Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 323f 1.3 KAT odpinanie akumulatora

metallica_orion 19 Dec 2010 23:36 5239 12
  • #1
    metallica_orion
    Level 12  
    Witam mam pytanie dotyczące odłączania i podłączania akumulatora.Mam Mazdę 323F 1.3 KAT rok prod.1998 z immobilajzerem i poduszkami powietrznymi o nr. ewidencyjnym poj. JMZBJ1432....... Z powodu tak silnych mrozów mój akumulator wykazuje braki napięcia przy rozruchu i chciał bym go naładować, ale nie do końca wiem jaka jest poprawna kolejność odłączenia i podłączenia akumulatora. Wyczytałem, że poprawna kolejność to najpierw minus, a następnie plus przy podłączniu najpierw plus, a następnie minus, zaś niektórzy twierdzą, że w autach wyposażonych w immobilajzer i poduszki należy odpiąć najpierw plus, a następnie minus jak to jest naprawde.A czy podczas odłączenia akumulatora kasują się błędy? W moim aucie wyświetla się lampka ABS-u dodam, że ABS działa oraz zapalają się lampki poduszek nie zawsze, jest tak, że na kilka sekund się świecą, a po chwili gasnie jedna potem druga. Bedę wdzięcznyza szyką odpowiedz. Pozdrawiam i życzę wszystkim Wesołych Świąt oraz szczęśliwego nowego roku
  • #2
    crossrider
    Level 10  
    Witam.Akumulator odpinasz najpierw minus później plus, podpinasz plus potem minus. Jeżeli zaraz po odpaleniu kontrolki abs i airbag świecą się jeszcze te 2 sekundy powiedzmy to jest to rzecz normalna. Co innego jak w czasie jazdy się zapalają na kilka sekund. pozdro
  • #3
    Aleksander_01
    Level 42  
    Jeżeli chodzi o BHP to zawsze odpinamy pierwszy minus potem plus, montaż odwrotnie.
    We francuskich najpierw odpinamy plus (nawet jest do tego specjalne mocowanie), ale dlaczego tak to nigdzie nie uzyskałem logicznej odpowiedzi.
  • #4
    rozales
    Level 24  
    Tez nie wiem jaka jest kolejność, ale jak mogę poradzić to wymontuj akumulator i naładuj go w domu.
    Gdybyś przypadkiem podał na komputer zbyt wysokie napiecie to możesz mieć poważne kłopoty.
    Najlepiej trzymaj prostownik z daleka od samochodu.
    To taka rada na święta :)
    Pozdrawiam.
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zawsze najpierw odpinamy minus, na wypadek dotknięcia metalowym kluczem masy przy odkręcaniu plusa. Podłączamy odwrotnie. We francuskich też. Szybkie odpinanie plusa to odpinanie "awaryjne".
  • #6
    metallica_orion
    Level 12  
    Jeśli chodzi o kontrolki to rzecz ma się tak. Kontrolka ABS świeci non-stop (ABS działa sprawdzałem), jeśli chodzi o poduszki to tu dzieją się rzeczy dziwne mianowicie, po włączeniu auta obie kontroli świecą, po chwili jedna lub obie zgasną, czasami świeci cały czas jedna, czasem druga, a innym razem obie ,typowy Random jest tak ,że przez całą droge nie świecą, ale jak np. wypuszczam pasażera i on trzaśnie drzwiami to potrafi się jedna lub obie zapalić na kilka sekund typowy obłęd. Mam nadzieje że przez te wydziwiania nie odpalą mi poduszki
  • #7
    crossrider
    Level 10  
    O odpalenie poduch sie nie martw.Zapłonem generatora gazowego steruje prąd zmienny tak że spokojnie. Twoje problemy wyglądają mi na problemy z połączeniami (kable/wtyczki) sprawdź czujniki abs i moduł poduch a dokładniej to ich połączenia. pzdr
  • #8
    metallica_orion
    Level 12  
    Szczerze mówiąc nie bardzo wiem gdzie szukać tych połączeń i czujnik ABS szukałem w necie jakiś opisów, schematów do tego auta, ale nic nie mogę znaleść może by na schemacie było opisane.A może ktoś zna jakąś stronke.Jeśli nic nie znajde nie będe kopał bo można nie złego bigosu narobić, a tego bym chciał uniknąć.Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #9
    crossrider
    Level 10  
    http://www.mazdaspeed.pl/forum/ myślę że tutaj znajdziesz odpowiedź. :D

    Miganie kontrolki air bag;
    Kontrolka na desce rozdzielczej

    1 błyski ---- uszkodzona poduszka kierowcy
    2 błyski ---- uszkodzona poduszka pasażera
    3 błyski ---- uszkodzenie poduszki kierowcy/pasażera
    4 błyski ---- uszkodzony napinacz kierowcy/pasażer
    5 błysków - uszkodzona boczna poduszka kierowcy
    6 błysków - uszkodzona boczna poduszka pasażera
    7 błysków - uszkodzony czujnik zderzeń bocznych kierowcy
    8 błysków - uszkodzony czujnik zderzeń bocznych pasażera

    Błyski są 1-no sekundowe, odstępy 1-no sekundowe. Przerwa pomiedzy błędami 3-5 sekund.
  • #10
    metallica_orion
    Level 12  
    crossrider u mnie nie zaobserwowałem jakiś sekwencji mrugania po prostu albo się świecą albo nie tak to wygląda może czasami coś tam mrugało ale ja tego nie zaobserwowałem ale wielkie dzięki za opis napewno go wykożystam przynajmniej wiem na co zwracać uwagę.
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sekwencję mrugania trzeba wywołać. Link masz podany.
  • #12
    metallica_orion
    Level 12  
    Przykro mi, ale nie mogę znaleść jak wywołać to mruganie pomocy:{ Link który podał mi crossrider ma tyle tematów, że przy moim łączu internetowym znalezienie zajmie wieki.
  • #13
    metallica_orion
    Level 12  
    Wybaczcie ale jak wywołać sekwencje mrugania