Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW TDI 1Z 1996 pracuje na 3 cylidry usterka podczas jazdy

Tomecek25 19 Gru 2010 18:11 2103 17
  • #1 19 Gru 2010 18:11
    Tomecek25
    Poziom 11  

    Posiadam passata 1.9TDI 1Z z 1996 roku.Jadąc sobie po autostradzie z prędkością 130km/h na równym gazie,przyspieszając do 140km/h coś się stało z silnikiem.Zczął delikatnie inaczejpracować niż zwykle,tzn delikate zaczęło nim trząsc.Było to w niemczech.Z konieczności dojechania do domu(600km) kontynuowałem ostrożnie jazdę(100km/h).Po dojechaniu do granic polski,silnik zaczął wyrażnie gorzej pracować,mocniej trząsc silnikiem tak jakby pracował na 3 cylindry,trzeba było dolać oleju.Po odkręceniu wlewu oleju do silnika wydobywa się para lub dym,a po wyjęciu miarki od oleju wydobywa się to samo czyli tak jakby kompresja szła do oleju.Silnik zapala,jezdzi,powyzej 3 tyś obrotów nawet za bardzo nie odczuwam straty mocy.Jutro podoodkręcam przewody od wtryskiwaczy i zobaczę na który tłok nie chodzi.Podowiedzcie mi proszę na co należy zwrócić uwagę,czy to może być tylko pęknięta sprężyna zaworu?Podczas powstania usterki nie usłyszałem żadnego stuku,pisku ani żadnego innego dzwięku,nagle silnik poprostu zaczął inaczej pracować,aż aktualnego stanu czyli racy na 3 cylindrach.Pozdrawiam,Tomek.

  • #2 19 Gru 2010 18:50
    quattro87
    Poziom 18  

    Najpierw wykręć świece i popatrz czy wszystkie mają elektrody, wiem zdaża się to raz na 10 000 ale czasami upada elektroda i wpada pomiędzy tuleje cylindra a tłoka i wtedy sam wiesz :/ ale narazie sprawdź który tłok nie pracuje być może wina zaworu a może walniętego kabla świecy.

    Powodzenia

  • #3 19 Gru 2010 18:54
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    1Z to silnik tdi 90km,,jakie elektrody ma świeca kolego quattro87..głupoty wypisujesz,jak ten silnik posiada świece żarowe a nie zapłonowe

  • #4 19 Gru 2010 18:58
    Tomecek25
    Poziom 11  

    To nie jest wina nie podgrzania któregoś z cylindra.Jutro sprawdzę który cylinder,sciągnę pokrywe zaworów i upewnię się czy to nie czasem sprężyna zaworu.jeśli nie,czeka mnie zwalenie głowicy.Chodzi mi tu o podpowiedzi,jakieś pomysły,podobno może mieć wina nawet pompa olejowa?Silnik do usterki pracował idealnie,palił od kopa,teraz też pali od kopa,ale pracuje na 3 cylindry.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wykluczam raczej wypalenie się tłoka(dziura) lub pęknięcie pierścieni.To nie jest FSO tylko VW.Ale kto wie...

  • #5 19 Gru 2010 19:01
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    sprawdz wtryskiwacze,podłącz pod vag,,,pewnie jakieś błędy masz

  • #6 19 Gru 2010 20:06
    Tomecek25
    Poziom 11  

    Vag nie pokazuje żadnych błędów.

  • #7 19 Gru 2010 20:18
    kortyleski
    Poziom 40  

    Zmierz spręż zanim czapkę zdejmiesz

  • #8 19 Gru 2010 20:22
    Tomecek25
    Poziom 11  

    tak oczywiście rzeba zmierzyć sprężanie.Ale jestem pewny że na cylindrze który nie reaguje na luzowanie nakrętek od wtryskiwaczy nie będzie ciśnienia.Dobrze by było jesli to coś w głowicy,gorzej jeśli cylinder lub tłok/pierścienie.

  • #9 20 Gru 2010 14:20
    Tomecek25
    Poziom 11  

    silnik nie pracuje na 4 cylinder,pompa wtryskowa paliwo podaje.W oleju nie ma ropy ani płynu chłodniczego,pozostałe 3 cylindry reagują na odkręcanie nakrętek przewodów paliwowych.W filtrze powietrza brak oleju.Z pod korka oleju i miarki oleju wydobywa się kompresa.Czy ktoś wie może jakie uszkodzenie ma takie objawy?

  • #10 20 Gru 2010 14:27
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Czemu nie zdejmiesz sobie pokrywy zaworów? Wszystko będzie jasne.

  • #11 20 Gru 2010 14:38
    Tomecek25
    Poziom 11  

    ale co mi da pokrywa zaworów?żeby coś zobaczyć trzeba demontować wałek rozrządu,mam rację??

  • #13 20 Gru 2010 15:18
    Tomecek25
    Poziom 11  

    Paweł wawa proszę napisz co masz na myśli

  • #14 20 Gru 2010 15:22
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Przecież będziesz widział krzywki, w jakim są stanie, możesz sprawdzić, czy da się nacisnąć "otworzyć" zawory,czy wracają. Jeśli nie wiesz to zostaw to auto mechanikom.

  • #15 20 Gru 2010 16:47
    Tomecek25
    Poziom 11  

    Masz rację,idę patrzeć.Sądzisz że to raczej góra czy stawiasz na uszkodzenie pierścieni/tłoków/cylindrów?

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    Zawory dają się otworzyć i zamykają się tak samo jak pozostałe,krzywki wyglądają także identycznie jak pozostałe.Po odłączeniu odmy od pokrywy zaworów i włączeniu silnika,zdecydowanie więcej dymu idzie z odmy,natomiast po jej zatkaniu dym leci pokrywą zaworów.Jest to szary dym,ale temperatura w garażu jest poniżej zera.

  • #16 20 Gru 2010 17:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    To głowica do zdjęcia, jeszcze wcześniej bym zmierzył kompresję.

  • #17 20 Gru 2010 17:54
    Tomecek25
    Poziom 11  

    Głowica na pewno do zdjęcia.Myśle że mierzenie komprechy jest zbędne,bo na 4 cylindru jej nie ma,a po zdjęciu czapki będzie widać co się stało.

  • #18 26 Gru 2010 01:36
    Tomecek25
    Poziom 11  

    Samochód naprawiony.Okazało się że tłok pękł w pół....Poprostu pękł.Pierścienie całe,gładz cylindra nie naruszona.Tłok od AFN(identyczny)Nowa uszczelka+paski+płyny+oleje.Ma ktoś pomysł na przyczynę usterki?Auto nigdy nie przegrzane,nie gazowane na zimno,generalnie nigdy gwałtownych przyspieszen...

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME