99
    mungonoob
    Poziom 10  
    Witam
    Posiadam błędy w Scania r420 2005r. Często jak jadę włącza się alarm dźwiękowy i informacje o braku powietrza w układzie jego niski stan. Zaświecaja się lampy stopu. Po zgaszeniu i odpaleniu na nowa pojazdu problem znika (wyjecie kluczyka i zapalenie).
    Mam dość dużo błędów w systemie BMS pojazdu lecz żaden nie aktywny jak sprawdzałem przed chwilą.
    BMS
    Nr błedu: 14358 15410 21524 20756 21780 21012 21525
    Nr jednostki : 1754021
    Ilość występień po 250 razy.
    Jaka przyczyna jest tych bledów ?? Gdzie szukać problemu ??
  • #100
    przemek882
    Poziom 2  
    Witam. Problem jest w scanii serii r. Jest aktywny błąd w COO 67 , nie działa nawiew dmuchawy i nie ma żadnej możliwości regulacji temperatury w panelu sterującym. Wygląda tak jakby po włączeniu zapłonu nie dochodziło napięcie na panel sterujący. Jeśli włączę ogrzewanie postojowe, wtedy panel działa i pokazuje poziom ogrzewania, można regulować temperaturę. Według mnie panel jakby był sprawny. I przy okazji przestało działać sterowanie szyby pasażera. Bezpieczniki są ok
  • #101
    krisek66
    Poziom 11  
    przemek882
    Komunikacja z jednostką sterującą ACC

    Komunikacja między koordynatorem a jednostką sterującą ACC została przerwana.

    Przyczyny usterki mogą być następujące:
    • Przerwa w obwodzie w zielonej szynie CAN
    • Zwarcie lub przerwa w obwodzie zasilania jednostki sterującej ACC
    • Usterka wewnętrzna jednostki sterującej ACC

    W przypadku występowania tej usterki nie będzie się uruchamiać sprężarka układu klimatyzacji. Nie będzie również możliwe wybranie pełnej mocy ogrzewania.

    Sprawdź przewody i złącza zielonej szyny CAN. Sprawdź obwód zasilania (30) jednostki sterującej ACC oraz obwód sygnału jej włączenia (15).
  • #102
    Driverrrr
    Poziom 8  
    kolego wygląda na to że masz uszkodzony przekaznik. Jak otworzysz skrzynke z bezp. i przekażnikami to w lewym górnym rogu masz dwa identyczne przekazniki jeden z nich masz uszkodzony. Dla pewnosci podmień je miejscami i zobaczysz który jest do wymiany.
    Pozdro
  • #103
    dzikusek1
    Poziom 8  
    Witam może ktoś pomoże wyświetla się komunikat VIS i błąd Funkcje VIS
    79- przekaźnik 19 aktywny przewód przerwany lub za niskie napięcie w obwodzie.
  • #104
    automaniak28
    Poziom 11  
    Witam wszystkich.
    Może ktoś mi pomóc ze zlokalizowaniem usterki?
    Pacjent SCANIA R500 E5. Od jakiegoś czasu paliła się marchewa od Ad blue po zczytaniu błędów był jeden aktywny 5704(przerwa w obwodzie czujnika NOX) Wymieniłem na drugi z takim samym numerem z innego auta sprawnego. Po założeniu i jeżdzie próbnej zapaliły się ponownie 8704 i 8706(zwarcie do masy czujnika Nox). Mam pytanko czy jakaś inna usterka może generować taki błąd. nie chciałbym kupić nowego czujnika NOX bez potrzeby.dodam że, doputy dopuki silnik nie złapie minimalnej temperatury ew. spaliny błąd po skasowaniu się nie uaktywnia, dopiero po paru minutach. Z góry dzięki za podpowiedzi
  • #105
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Wiązka od NOX rozumiem sprawdzona??
  • #106
    automaniak28
    Poziom 11  
    Tak jak najbardziej wiązka była sprawdzana
  • #107
    k124l
    Poziom 19  
    Witam .
    Poszukuję kodów usterki do scani r EMS-25088 oraz BMS-31431 , 62005 i jeszcze COO-28 .
  • #108
    andi130
    Poziom 1  
    Witam, przeczytałem cały wątek i nie znalazłem swoich błędów, więc proszę o pomoc

