Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kalibracja czujnika skrętu G85 - Ibiza Tdi 2004 rok

20 Gru 2010 19:12 19019 8
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie,
    Jakiś czas temu badałem samochodzik vagiem i mam kilka problemów, z którymi się borykam:

    Address 09 oraz 19 (te same błędy)
    Controller: 6Q1 937 049 C
    Component: 00 BN-SG. 1S33
    Coding: 00140
    Shop #: WSC 06402
    3 Faults Found:
    00511 - Selector Lever (E313)
    49-00 - No Communications
    00778 - Steering Angle Sensor (G85)
    49-00 - No Communications
    01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
    49-00 - No Communications

    Próbowałem kalibrować lecz instrukcje nie działają na moim samochodzie tzn. w bloku ABS (kanał 03) nie ma błędów , lecz do mean 08 i kanału 005 nie mogę się zalogować, to samo przy próbie logowania 11 (kod 40168 nie działa) a opcja 16 nie jest podświetlona. Również w 04 basic - kanał 001 nie jest widoczny.

    czy może zna ktoś rozwiązanie tego problemu - jak skasować te błędy i zrobić kalibracje g85

    informacje o sterowniku ABS:

    6Q0 907 379 G
    ABS 5.7 front v40
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam ten sam problem ze wspomaganiem w seat ibiza 2009r ,świeci się kontrolka wspomagania na żółto i wspomaganie działa na 50% tzn jak się powoli kręci kierownicą powiedzmy jest znośnie ale przy gwałtownych ruchach na parkingu masakra .Na vagu wywala bąd czujnik skrętu .Mam pytanie czy czujnik skrętu to jest ten w maglownicy tzn. (czujnik kąta kierownicy) czy w kierownicy pod taśmą airbag .Pytam ponieważ informacje z vagu są bardzo suche ,które podają wadliwy czujnik ,ale przyczyn może być więcej tzn.jeżeli sensor ma czytać jakiś sygnał to i jest druga część z której czujnik czyta sygnał.Dlatego proszę o pomoc może już ktoś przerabiał temat,kabelki sprawdziłem -ok ładowanie na poziomie 13V???? -może tu szukać przyczyny tzn.jeżeli jest słabe napięcie aku to sterownik od pompy się nie załączy??? ogólnie samochód ma przejechane 20tkm.ale jest po naprawie lewej strony i to tam sie znajduje nieszczęsna pompa.Mam spostrzeżenie, że po odłączeniu pompy ,czujnika po złożeniu wspomaganie działało przez 1min. co dało się odczuć przygasaniem świateł i kontrolka się nie paliła ale gdy pokręciłem kierownicą wszystko wróciło do normy.help please.
  • Poziom 27  
    - wyprostuj kola
    - uruchom samochod
    - skrec kiere 1 obrot w prawo, wyprostuj i skrec 1 obrot w lewo i wyprostuj
    - przejedz sie kawalek po prostej nie jadac szybciej niz 20 km/h.
    - zatrzymaj samochod z kierownica na wprost
    - nie ruszajac kierownica przeprowadz adaptacje VAG-COM:

    [03 - Brake Electronics] lub [44 - Steering Assist]
    [Coding-II - 11] lub [Security Access - 16]
    kod 40168 [Do it!]

    [Basic Settings - 04]
    Group 060
    [Go!]
    jesli wszystko zrobiles dobrze powinno wyskoczyc OK w drugim polu
    [Done, Go Back]

    zeby sie upewnic ze wszystko ok:
    [Measuring Blocks - 08]
    Group 004
    [Go!]
    w polu 1 wartosc powinna byc miedzy -1.5 and +1.5 °.
    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]

    w tym momencie powinien zgasnac blad ESP (jesli masz) ale wspomagania nadal brak. (moze sie roznic w zaleznosci od rocznika)

    po tym trzeba jeszcze zaprogramowac polozenie krancowe kiery
    - wysprostuj kola/kierownice i trzymaj prosto przez 5s
    - skrec na maxa w lewo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
    - skrec na maxa w prawo i przytrzymaj chwile w tej pozycji
    - wysprostuj kola/kierownice
    - wylacz silnik / wyjmij kluczyk
    - odpal silnik i odczekaj 5s
    - jesli lampka wspomagania nie zgasnie to przejedz sie kawalek jezdzac w kółko krecąc w prawo i lewo kirownica.
  • Poziom 10  
    Witam
    dalej nic lampka się pali i na vagu wywala błąd czujnik skrętu G250 nie da się go skasować dalej walczę ,jutro wybieram się do gostka który zajmował się skodami -bo to była częsta przypadłość skód.
  • Poziom 27  
    To jest sposob jak skalibrowac,jesli masz usterke to niestety procedura ci ta nie pomoze ;-)
  • Poziom 10  
    Dzięki za pomoc dam znać co jest walnięte prawdopodobnie czujnik skrętu ale to się okaże co fachowiec stwierdzi nie chce sam ryzykować kupując czujnik ,jakby to było takie proste to po co specjaliści pozdrawiam..... (:
  • Poziom 9  
    I CO ZROBIŁES
  • Poziom 10  
    Witam ponownie
    wszyscy fachowcy , radzili wymienić czujnik skrętu, ale przeczekałem to bo w sumie wspomaganie było tylko na 60%, aż do momenty kiedy się wysypało całkowicie.Okazało się że mam zalaną pompę wraz ze sterownikiem i uwaliło 4 tranzystory , rozebrałem pompę wymiana tranzystorów za 50 zł. zalałem płynem syntetykiem i śmiga aż miło :)
  • Poziom 27  
    No nie wszyscy ci tak radzili ;-)