Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 zamarzła woda. Woda z lodem. Co zrobić?

Cinciol 20 Gru 2010 19:06 6764 14
  • #1 20 Gru 2010 19:06
    Cinciol
    Poziom 9  

    auto stało dwa dni nie odpalane a jak wiadomo w Londynie rzadko zdarza się mróz , tak więc nie potrzebowałem płynu do chłodnicy tylko wlewałem zawsze wodę i dzisiaj mam w zbiorniku wlewania i w rurkach wodę z lodem , co zrobić żeby czegoś nie uszkodzić samochodu , porady mile widziane .

  • #2 20 Gru 2010 19:10
    Brauniack
    Poziom 27  

    Witaj

    Nie powinno wlewać się wody do układu chłodzenia:

    1. Temperatura wrzenia wody niska w porównianiu do np. petrygo
    2. Kamień wytrąca się z wody itp

    Najlepiej aby nie uruchamiać samochodu tylko wstawić go do ciepłego pomieszczenia aby woda w instalacji odmarzła. Z tym że licz się z tym że będziesz miał trochę podzespołów pradopodonie do wymiany.

    Pozdrawiam

  • #3 20 Gru 2010 19:16
    Cinciol
    Poziom 9  

    Troche poposcilo po wlaniu plynu ale to za malo , odpalilem na chwile silnik i wiatraki chodza bardzo glosno , silnik wylaczylem .

  • #4 22 Gru 2010 21:34
    robokop
    Moderator Samochody

    Brauniack napisał:
    Nie powinno wlewać się wody do układu chłodzenia:
    1. Temperatura wrzenia wody niska w porównianiu do np. petrygo

    Bzdura - układy chłodzenia współczesnych silników, to układy z podwyższonym ciśnieniem - woda tutaj wcale nie wrze w 100°C. Ponadto Petrygo, to kolegi zdaniem z czego się składa? Bo w/g producenta to wodny roztwór glikolu etylenowego o temp. wrzenia 107-109 °C. Jedynymi przeciwwskazaniami są temperatura zamarzania i ewentualnie kamień w wodzie z wodociągu.

  • #5 23 Gru 2010 09:52
    Usunięty
  • #6 24 Gru 2010 09:30
    JeepAss
    Poziom 11  

    z tego co wiem to w angli / irlandi wiele osob jezdzi na wodzie , bylem , widzialem , slyszalem chodz oczywiscie nie popieram.

  • #7 24 Gru 2010 09:54
    guard10
    Poziom 28  

    Witam jezdza tez na plynie tylko ci co dbaja o samochody .Mieszkam tu troche i tez mialem problem z klietem co mial wode,Wiec dobra suszarka do wlosow lub dmuchawa elektryczna pod maske i zamknac na 2-3 godziny,oczywiscie podgrzewanie wezy od centralnego.Pomoglo.Pozdrawiam

  • #8 28 Gru 2010 07:46
    genowef5
    Poziom 12  

    Kolego woda w układzie chłodzenia może być stosowana w silnikach gdzie masz kalamitkę do smarowania pompy, w innym przypadku płyn jest konieczny ponieważ ma właściwości smarujące.Radziłby o tym pamiętać . Pozdro.

    Moderowany przez robokop:

    Jawna bzdura. Nawet kropla chłodziwa nie ma prawa dostać się do łożysk, więc jakie znaczenie ma tu tzw. kalamitka? Widywana zresztą chyba tylko w starych traktorach.

  • #9 28 Gru 2010 08:01
    DYLUBDG
    Poziom 9  

    Moim zdaniem wode można lać ale tylko latem nie zamarznie itd. co do tematu pewnie już ci coś pękło na pewno chłodnica .

  • #10 29 Gru 2010 12:30
    Cinciol
    Poziom 9  

    Panowie , wymienilem pompe wodna bo poszla , plyn chlodniczy wlany ale teraz nie wiem czemu gdy wylancze ogrzewanie z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? .

  • #11 29 Gru 2010 14:31
    starling
    Poziom 2  

    Cinciol napisał:
    ... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? .


    A płynu chłodniczego nie ubywa?? Nie chcę Cię straszyć ale pęknięciu mógł ulec blok silnika lub głowica. Pozostaje Ci tylko obserwować poziom płynu i oleju...

