Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Diesla wszedł sam na wysokie obroty - co robić?

MARCIN.SLASK 19 Gru 2010 21:26 36157 43
  • #1 19 Gru 2010 21:26
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Witam.

    Jak w tytule. Dodatkowo dla utrudnienia, to skrzynia jest automatyczna. Co zrobić aby uratować silnik / samochód.

    W załączeniu filmik.


    Link

  • #2 19 Gru 2010 21:35
    Zico63
    Poziom 37  

    Nic kompletnie, po za zaholowaniem auta do warsztatu.
    Poszło uszczelnienie turbiny i silnik zaczął zjadać olej, dlatego wyłączenie "zapłonu" czyli zamknięcie zaworu STOP paliwa - nic nie dało - praktycznie koniec turbiny, a może i silnika...

  • #3 19 Gru 2010 22:00
    tzok
    Moderator Samochody

    Zdjąć wąż powietrza za turbiną/rozwalić intercooler (jeśli jest) - celny kopniak w dolną część przedniego zderzaka powinien załatwić sprawę.

  • #4 19 Gru 2010 22:01
    strucel
    Poziom 27  

    Wpakowac cos w dolot aby nie mial skad brac powietrza

  • #5 19 Gru 2010 22:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Zły pomysł - jeśli to będzie szmata to ją wciągnie, ale zanim zdławi silnik to tak wzrośnie temperatura, że Ci przetopi tłoki. Próbowałeś kiedyś przyłożyć rękę do wlotu powietrza turbodiesla?

    Przede wszystkim liczy się czas, ale w większości przypadków i tak będzie za późno - silnik się przegrzeje i będzie do wyrzucenia.

    Z drugiej strony turbina jak i silnik w każdej chwili może się rozpaść, więc nie wiem czy warto ryzykować zdrowie a może i życie i otwierać maskę / nachylać się nad silnikiem.

  • #6 19 Gru 2010 22:11
    lego9
    Poziom 10  

    Tak jak napisał Zico63.W autach z automatyczną skrzynią biegów aby go wyłączyć pozostało tylko odcięcie powietrza bo sam zgaśnie dopiero wtedy kiedy korbowody urwie lub kiedy skończy się olej w misce. Tak czy siak na 99 procent szukaj drugiego silnika.

  • #8 19 Gru 2010 22:36
    Usunięty
  • #9 19 Gru 2010 22:46
    krakarak
    Poziom 38  

    tzok napisał:
    Z drugiej strony turbina jak i silnik w każdej chwili może się rozpaść, więc nie wiem czy warto ryzykować zdrowie a może i życie i otwierać maskę / nachylać się nad silnikiem.


    Dokładnie tak spaliła się A6 mojej córki. Cały przód się zapalił i alu aż się wtopiło w asfalt. Policjant jeszcze ją opiepszył, że nie próbowała gasić. Była w 9 miesiącu ciąży a miała walczyć z 2 metrowym ogniem :D .

  • #10 19 Gru 2010 22:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Po kilkudziesięciu sekundach takiego "rozbiegania" silnik i tak nadaje się tylko na złom na skutek przegrzania, jeśli tylko przytkamy dolot a nie szczelnie go zatkamy to dodatkowo podniesiemy temperaturę. W nowszych autach dolot przed filtrem powietrza nie jest szczelny, wręcz są otwory by np. wilgoć która się skropli mogła wypłynąć z obudowy filtra, poza tym węże są plastikowe, nie gumowe i nie mają uszczelnień. Tu silnik nie chodzi na wolnych obrotach tylko przynajmniej 6-7 tys. obr/min.

    Generalnie jeśli to automat i nie da rady go zdusić - to darowałbym sobie otwieranie maski, tylko odsunąłbym się na bezpieczną odległość i pilnował żeby nikt nie podchodził...

  • #11 19 Gru 2010 22:56
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Czy AC obejmuje również taką szkodę?

  • #12 19 Gru 2010 23:13
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Aleksander_01 napisał:
    Czy AC obejmuje również taką szkodę?


    Wszystkim dziękuję za odpowiedzi i czekam na dalszy ciąg., Sprawa AC także interesująca.

  • #13 19 Gru 2010 23:20
    krakarak
    Poziom 38  

    Jeśli informacja jest interesująca dla autora tematu to w przypadku mojej córki ubezpieczyciel wypłacił kwotę 100 tys. przy podanej do ubezpieczenia wartości samochodu 180 tys. i od takiej kwoty, czyli 180.000,- zł była odprowadzana składka.

  • #14 20 Gru 2010 00:00
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Powyższe posty dot. usterki turbo skutkującej "błędnym kołem" (czyli -turbo wyrzuca olej-ten trafia jako paliwo do silnika - napędza silnik- silnik spalinami napedza turbo -i tak do śmierci) jest możliwy.
    druga przyczyna z jaką się spotkałem w Roverach i Accordzie ( ten sam motor anyway), to regulator w pompie wtryskowej (jeżeli twój to też diesel generacji TdI + elektryczny pedał gazu) ulega uszkodzeniu i działa też jak ta usterka z turbo- na zasadzie sprzężenia zwrotnego.Kolega z którym kiedyś pracowałem został wezwany do auta, które tak robiło, i uratował babie silnik bo w ostatniej chyba chwili przeciął siekierą rurki do wtryskiwaczy.Wina była w pompie.Silnik, po naprawie pompy na szczęście chodził OK.
    Może i u ciebie jest ten przypadek
    Te usterki turbo zdarzały się w golfach II-kach, ale zostały w pózniejszym etapie produkcji modyfikowane turbosprężarki, aby temu zapobiec.

