Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z podciśnieneim Mercedes 312d

20 Gru 2010 20:02 4987 15
  • Poziom 8  
    Witam, Dzisiaj spotkał mnie następujący problem z moim Sprinterem 312d. Brak mu poprostu mocy, do 3000rpm idzie dobrze powyżej jest taki słaby że szkoda gadać. Po otwarciu maski moja ciekawość zwróciła się odrazu na zawór EGR i rzeczywiście nie działa. Po zdjęciu weżyka podciśnienia poprostu brak reakzji, podciśnienia nie ma żadnego dodam też że jak dmuchnąłem w ten wężyk co idzie do EGR usłycszałęm uciekające powietrze w dziurze która łączy przestrzeń silniki i kabiny, zaglądnąłem od środka pod plastik i wężyk leżal luzem bez żadnego połączenia, dziwne. Czy mógł on skądś wypaść? gdzie jest jakaś pompka która robi podciśnienie zaworu Egr? Ma ktoś może schemat połączeń podciśnień? Bardzo proszę o jakieś odpowiedzi. Pozdrawiam.
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 16  
    Witam. Podciśnienie w 312 robi waku pompa na silniku. Czyli jak masz nie szczelny układ podciśnienia to na pewno nie masz regulacji świateł i źle działa Ci klapka od obiegu dmuchawy kabiny.
  • Poziom 8  
    Zgadza się to co mówisz, tylko że wcześniej też nie działała mi regulacja świateł a było wszystko dobrze, a teraz jest problem właśnie z brakiem mocy. Mam dylemat z tym wężykiem od podciśnienia, czemu on był wypuszczony luzem do kabiny? i obok akumulatora też leży jeden wężyk odpiety, w ten jeden łączą się dwa, te są chyba właśnie od regulacji świateł. Od czego się tu zabrać? bo nie ma wogóle podciśnienia na tych wężykach. Vacu pompa jest sprawna bo robi ciśnienie, które przechodzi przeźroczystymi wężami do tego koła za zbiorniczkiem z płynem hamulcowym, prawda?
  • Metal Work Pneumatic
  • Poziom 16  
    Mówisz o servie ( wspomaganie hamulca ):) Ale zbiornik zapasowego podciśnienia znajduje się pod spodem samochodu mniej więcej pod siedzeniem kierowcy. jak wejdziesz pod samochód to zobaczy taką owalną czarną gruszkę to jest ten zbiornik, tam gromadzi się zapasowe podciśnienie.Wężyk od EGR powinien być podłączony do elektrozaworu znajdujący się nad zaworem EGR w odległości 15-20 cm ,w kierunku filtra powietrza . Elektro zawór jest zamontowany pod obudową nadmuchu kabiny a silnikiem. prawie nad zaworem EGR.
  • Poziom 8  
    Rozumiem, tylko dlaczego nie wytwarza sie żadne podciśnienie jak ściągnę wężyk z EGR?? Do tego elektrozaworu jest podłączony m.in ten wąż który miałem luzem puszczony do kabiny pod deskę, czy to jest normalne?
  • Poziom 16  
    Czy na elektrozaworze masz 2 wyjścia czy 3 wyjścia na wężyki ??
  • Poziom 8  
    3, jeden ten który idzie do EGR, drugi ten który właśnie mam w kabinie i trzeci ale nie wiem od czego. Ma to jakieś znaczenie?
  • Poziom 16  
    Tak. Do jednego idzie Przewód z zaworu EGR , do drugiego masz podłączone podciśnienie z kolejnego elektrozaworu który znajduje się nad filtrem powietrza u góry obok wlotu powietrza do nadmuchu kabiny, a trzecie wejście pozostaje wolne ( tym wejściem zaciąga powietrze jak zawór EGR na się zamknąć.)
  • Poziom 8  
    hmmm, wiem już o co chodzi, teraz kwestia czemu nie ma żadnego podciśnienia? co tutaj decyduje właśnie o robieniu tego podciśnienia?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam też że jak próbuję ustami zaciągnąć EGR to niema żadnej reakcji, może byc zapieczony? Mogło to się stac tak z minuty na minute?
  • Poziom 16  
    Zrób tak. Na przezroczystym przewodzie od pompy masz rozgałęźniki na małe wężyki . Weź jedne wężyk i podłącz go od przezroczystego do elektrozaworu z boku, na dole elektrozaworu zostaw wolny wlot a trzeci wężyk załóż od elektrozaworu do zaworu EGR.( to wejście na elektrozaworze masz największe) odpal auto i się przejedź jak masz zawór EGR doby to wszystko wróci do normy. Jak będzie dobrze to wtedy będziemy podłączać dopiero resztę.
    O podciśnieniu decyduje elektrozawór przepuszcza on podciśnienie. a EGR pewnie masz zapieczony.
  • Poziom 8  
    Jest taki problem że są tylko grube przezroczyste węże, zaczynając od pompy, do serva i do tej gruszki pod spodem. ale może jakoś dam rade. Mam takie pytanie jeszcze czy ten właśnie elektrozawór który jest przy EGR jest odpowiedzialny za wytworzenie podciśnienia sterującego EGRem?
  • Poziom 16  
    Nie nie , ten zawór tylko przepuszcza podciśnienie ( steruje EGR-em )za podciśnienie odpowiedzialna jest waku pompa
  • Poziom 8  
    a którędy i do czego trafia podciśnienia z Vacu? bo nie mogłem tego znajść, szukałem przy tej gruszce na dole ale tam nie wychodzi żaden wężyk... Mam rozumieć że Vacu pompa robi ciśnienie a ten elektro zawór przpuszcza na EGR tak? tylko czemu nie ma ani grama podciśnienia i Egr nie działa?:(
  • Poziom 16  
    Waku pompa robi pod ciśnienie a elektrozawór steruje dawką podciśnienia podawaną na zawór EGR. A dlaczego nie masz podciśnienia ....bo układ jest nie szczelny : czyli wężyki rozłączone lub zawór GER ma przerwaną membrame = do wymiany EGR
  • Poziom 8  
    Witam, wracając do tematu... Dziś przyjrzałem się temu przy świetle słońca i mój EGR był już dawno ominięty więc trzeba poszukać teraz przyczyny w czymś innym... Samochód pracuje poprostu jakby w trybie serwisowym, tzn. wkręca się max na 3500rpm i więcej niż 90 nie pojedzie.... Filtr paliwa wymieniony powietrza też. Gdzie teraz szperać?
  • Poziom 8  
    Zgodnie z podejrzeniami, na diagnostyce okazało się że to wtrysk sterujący... Czy ma ktoś może takowy do sprzedania? Proszę o odpowiedź