    EMS4371
    EMS4390
    i
    RET20040 (Poziom oleju w retarderze??)
  • #109
    Under_Pressure
    Poziom 15  
    Ems4390
    Tytuł:
    Zapewnienie równowagi cylindra, cylinder 6
    Usterka:
    Osiągnięto maksymalną wartość cyklicznego zasilania tego cylindra silnika, na co zezwala jednostka sterująca.
    Powody:
    Średnie ciśnienie efektywne w jednym z cylindrów silnika jest niższe niż w pozostałych.

    Przyczyny mogą być następujące:

    Obecność powietrza w układzie zasilania paliwem, która może być spowodowana niskim poziomem paliwa w zbiorniku lub wyciekiem powietrza do pompy wspomagającej. Jeśli to jest powód, to podobny kod DTC można zapisać dla kilku cylindrów.

    Zewnętrzne dysze wyciekowe lub wewnętrzne „przelewy”.

    HPI: Wadliwe działanie linii zasilającej wtryskiwacza lub wadliwe działanie elektromagnetycznego zaworu rozrządu wtrysku.

    PDE: Wadliwy elektrozawór wtryskiwacza pompy.

    Niewystarczająca kompresja w cylindrze.

    Uwagi:
    W rezultacie silnik pracuje nierównomiernie.

    Jeśli cykliczne podawanie do dowolnego cylindra jest zbyt niskie, można zaobserwować biały dym.

    Rozwiązanie:
    Odpowietrzyć układ paliwowy.

    Sprawdź, czy nie ma wycieków z linii zasilającej.

    Jeśli usterki wystąpią ponownie:

    Sprawdź dysze pompy.

    HPI: Sprawdź elektrozawory wtrysku paliwa i rozrządu.

    PDE: Sprawdź zawór elektromagnetyczny na wtryskiwaczu pompy problemowej.

    Sprawdź kompresję w cylindrze silnika, wykonując kontrolę kompresji.

    Aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona i czy kod usterki nie pojawia się ponownie, możesz kliknąć funkcję monitorowania DTC i wyświetlić kod usterki. Ten kod DTC nie jest generowany natychmiast. Aby jednostka sterująca wygenerowała aktywny kod błędu, jednostka sterująca musi ukończyć test w ciągu 4x15 minut z wydaniem negatywnych wyników. Możesz użyć funkcji monitorowania DTC, aby sprawdzić, czy DTC jest rozważany, to znaczy, czy DTC jest planowany.
    EMS4371
    Zapewnienie równowagi cylindra, cylinder 3
    Usterka:
    Osiągnięto najniższą wartość, do której jednostka sterująca może regulować ilość paliwa w cylindrze.
    Powody:
    Moc generowana przez cylinder jest większa niż w innych cylindrach.

    Przyczyny mogą być następujące:

    Obecność powietrza w układzie zasilania paliwem, która może być spowodowana niskim poziomem paliwa w zbiorniku lub wyciekiem powietrza do pompy wspomagającej. Jeśli to jest powód, to podobny kod DTC można zapisać dla kilku cylindrów.

    Zewnętrzne dysze wyciekowe lub wewnętrzne „przelewy”.

    HPI: Wadliwe działanie linii zasilającej wtryskiwacza lub wadliwe działanie elektromagnetycznego zaworu rozrządu wtrysku.

    PDE: Wadliwy elektrozawór wtryskiwacza pompy.

    W silnikach z HPI ten kod DTC może zostać wygenerowany, jeśli nie całe paliwo przeznaczone do niego zostanie wtryśnięte do cylindra. Następnie cylinder następujący po tej sekwencji zapłonu w tym samym rzędzie cylindrów otrzyma zbyt dużo paliwa, które jednostka sterująca próbuje zmniejszyć.

