Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat UNO 1.0 CLIP (994cm^3) serwo

19 Gru 2010 12:08 3919 3
  • Poziom 16  
    Witam wszystkich.

    Pytanie do osób zajmujących się tym na codzień. Moim zdaniem (może to być subiektywnie) pedał hamulca w tym samochodzie nie chodzi tak jak kiedyś. Twardy jak skała, choć na ostatnim przeglądzie hamulce wyszly idealnie. Po odpaleniu praktycznie pedał nie wpada. W związku z tym czy spotkaliście się z takim uszkozeniem serwa by trzymało idealnie podciśnienie a jednak nie wspomagało? Zawór zwrotny prewencyjnie wstawiłem nowy po nocy w serwie mam podcisnienie a jednak pompowac pedalem moge i bez roznicy czy silnik włączony czy wyłączony. Układ hamuje bez zastrzeżeń, jednak jak by tam wsiadła kobieta i miała hamować to by była zdziwiona. Zostaje mi tylko sprawdzenie wkumetrem podciśnienia z kolektora no i wymiana serwa ale w ciemno to nie zamierzam wymieniać. Gość na stacji też potwierdził ze jednak pedał wpada ale tak minimalnie jak by wcale wspomagania nie było. Myślałem ze jak pada membrana to nie trzyma podciśnienia a u mnie podciśnienie jest a ze wspomagania nici.
    Reasumując:
    Układ odpowietrzony
    siła hamowania w stosunku do masy pojazdu idealna
    trzeba mocno depnąc na pedał
    serwo trzyma podcisnienie nawet po nocy
    pompa cofa tłoki poprawnie hamulce nie blokują się

    ..tylko ta siła z jaką trzeba hamować..

    Pzdr
  • Poziom 24  
    Zaworek kierunkowy na podciśnieniu który idzie do serwa. On padł
  • Specjalista - DAF Trucks
    Możliwe, źe pompa hamulcowa przyciera sie przy wciskaniu pedału.Odkręć którykolwiek z odpowietrzników i wciśnij hamulec(jak do odpowietrzania hamulca) i sprawdz, jaką siłę urzyjesz do wciśnięcia pedału.Jak odpowietrznik odkręcisz trochę mocniej niż tylko lekko luzując, to zapewnisz duży wypływ płynu z odpowietrznika i nie powinien stanowić oporów wypływającemu płynowi.Jeśli pedał i tak ciężko wciska się z odkręconym odpowietrznikiem-to powinieneś przypuszczać, że pompa hamulcowa ciężko chodzi.Z odkręconym odpowietrznikiem pedał hamulca ( ze wspomaganiem se strony serwa) powinien niemalże wpadać sam w podłogę- a na pewno do połowy swojego skoku.( z przyczyn bezpieczeństwa pompa ma oddzielne dwa obwody, czyli 2 tłoczki w układzie szeregowym, odseparowane sprężyną.jak jeden obwód traci płyn- tłoczek dochodzi do czoła drugiego tłoczka i popycha go uruchamiając drugi, szczelny obwód)To samo powtórz po spuszczeniu podciśnienia z serwa.Zwróć uwagę na różnice bez wspomagania i z wspomaganiem.Miałem tak kiedyś, że pompa cięzko chodziła - ale tylko przy skaku w dół, bo odbijała z powrotem lekko (?).Mogę to tłumaczyć tylko tym, że warga uszczelniacza w pompie podwija się przy skoku w dół, ale przy odbijaniu wraca do normalnej pozycji i ślizga się po powierzchni cylinderka.Wez pod uwagę i taką ewentualność.
    No chyba, że spróbujesz założyć ine serwo i sprawdzić serwo, Wybór metody diagnozowania, (od czego powinieneś zacząć), należy do Ciebie.
  • Poziom 16  
    Faktycznie mogę zerknąć jeszcze na kwestie pompy poprzez poluzowanie jednego z obwodów na odpowietrzniku. Może być i tak jak piszesz, że to pompa ciężko chodzi i stąd działalność serwa nie jest wyczuwalna. Co do podmiany serwa jak bede wiedział, że to serwo to podmienie tylko w ciemno nie chce kupować (bo jak już wymienie to tylko na nowe).
    Pzdr.
    Karol