  • #12 29 Gru 2010 15:21
    cefaloid
    Poziom 29  

    Cinciol napisał:
    ... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? .


    Znam taki przypadek (tyle że traktor) i skończył się właśnie pęknięciem bloku.
    Jeśli ubywa wody w układzie chłodzenia to obstawiam na 99%. Jeśli nie ubywa to masz szczęście i to coś innego. Jeśli ubywa to mogła też pójść chłodnica albo nagrzewnica kabiny. Ale jak by nagrzewnica poszła to ten dym by tak śmierdział płynem chłodniczym że cięzko by w aucie wysiedzieć.

    A co do dymu spod korka w przypadku silników VW - Audi to to może być (i bardzo często jest) zamarznęta i zapchana odma (odma to taka rura, którą opary i przedmuchy spod tłoków idą do kolektora ssącego i są spalane). Jeśli zamarznie, to te opary uchodzą właśnie korkiem wlewy oleju i bagnetem. Jedyna opcja to ją przepchać.
    Niemieckie silniki często mają z tym problem - i zaczął bym od tego. Obadaj swój silnik gdzie się taka rura znajduje - wychodzi z bloku silnika i wchodzi do kolektora ssącego gdzieś za filtrem powietrza. Często też dochodzi do tego rurka od pokrywy zaworów.

    Dym spod korka / bagnetu to też może być naturalny efekt sporego przebiegu. Pierścienie nie są już szczelne i dym leci pod tłoki.

  • #13 30 Gru 2010 00:55
    Cinciol
    Poziom 9  

    Plynu chlodniczego nic nie ubywa , olej takze jest norma . Co do dymu to juz nie wydobywa sie po wlaniu OIL ANTI SMOKE ENGINE , jak narazie jest dobrze po przejechaniu 10 mil , zobaczymy czy dalej nie pojawia sie jakies problemy , dziekuje serdecznie za porady .

  • #14 16 Lip 2011 12:28
    Cinciol
    Poziom 9  

    Panowie mam teraz nastepujacy problem , nie wiem co jest grane , otoz problem polega na kilmatyzacji , chlodzenia i ogrzewania , otoz wymienilem nastepujace rzeczy
    1 ) pompa
    2 ) termostat
    problem polega na tym ze nie wlacza sie wiatrak chlodzenia gdy silnik sie nagrzeje ,
    gdy wlacze klimatyzacje lub ogrzewanie ten wiatrak sie wlacza , gdy wylacze klimatyzacje lub ogrzewanie to wiatrak staje , wskaznik temperatury na desce rozdzielczej nieraz podnosi sie do 90 ale przewaznie potem spada na 50 i tak zostaje , odczyt ze scantoll pokazal mi taki blad P0171 - FUEL TRIM TOO LEAN ( BANK1 ) .
    Prosze o pomoc , co moze byc nie tak , a bardzo mi zalezry bo czeka mnie droga w obydwie strony 3 tys . kilometrow i nie chce ryzykowac .

  • #15 03 Paź 2011 21:37
    martinno
    Poziom 12  

    Cinciol napisał:
    auto stało dwa dni nie odpalane a jak wiadomo w Londynie rzadko zdarza się mróz , tak więc nie potrzebowałem płynu do chłodnicy tylko wlewałem zawsze wodę i dzisiaj mam w zbiorniku wlewania i w rurkach wodę z lodem , co zrobić żeby czegoś nie uszkodzić samochodu , porady mile widziane .

    Witam ,czystej wody do silnika nie powinno się lać z kilku powodów,z pierwszego się już przekonałeś,z drugiego że jest wyższa temp.w układzie i tak jak poprzednicy pisali może dojść do pęknięcia głowicy lub bloku silnika albo też głowicy i nagrzewnicy,jest jeszcze jeden bardzo ważny powód dla którego nie wlewa się wody w układ chłodzenia a mianowicie zabezpieczenia antykorozyjne które znajdują się w płynach chłodniczych , które są bardzo ważne dla silnika(termostat,pompa wody,uszczelka pod głowicą itd...)
    A co do temp.silnika to termostat do wymiany i to najlepiej kupić w ASO oraz czujnik temp.do sprawdzenia,ewentualnie sprzęgiełko wiskotyczne.
    A tak w ogóle to jeszcze podaj jaki to silnik
    Upsss... teraz zauważyłem że odgrzałem kotleta

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME