Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Atmega8][Bascom] Sterownik terrarium, poprawnosc układu

Dinop 19 Dec 2010 20:41 5852 9
Renex
    Dinop
    Level 14  
    Witam
    Ze względu na to, że od niedawna posiadam terrarium zamieszkane przez ptasznika biało-kolanowego, postanowiłem zrobić sterownik terrarium kontrolujący temperaturę, wilgotność, oświetlenie i wentylacje. Jestem początkującym elektronikiem i jest to mój drugi układ na mikro kontrolerze w związku z tym mam kilka pytań odnośnie poprawności zaprojektowanego przeze mnie układu. Układ składa się z modułu sterującego oraz modułu wykonawczego z zasilaczem. Cały zestaw zasilany jest przez trafo toroidalne 105VA z odprowadzeniami 0-12-15-20V(takie miałem na stanie). Układ ma sterować dwoma żarówkami 15W 230V AC(dzień/noc), ultradźwiękowym generatorem mgły 1A 20V AC, grzałką rezystorową ok 50W(jeszcze nie zdecydowałem jakiej mocy będzie) 12V AC, łańcuchem białych diod led do oświetlania dziennego w cieple dni 15V DC, dwoma wentylatorami 12V DC(jeden od podawania mgły, drugi od grzałki) i dodatkowym złączem zwiernym do wykorzystania w przyszłości. Płytki zaprojektowałem w eagle.
    [Atmega8][Bascom] Sterownik terrarium, poprawnosc układu [Atmega8][Bascom] Sterownik terrarium, poprawnosc układu