    Uwagi:
    W rezultacie silnik pracuje nierównomiernie. Jeśli butla otrzymuje zbyt dużo paliwa, może to spowodować czarny dym.
    Rozwiązanie:
    Odpowietrzyć układ paliwowy.

    Sprawdź, czy nie ma wycieków z linii zasilającej.

    Jeśli usterki wystąpią ponownie:

    Sprawdź dysze pompy.

    HPI: Sprawdź elektrozawory wtrysku paliwa i rozrządu.

    PDE: Sprawdź zawór elektromagnetyczny na wtryskiwaczu pompy problemowej.

    Aby sprawdzić, czy usterka została naprawiona i czy kod usterki nie pojawia się ponownie, możesz kliknąć funkcję monitorowania DTC i wyświetlić kod usterki. Ten kod DTC nie jest generowany natychmiast. Aby jednostka sterująca wygenerowała aktywny kod błędu, jednostka sterująca musi ukończyć test w ciągu 4x15 minut z wynikiem negatywnym. Oznacza to, że silnik musi zostać uruchomiony i musi pracować na biegu jałowym przez 15 minut cztery razy z rzędu. Aby sprawdzić, czy kod błędu jest brany pod uwagę, to znaczy czy planowane jest wygenerowanie kodu błędu, zanim stanie się on aktywny, można użyć funkcji monitorowania kodu błędu.
    Ret20040
    Ciśnienie hydrauliczne
    Usterka:
    Za niskie ciśnienie oleju na żądanie zwalniacza.
    Powody:
    Poziom oleju może być za niski. Prawdopodobnie wadliwe elementy lub wiązki przewodów.
    Uwagi:
    Gdy pedał hamulca jest wciśnięty, hamowanie zwalniacza nie jest wykonywane w układzie EBS, a zielona lampka zwalniacza nie świeci się na desce rozdzielczej.
    Rozwiązanie:
    Sprawdź objętość oleju, czujnik ciśnienia, złącza, wiązkę przewodów, elektrozawory i zawór kontrolny.

    Dla zwalniacza Zwalniacz 1: Jeśli kod usterki został wygenerowany tylko w kilku odosobnionych przypadkach, a kierowca nie zauważył żadnych problemów z samochodem, usuń kod.
  • #111
    Under_Pressure
    Poziom 15  
    EMS 8430:
    System SCR
    Usterka:
    Poziom tlenków azotu za katalizatorem jest wyższy niż oczekiwano.
    Powody:
    System SCR nie obniża poziomu tlenków azotu. Może to być spowodowane nieprawidłowym działaniem katalizatora, nieprawidłowym działaniem czujnika NOx lub niedziałającym systemem dozowania odczynnika.
    Uwagi:
    Awaria wpływa na emisję tlenku azotu z silnika. Lampka ostrzegawcza emisji NOx jest włączona. W silnikach z układem kontroli emisji NOx moment obrotowy silnika zmniejsza się o 40%. Aktywnego DTC nie można usunąć za pomocą SDP3. Poniższe operacje naprawcze z jednostką sterującą muszą potwierdzić naprawę.
    Rozwiązanie:
    Sprawdź, czy nie ma żadnych innych kodów DTC związanych z emisjami spalin.

    Upewnij się, że zbiornik zawiera właściwy rodzaj odczynnika.

    Sprawdź, czy dysza lub przewody wtryskowe nie są zatkane.

    Upewnij się, że nie ma krystalizacji w katalizatorze lub dozowniku odczynnika.

    Sprawdź czujniki NOx. Nie należy mylić czujników przed i za katalizatorem.

    Sprawdź, czy katalizator nie jest uszkodzony.

    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta, sprawdź kod usterki systemu kontroli emisji NOx w SDP3. Usuń kod DTC i wybierz „Reset NOx” w sekcji „Korekty” SDP3.