Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 zamarzła woda. Woda z lodem. Co zrobić?

20 Gru 2010 19:06 8483 14
  • Poziom 9  
    auto stało dwa dni nie odpalane a jak wiadomo w Londynie rzadko zdarza się mróz , tak więc nie potrzebowałem płynu do chłodnicy tylko wlewałem zawsze wodę i dzisiaj mam w zbiorniku wlewania i w rurkach wodę z lodem , co zrobić żeby czegoś nie uszkodzić samochodu , porady mile widziane .
  • Poziom 27  
    Witaj

    Nie powinno wlewać się wody do układu chłodzenia:

    1. Temperatura wrzenia wody niska w porównianiu do np. petrygo
    2. Kamień wytrąca się z wody itp

    Najlepiej aby nie uruchamiać samochodu tylko wstawić go do ciepłego pomieszczenia aby woda w instalacji odmarzła. Z tym że licz się z tym że będziesz miał trochę podzespołów pradopodonie do wymiany.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Troche poposcilo po wlaniu plynu ale to za malo , odpalilem na chwile silnik i wiatraki chodza bardzo glosno , silnik wylaczylem .
  • Moderator Samochody
    Brauniack napisał:
    Nie powinno wlewać się wody do układu chłodzenia:
    1. Temperatura wrzenia wody niska w porównianiu do np. petrygo

    Bzdura - układy chłodzenia współczesnych silników, to układy z podwyższonym ciśnieniem - woda tutaj wcale nie wrze w 100°C. Ponadto Petrygo, to kolegi zdaniem z czego się składa? Bo w/g producenta to wodny roztwór glikolu etylenowego o temp. wrzenia 107-109 °C. Jedynymi przeciwwskazaniami są temperatura zamarzania i ewentualnie kamień w wodzie z wodociągu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    z tego co wiem to w angli / irlandi wiele osob jezdzi na wodzie , bylem , widzialem , slyszalem chodz oczywiscie nie popieram.
  • Poziom 28  
    Witam jezdza tez na plynie tylko ci co dbaja o samochody .Mieszkam tu troche i tez mialem problem z klietem co mial wode,Wiec dobra suszarka do wlosow lub dmuchawa elektryczna pod maske i zamknac na 2-3 godziny,oczywiscie podgrzewanie wezy od centralnego.Pomoglo.Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Kolego woda w układzie chłodzenia może być stosowana w silnikach gdzie masz kalamitkę do smarowania pompy, w innym przypadku płyn jest konieczny ponieważ ma właściwości smarujące.Radziłby o tym pamiętać . Pozdro.
    Moderowany przez robokop:

    Jawna bzdura. Nawet kropla chłodziwa nie ma prawa dostać się do łożysk, więc jakie znaczenie ma tu tzw. kalamitka? Widywana zresztą chyba tylko w starych traktorach.

  • Poziom 9  
    Moim zdaniem wode można lać ale tylko latem nie zamarznie itd. co do tematu pewnie już ci coś pękło na pewno chłodnica .
  • Poziom 9  
    Panowie , wymienilem pompe wodna bo poszla , plyn chlodniczy wlany ale teraz nie wiem czemu gdy wylancze ogrzewanie z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? .
  • Poziom 10  
    Cinciol napisał:
    ... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? .


    A płynu chłodniczego nie ubywa?? Nie chcę Cię straszyć ale pęknięciu mógł ulec blok silnika lub głowica. Pozostaje Ci tylko obserwować poziom płynu i oleju...
  • Poziom 32  
    Cinciol napisał:
    ... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? .


    Znam taki przypadek (tyle że traktor) i skończył się właśnie pęknięciem bloku.
    Jeśli ubywa wody w układzie chłodzenia to obstawiam na 99%. Jeśli nie ubywa to masz szczęście i to coś innego. Jeśli ubywa to mogła też pójść chłodnica albo nagrzewnica kabiny. Ale jak by nagrzewnica poszła to ten dym by tak śmierdział płynem chłodniczym że cięzko by w aucie wysiedzieć.

    A co do dymu spod korka w przypadku silników VW - Audi to to może być (i bardzo często jest) zamarznęta i zapchana odma (odma to taka rura, którą opary i przedmuchy spod tłoków idą do kolektora ssącego i są spalane). Jeśli zamarznie, to te opary uchodzą właśnie korkiem wlewy oleju i bagnetem. Jedyna opcja to ją przepchać.
    Niemieckie silniki często mają z tym problem - i zaczął bym od tego. Obadaj swój silnik gdzie się taka rura znajduje - wychodzi z bloku silnika i wchodzi do kolektora ssącego gdzieś za filtrem powietrza. Często też dochodzi do tego rurka od pokrywy zaworów.

    Dym spod korka / bagnetu to też może być naturalny efekt sporego przebiegu. Pierścienie nie są już szczelne i dym leci pod tłoki.
  • Poziom 9  
    Plynu chlodniczego nic nie ubywa , olej takze jest norma . Co do dymu to juz nie wydobywa sie po wlaniu OIL ANTI SMOKE ENGINE , jak narazie jest dobrze po przejechaniu 10 mil , zobaczymy czy dalej nie pojawia sie jakies problemy , dziekuje serdecznie za porady .
  • Poziom 9  
    Panowie mam teraz nastepujacy problem , nie wiem co jest grane , otoz problem polega na kilmatyzacji , chlodzenia i ogrzewania , otoz wymienilem nastepujace rzeczy
    1 ) pompa
    2 ) termostat
    problem polega na tym ze nie wlacza sie wiatrak chlodzenia gdy silnik sie nagrzeje ,
    gdy wlacze klimatyzacje lub ogrzewanie ten wiatrak sie wlacza , gdy wylacze klimatyzacje lub ogrzewanie to wiatrak staje , wskaznik temperatury na desce rozdzielczej nieraz podnosi sie do 90 ale przewaznie potem spada na 50 i tak zostaje , odczyt ze scantoll pokazal mi taki blad P0171 - FUEL TRIM TOO LEAN ( BANK1 ) .
    Prosze o pomoc , co moze byc nie tak , a bardzo mi zalezry bo czeka mnie droga w obydwie strony 3 tys . kilometrow i nie chce ryzykowac .
  • Poziom 12  
    Cinciol napisał:
    auto stało dwa dni nie odpalane a jak wiadomo w Londynie rzadko zdarza się mróz , tak więc nie potrzebowałem płynu do chłodnicy tylko wlewałem zawsze wodę i dzisiaj mam w zbiorniku wlewania i w rurkach wodę z lodem , co zrobić żeby czegoś nie uszkodzić samochodu , porady mile widziane .

    Witam ,czystej wody do silnika nie powinno się lać z kilku powodów,z pierwszego się już przekonałeś,z drugiego że jest wyższa temp.w układzie i tak jak poprzednicy pisali może dojść do pęknięcia głowicy lub bloku silnika albo też głowicy i nagrzewnicy,jest jeszcze jeden bardzo ważny powód dla którego nie wlewa się wody w układ chłodzenia a mianowicie zabezpieczenia antykorozyjne które znajdują się w płynach chłodniczych , które są bardzo ważne dla silnika(termostat,pompa wody,uszczelka pod głowicą itd...)
    A co do temp.silnika to termostat do wymiany i to najlepiej kupić w ASO oraz czujnik temp.do sprawdzenia,ewentualnie sprzęgiełko wiskotyczne.
    A tak w ogóle to jeszcze podaj jaki to silnik
    Upsss... teraz zauważyłem że odgrzałem kotleta