Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF CF 85 E4/5 silnik gaśnie w czasie diagnozy kompem

19 Gru 2010 20:13 2246 9
  • Specjalista - DAF Trucks
    Witam panowie (a może i panie?)
    W piątek natknąłem się na dziwną usterkę w czasie diagnozy przy urzyciu DAVIE.
    Silnik pracuje,wchodzę w DMCI, wchodzę w błędy.pokazuje dwa aktywne i chyba 4 nieaktywne.W momencie jak tapne na aktywne - BACH- i silnik gasnie.to samo, jak tappne w nieaktywne.Ekran w DAVIE zawiesza się tak, że w nieskończoność jakby próbuje odczytać (wejść) w błędy.Sytuacja powtarza sie za każdym razem.Trzeba dopiero kliknąć na CANCEL, żeby powrócić do poprzedniego screenu w Davie, i odpalić na nowo silnik.Po tym jak zgaśnie, nie ma żadnych wyświetleń na desce; tak jakby go normalnie zgasić.
    Próbowałem innym DAVIE od zaprzyjaznionego dealera - INNY DAVIE robi to samo, czyli usterka jest w Aucie, nie w komputerze diagnoistycznym.
    Dzwoniłem do technical helpdesc do DAF-a, ale gośćie głęboko zdumieni i zadziwieni,nie wiedzieli co jest przyczyną i nie potrafili mi odpowiedzieć. zadeklarowali, że skontaktują się z programistami od DMCI z PACCAR-a, żeby zapytać co jest przyczyną.
    Jakieś sugestie? Ja myślę, że wina jestgdzieś w komunikacji CAN między Davie a DMCI, ale to tylko moje przypuszczenia podparte przeczuciem.
    p.s. zamieszczę post jak uda nam się rozwiązać problem.Dziwne.czegoś takiego nigdy nie widziałem, a elektrykiem w Dafie jestem juz parę lat i niejedno widziałem...
  • Poziom 10  
    A prubowałeś jeszcze raz zaprogramować vic-a.
  • Specjalista - DAF Trucks
    Dzisiaj rozmawiałem z Technical Helpdesc.Mam odpowiedz.Okazało się, że wina leży w BBM module (to jest ECU, które odpowiada za kontrolę PTO.Auto ma platformę z dzwigiem do palet).przyczyna była w zwarciu w takim wyłączniku bezpieczeństwa, który jest na stanowisku do kontrolowania dzwigu, a służy do awaryjnego gaszenia silnika w razie zagrożenia (stop button).Zwarcie w wyłączniku powoduje wysłanie sygnału do BBM, a ten, dokonuje konwersji sygnału na sygnał CAN, i dalej wysyła go do DMCI ECU.Ponieważ przycisk STOP gasi silnik tylko jeśli załączone jest PTO, wszystko pracowało ok i silnik nie gasł przy normalnej jezdzie.Podczas próby sczytania błędów z DMCI, Davie łączy się z DMCI ECU.A ponieważ ten widzi błąd w BBM - komunikuje się zwrotnie z BBM, i wtedy zonk- dostaje sygnał stop, więc robi stop.
    Najlepsze jest to, że na diagnozowaniu spędziłem może z 8 godzin albo więcej, natomiast my, jako dealership, możemy naliczyć najwyżej za jakieś 1.5 hr (naprawa wyłącznika stop -jakieś 30-45 mins, diagnoza - 45mins.)Takie są reguły przy naliczaniu napraw auta, będącego na kontrakcie dotyczącym napraw i obsługi pomiędzy Paccar a właścicielem auta.Płacą tylko wg. roboczogodzin, z tabeli, za wymianę danego podzespołu.
    Szef troszkę wkurzony, w plecy jest za jakieś parę ładnych godzin pracy.
    Najważniejsze, że naprawione.Mądre typy ci z Paccar-a.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - DAF Trucks
    To znaczy z tego co ja wiem, oni mierzą czas przy naprawach aut urzywanych, paroletnich, które jeżdżą po ulicach.Jest taki zespół ludzi w Eindhoven, nazywają ich "golden spanners", którzy to opracowują.Z tym to jeszcze pal sześć, ale krawaciarze są jak komuniści: wierzą, że "odpowiednio przeszkolony technik, potrafi szybko i bezbłędnie zlokalizować usterkę".Bzdura.Ile to niekedy trzeba spędzić czasu, żeby dojść do korzeni problemu, tego durnie nie wiedzą.Niedalej jak wczoraj, robiłem Nowiutki (2-miesięczny) LF 45 z ECS-DC5.Davie pokazywał błąd pedału przyśpieszenia -3 razy .Zmieniam pedał na nowy, zamówiony "po numerze nadwozia", po zmianie - bach -litania ostrzeżeń na desce.Tych czerwonych i tych żółtych.Zmieniam z powrotem na stary pedał - jest o/k.Zamówiłem kolejny pedał gazu - i znowu to samo - dyskoteka na DIP-ie.po jakichś 2-ch godzinach dochodzimy do tego, ze pedały gazu jakie przyszły, są pedałami do ECS-DC4, a te są inne od tych w ECS-DC5.Nie wiem jak oni mogli uwzględnić w Parts Rapido.I wez to krawaciarzowi wytłumacz, że spędziłem dwie godziny na ustalaniu dlaczego nowa część działa gorzej od starej!
  • Poziom 10  
    Ciekawy przypadek z tym Davie.Pracowałem w dafi-e kilka ładnych lat,ale w 105 z takim cyrkim się jeszcze nie spotkałe:?:Jak to mówią człowiek całe życie się uczy,a i tak głupim umrze:D
  • Poziom 10  
    ostatnio tp jeszcze daf daje na wymiane w MX engine za wymiane tlokow pierscieni i uszczelniaczy w glowicy poniewaz silniki zra olej wiadrami 12 godzin
  • Specjalista - DAF Trucks
    dokładnie to tłoków, pierścieni i tulei cylindrowych
  • Poziom 10  
    Tematu silnika MX to chyba lepiej nie poruszać,bo to jakby otorzyć puszkę Pandory....
  • Specjalista - DAF Trucks
    Dokładnie.Gdyby zebrać do kupy wszystkie Recall sheets i field actions oraz service bulletins dotyczące silnika MX, to książka była by grubsza niż Pan Tadeusz.Zupełnie nieudana konstrukcja.I najwięcej problemów ma z ważniejszymi podzespołami w silniku a nie z pierdołami.takie czasy, jak w piosence Kaiser Chiefs Everything is awerage nowadays