  • #15 20 Gru 2010 00:00
    MARCIN.SLASK
    Specjalista AGD

    Osobiście nie zdarzyła mi się taka przygoda, ale wole zapytać zawczasu.

  • #16 20 Gru 2010 00:06
    Zico63
    Poziom 37  

    krisbrumm napisał:

    Te usterki turbo zdarzały się w golfach II-kach, ale zostały w pózniejszym etapie produkcji modyfikowane turbosprężarki, aby temu zapobiec.

    ...i III-kach, aż do czasu zastosowania klapy gaszącej.
    Natomiast jeśli chodzi o sposób ratowania w takim momencie tego co jeszcze jest do uratowania, to praktyczna metoda, zaznaczona z resztą na wklejonym fimie, to szybkie wrzucenie V biegu i zduszenie silnika - niestety tylko w manualach. Automat jest tu na przegranej prawie pozycji.

    Sposoby z ręcznym przerwaniem zasilania w powietrze lub paliwo są skuteczne - jeśli jest jeszcze czas... Te czynności to jednak parę ładnych sekund; wbicie biegu jest najszybsze.

  • #17 20 Gru 2010 07:33
    lynx22
    Poziom 17  

    Można jeszcze użyc gaśnicy przy dolocie.

  • #18 20 Gru 2010 07:42
    Usunięty
  • #19 20 Gru 2010 07:50
    lynx22
    Poziom 17  

    Jest spora szansa, że proszek z gaśnicy zatka filtr i odedtnie dopływ powietrza.

  • #20 20 Gru 2010 11:26
    Miracle Woman SM
    Poziom 18  

    Urwać ruruki paliwa, albo podnośnikiem rozwalić ruru dolotowe, albo rurki od wtrysków złamać podnośnikiem.

    Taki diesel pocodzi kilka minut na odcięciu . O ile tłoki bokiem nie wyjda.

  • #21 20 Gru 2010 15:40
    Meteo33
    Poziom 17  

    Chciałbym się dopytać. Olej z turbiny dostawał się do silnika z powietrzem i to podniosło obroty silnika. Podniesione obroty - większa dawka paliwa z pompy. Jak się odetnie wąż powietrza z turbo (tym samym olej) to obroty spadną?
    I dlaczego nie można go było wyłączyć z poziomu stacyjki?

  • #22 20 Gru 2010 15:52
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Bzdura z tymi wężykami do wtrysków, auto pracuje na olej podawany z turbiny, tylko "przeszkoda" pomiedzy turbiną a kolektorem dolotowym zatrzyma silnik. Tak więc najłatwiej-najskuteczniej rozpiąć układ dolotowy.

  • #23 20 Gru 2010 16:25
    Meteo33
    Poziom 17  

    Bez ropy też by pracował? Czy ropa podtrzymuje spalanie a olej się dopala?

  • #24 20 Gru 2010 16:58
    Usunięty
  • #25 20 Gru 2010 17:16
    Meteo33
    Poziom 17  

    A co z pompą wtryskową? Jesli wtryskiwacze nie dostają paliwa będzie pracowała na sucho i też się zatrze? Czy może na przelew?

  • #26 20 Gru 2010 17:22
    Usunięty
  • #27 20 Gru 2010 18:18
    arturavs
    Poziom 36  

    Takie rzeczy dzieją się tylko w silnikach z turbiną. Motor kręci , turbina na uczszelnieniach leci i olej idzie w kolektor ssący. Samoazaplon i nie masz kontroli nad silnikiem. W przypadku manuala , jedyne wyjście: najwyższy bieg i dusić. Sam byłem świadkiem rozbiegu w Volvo FH 12. Szkoda że nie miałem kamery. Sam Szef osobiście za fajerą ( 25 lat za kółkiem) , i nie pomyślał żeby bieg wsadzić. rozerwało turbinę , trzy korbowody bokiem wyszły. A wyglądało z odległości 3 , czterech metrów , jakby gejzer , lub wulkan pod autem wybuchł. Silnik złom. nieopłacalna robota. W przypadku automatu powodzenia życzę. A tym bardziej w osobówce.


    Kol. Badula to może sie zdarzyć w każdym turbo-dieslu, bez względu na sposób zasilania i wtrysku.

  • #28 20 Gru 2010 19:49
    Usunięty
  • #29 20 Gru 2010 20:02
    Miracle Woman SM
    Poziom 18  

    Jest na youtubie kilka filmików jak kłębt dymu idą z wydecku.

  • #30 20 Gru 2010 21:04
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, jedyna skuteczną metodą jest odciecie powietrza przy kolektorze, ostanio robiłem takowy silnik 3,0 w signum na automacie , silnik śmieć, jak odciąć ,zwalić rure z intercoolera i zatkać , a kalkulator wtrysku zapamietał 15krpm obrotów :D mocno się pokrecił zostało 100kg aluminium,pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME