Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prądnica P20C po podłączeniu pod regulator pradu nie ładuje

1.b 20 Gru 2010 21:04 6461 33
  • #1 20 Gru 2010 21:04
    1.b
    Poziom 13  

    Witam.
    Mam prądnicę P20C i chcę ją zamontować do traktorka.
    Problem jest w tym, że gdy podłączę prądnicę pod regulator prądu i pod akumulator to prądnica nie ładuje.
    Sprawdzałem prądnicę czy jest dobra i wszystko wskazuje, że jest sprawna.
    Połączyłem 18 z 16 i podłączyłem pod + akumulatora.
    Prądnica za czoła się kręcić, zgodnie ze strzałką na obudowie, czyli prądnica jest ok.
    Tylko czemu nie ładuje?
    Proszę o pomoc.

  • #3 21 Gru 2010 08:35
    1.b
    Poziom 13  

    Witam kolegę, nie mam innego regulatora ten regulator co mam jest nowy. Czy da rady jakoś sprawdzić czy regulator jest sprawny?

  • #4 21 Gru 2010 09:12
    viper555
    spec od auto-elektro

    Pokaż jak podłączyłeś bo z postu nic nie wynika.P

  • #6 21 Gru 2010 12:15
    viper555
    spec od auto-elektro

    Regulator masz RG- 15 C

  • #7 21 Gru 2010 14:31
    Witold5
    Poziom 29  

    Wkręć prądnicę w imadło. Zmostkój 16 i 18. Między zaciski 16 i 10 wstaw żaróweczkę 2W z jakiejś kontrolki. Na koło pasowe nawiń jakąś taśmę lub grubszy sznurek w przeciwnym kierunku niż pokazuje strzałka. Teraz pociągnij energicznie i wyczuciem za ten sznurek i patrz na żaróweczkę. Powinna błysnąć (oświecić się). Jeżeli się nie oświeci - winna jest prądnica. Tak się kiedyś sprawdzało prądnice od Syreny.

  • #8 21 Gru 2010 19:23
    1.b
    Poziom 13  

    regulator oto oznaczenia RG15M 12V 12A09N9. Prądnica raczej jest sprawna bo po podłączeniu do niej żarówki żarówka świeci.

  • #9 21 Gru 2010 19:35
    viper555
    spec od auto-elektro

    To że żarówka świeci to nic nie znaczy bo wystarczy że jedna lamelka na wirniku będzie wylutowana i automatyczny styk w regulatorze nie chwyci żeby prądnica ładowała.P

  • #10 21 Gru 2010 19:36
    Witold5
    Poziom 29  

    Prądnica nie może być raczej sprawna, musi być na pewno sprawna. Regulator jak twierdzisz jest nowy. Podłączyłeś prawidłowo. Czyli prądnica musi ładować, cudów nie ma. Chyba że... przewody gdzieś uszkodzone.

  • #11 21 Gru 2010 19:44
    1.b
    Poziom 13  

    Tak jak wcześniej pisałem prądnica jest raczej sprawna bo próbowałem różnych sposobów nie jestem do końca pewien czy jest dobra ale wszystko na to wskazuje że jest sprawna , kable są na pewno dobre. Tylko nie chce ładować.

  • #12 21 Gru 2010 20:07
    Witold5
    Poziom 29  

    W takim razie trzeba jeszcze raz posprawdzać, ale dokładnie. Stojan zdjąć, wykręć śrubkę 10 i sprawdzić uzwojenie stojana. Czy nie ma przerwy (oba uzwojenia powinny mieć przejście) i czy nie ma przebicia do obudowy stojana. Wirnik zaś trzeba dać na przyżąd do jego sprawdzania. Istnieje jeszcze taka możliwość, że gdy sprawdzałeś ją na akumulatorze podłączyłeś źle i ją przemagnesowałeś, wtedy niestety nie będzie ładować. Trzeba ją podłączyć wtedy prawidłowo pod akumulator i niech chwilę pochodzi jako silnik, to się namagnesuje prawidłowo.

  • #13 21 Gru 2010 20:38
    1.b
    Poziom 13  

    sprawdzałem uzwojenie nie ma przerwy, jak sprawdzałem prądnice zwierając styki 18 ,16 i podłączając pod + akumulatora to prądnica kręciła się zgodnie ze strzałką na obudowie, więc prądnica raczej się nie rozmagnesował bo kręciła się w dobrym kierunku.

  • #14 21 Gru 2010 22:19
    Witold5
    Poziom 29  

    Pozostał więc felerny regulator. Zobacz czy na śrubce (jedna śrubka w metalowej tulejce) jest odciśnięta plomba. Jeżeli nie ma to był w środku "grzebany".

  • #15 22 Gru 2010 08:23
    1.b
    Poziom 13  

    Jaką śrubkę w metalowej tulejce z odciśniętą plombą mam sprawdzić bo nie za bardzo wiem która to śrubka na tym regulatorze. A i jeszcze jedno czy da rady jakoś sprawdzić ten regulator czy jest dobry?

  • #16 22 Gru 2010 09:07
    Witold5
    Poziom 29  

    Dekielek jest przykręcony na dwie śrubki. Jedna z nich powinna być w metalowej tulejce (łepek śrubki). W tej tulejce z łepkiem śrubki upakowany jest twardniejący po czasie lepik i na nim odciśnięta okrągła plomba. Fachowiec znający się na rzeczy może ocenić jego przydatność. (Wielu powie, że się nie da).

    Muszę tu dopisać, czasem jest to trójkątna tulejka, ze ściętym jednym rogiem. Przypomniało mi się jeszcze - pod spodem są dwa opory drutowe. Sprawdź czy nie mają przerwy i czy są dobrze dokręcone.

  • #17 22 Gru 2010 12:28
    1.b
    Poziom 13  

    kupiłem nowy regulator i teraz wszystko działa prądnica ładuje, okazało się że regulator był uszkodzony wada fabryczna tylko jest mały problem do tej prądnicy na próbę założyłem akumulator 12V 45Ah i po odpaleniu traktorka prądnica ładuje tylko jak sprawdzałem miernikiem prąd na akumulatorze to dochodził nawet do ponad 15,7V co jest nie tak że jest taki duży prąd. Czyżby akumulator miał za małą pojemność ???

  • #18 22 Gru 2010 13:40
    Witold5
    Poziom 29  

    W traktorze pracowała z aku 2x6V 165Ah. Jeżeli planujesz założyć większy wtedy będziesz pewien czy jest dobrze. Może znowu wadliwa sztuka. Zdarza się.

  • #19 22 Gru 2010 15:45
    1.b
    Poziom 13  

    Nie kolego to jest traktorek samoróbka i dopiero robię mu instalacje elektryczną, i tak jak wcześniej pisałem na próbę założyłem akumulator 12V 45Ah i po odpaleniu traktorka prądnica ładuje tylko że jak zmierzyłem prąd na akumulatorze przy wysokich obrotach był prąd 15,7V i nie wiem co jest przyczyna ze jest taki wysoki. Myślę że akumulator ma za małą pojemność a prądnica jest mocna i z tego ten wysoki prąd, ale nie jestem tego pewien czy to jest możliwe że akumulator ma za małą pojemność i stąd ten wysoki prąd ładowania???

  • #20 22 Gru 2010 16:05
    viper555
    spec od auto-elektro

    Akumulator nie ma nic do rzeczy jest to regulator mechaniczny więc jeżeli ładuje za dużo mając dobrą masę należy go przeregulować.P

  • #21 22 Gru 2010 17:05
    Witold5
    Poziom 29  

    Można to podregulować. Ale kupiłeś nowy więc to odpada bo stracisz gwarancję. No i podregulować trzeba wiedzieć jak, bo można przy braku umiejętności zrobić jeszcze gorzej.

  • #22 23 Gru 2010 07:45
    mczapski
    Poziom 38  

    A może pytanie. Mianowicie w jakim stanie jest ten akumulator? Jeśli złom to pobór prądu znikomy i regulator nie ma prawidłowego napięcia odniesienia. I oczywiście jakość połączeń oraz poprawność instalacji. Zachodzi podejrzenie, że nie jesteś pewien swoich działań.

  • #23 23 Gru 2010 08:19
    1.b
    Poziom 13  

    Nie rozumie po co rozkręcać regulator jak on jest nowy i po co w nim grzebać, jak się komuś coś zepsuje jakaś dana część to idzie do sklepu i kupuje nową i ma działać. A nie że kupi nową część i jeszcze przy niej coś robi. Akumulator mam nie nowy ale jeszcze w miarę dobry. Czy nie ma jakiegoś innego sposobu żeby to sprawdzić co jest przyczyną tego mocnego ładowania?

  • #24 23 Gru 2010 08:28
    kkknc
    Poziom 41  

    mczapski napisał:
    A może pytanie. Mianowicie w jakim stanie jest ten akumulator? Jeśli złom to pobór prądu znikomy i regulator nie ma prawidłowego napięcia odniesienia. I oczywiście jakość połączeń oraz poprawność instalacji. Zachodzi podejrzenie, że nie jesteś pewien swoich działań.

    Skoro sprzet odpala to można przyjąć że akumulator jest względnie sprawny (bez zapalenia nie sprawdził by ładowania).W swojej karierze nie spotkałem regulatora którego nie musiałem regulować a w latach 70 i 80 regulatory mechaniczne były w socjalizmie powszechne i z tego co pamiętam był zawsze fabrycznie regulowane na 14,5-15V

  • #25 23 Gru 2010 11:50
    mczapski
    Poziom 38  

    Trochę nie zgadzam się z logiką, że skoro sprzęt odpala ... Wcale nie jest powiedziane a przynajmiej nie napisał tego autor pytania, że odpalanie rozrusznikiem elektrycznym. Nie wiemy nawet jaki tam jest silnik. A przy regulatorze wibracyjnym nie jest wykluczony wpływ wibracji silnika na jego pracę. A w górnych zakresach regulacji właśnie praca wibracyjna. A może niepewne połączenia? Kolega napisał dopiero tworzy instalację elektryczną.

  • #26 23 Gru 2010 12:35
    Witold5
    Poziom 29  

    Zgadzam się z obydwoma wypowiedziami przedmówców. W takiej sytuacji ma znaczenie wiedza i umiejętności autora tematu. Przyjrzeć się trzeba jakości instalacji, złączek i jakości akumulatora.

  • #27 23 Gru 2010 15:31
    1.b
    Poziom 13  

    silnik ESA 15. Koledzy o czym tu mowa skoro zabieram się za zrobienie instalacji to chyba jak bym tego nigdy nie robił to pewnie i bym nawet nie rozróżnił prądnicy od rozrusznika to jak piszę że prądnica jest sprawna to jest dobra to jak są kable połączone to też są dobrze podpięte. Na początku pytałem o regulator ale już z nim zrobiłem i działa tylko daje mi za duży prąd. To że daje za duży prąd nie oznacza że się na tym nie znam, właśnie nigdy mi się takie coś nie przytrafiło i dlatego szukam pomocy. A już nie jedną instalacje zrobiłem i nie był problemu.

  • #28 23 Gru 2010 15:41
    Zico63
    Poziom 37  

    No, nie wiem... jak regulator jest sprawny, można by go wyregulować do właściwego napięcia. Z drugiej strony, jak zaznaczył Kolega Witold5, są dwa lata gwarancji, którą się traci rozbierając pokrywkę; gdyby w tym czasie się "zjarał" - byłoby szkoda.
    A gdyby go wymienić, jako powód dając za wysokie napięcie? Sprzedawca przyjmie?

  • #29 23 Gru 2010 16:39
    kkknc
    Poziom 41  

    Regulator wystarczy rzucić w sklepie czy transporcie i już się rozjeżdża pozatym jeżeli autor postu się zna to niech sprecyzuje czy regulator daje za wysoki prąd czy napięcie bo to dwie rózne wielkości!! Obie się reguluje

  • #30 23 Gru 2010 17:39
    Witold5
    Poziom 29  

    Kolega kkknc słusznie zauważył że w tym regulatorze reguluje się obydwa parametry. Dlatego wyżej zaznaczyłem, że przy braku umiejętności w regulowaniu tych parametrów można go rozregulować. Zajmowałem się nimi od 1975 r.

    Przypomniało mi się jeszcze, sprawdź czy parametry wytłoczone na boku podstawy regulatora zgadzają się z parametrami prądnicy.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo