Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra b 2.0 dth wymiana pompy

kosib 20 Dec 2010 23:24 11016 33
  • #1
    kosib
    Level 9  
    Koledzy podpowiedzcie na co zwrócić uwagę przy demontażu i montażu pompy? Pompa generalnie do regeneracji pojedzie. Auto nie pali, P1631 moduł kontroli pompy wtryskowej w sterowniku. Podpowiedzcie bo nie robiłem nigdy takiej operacji.
    Z góry dziękuję za podpowiedzi.
  • #2
    zajkos
    Level 14  
    konieczne blokady . Po dłóższym czasie poluzowany łancuch lubi przeskoczyć o ząb na wale trzeba uważać
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    kosib
    Level 9  
    Koledzy po pierwsze to bardzo dziekuje za odpowiedzi. Wracajac do tematu to ani niewiem jak jest napinany łańcuch w tym wozie i niemam żadnych blokad to niego. Wiem ze przelewy standardowo nowe trzeba,że odpowietrzyć dobrze układ paliwowy przed odpaleniem. Co jeszcze niewiem. A jeszcze jedno pytanie. Odkręciłem częśc kolektora ssącego zeby był leprzy dostęp do pompy.Są tam takie klapki są one do gaszenia silnika tak? Straszny syf tam standardowo. Czym to wyczyścić i czy demontować odrazu drugą część kolektora ?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    kosib
    Level 9  
    Do popuszczenia której pompy? kolego a tą drugą połowe kolektora też wyciągać i czyścić? Do wyjęcia pompy została mi ta śruba od koła na rozrządzie (bo trzea ta główną śrube na 25 czy 26 klucz nasadowy odkręcic?) i śruby mocujące pompe.
  • #8
    kosib
    Level 9  
    Pompe po sporych trudach wyjołem. Masakra była troche ale juz lezy na stole teraz sie pomęcze jak przyjedzie od regeneracji. Będzie sie działo. :| Kolego podaj numer do siebie jezeli oferujesz pomoc na telefon bardzo chętnie skorzystam jak bym sobie przy składaniu nie radził. Bardzo dziekuje wszystkim. Oczywiście napisze o dalszych działaniach w temacie. Pozdrawiam
  • #9
    arbgre
    Level 14  
    Jak udało ci się odkręcić tą DUŻĄ ŚRUBĘ i zdjąć koło z pompy to gratulacje pompa do śmietnika bo nie wiem czy jakiś pompiarz to ustawi .
  • #10
    zajkos
    Level 14  
    jorge83 wrote:
    zajkos wrote:
    Po dłóższym czasie poluzowany łancuch lubi przeskoczyć o ząb na wale trzeba uważać

    A wiesz w jaki sposób jest regulowany jego naciąg?

    kolego napinacz jest hydrauliczny nie jest to żadne odkrycie z Twojej strony.
    Co do zdjętego koła to ustawienie początku tłoczenia w tej pompie jest do zrobienia beż wększego problemu trzeba mieć tylko troche wiedzy
    Kolego wyąłeś pompe po wielkich trudach, ale to dopiero 30% roboty. Nie chciałbym być żle zrozumiany czy złośliwy ale poskładanie tego do kupy zgranie i odpalenie może Ci sie nie udać.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    amm212
    Level 17  
    Zgadzam się z tym co napisał kolega zajkos po dłóższym czasie z poluzoanym napinaczem może spaść łańcuch z koła i jest problem z ustawieniem. Ale i ne to jest sposób.
    Wydaje mi sie kolego że sie porwałeś z motyką na słońce . Ale zycze powodzenia.
  • #13
    wopor
    Level 32  
    Witam, piszecie by sobie popisać? ten napinacz to nie pasek do spodni spasć nie może a jak sie poluzuje :D napinacz? to zgubi olej i sie zatrze mu ten silnik, pompe wyjmuje sie i zakłada zawsze w jednym miejscu wał na znak i pompa z wałem i wałkiem na otworze (przydatne lusterko) ale my z jorgusiem to sie mało znamy na tym ot takie lamery znas :D .
  • #14
    amm212
    Level 17  
    Zeby nałożyć koło trzeba poluzować łańcuch czyli popuścić napinacz. Bo zdjąć można brechą bez takiej operacji ;) tylko w drugą stronę nie jest już tak łatwo.
  • #15
    kosib
    Level 9  
    koledzy podpowiedzcie po prosty jezeli mozecie co zrobić a nie przemądrzajcie sie. Po prostu robie to pierwszy raz, napinacz wiem ze jest hydrauliczny i że moze zejsc olej tez wiem. Wał i wałek miałem ustawiony,odkręciłem srube główną od koła i 4 śruby mocujące i pompe wyjołem.Bez odkręcenia tego chyba by sie nie obeszło? Dlaczego do wyzucenia pompa nie rozumiem. Ze to 30% sukcesu domyślam sie i dlatego prosze o pomoć tych którzy moga podzielić sie swoim doswiadzeniem. Jeszcze raz prosze o pomoc. :|
  • #17
    kosib
    Level 9  
    Kolego całą pompe wyciągnołem :|
  • #19
    bartez844
    Level 20  
    wyciagnac to wyjołes a kto ja wsadzi masz blokady wiesz jak to wszystko poustawiac jak łancuch napiac
    Moderated By robokop:

    Kolega ma jakieś specjalne zezwolenie od administracji forum na nie stosowanie się do zasad pisowni?

  • #20
    kosib
    Level 9  
    Niemam blokad. Jezeli trzeba blokady to oczywiście zakupie i jeżeli podpowiecie to moze z waszą pomocą ustawie. niewiem jak sie napina. A trzeba rozbierać reszte czyli obódowy,dekiel itp. ?
  • #21
    Miracle Woman SM
    Level 18  
    Ok Panie kosib a co wiesz w sprawie poprawnego złożenia tego defektu?
  • #22
    kosib
    Level 9  
    Co wiem. Napewno trzeba bęzie blokady i ustawić rozrzad. Instrukcje dokładną juz mam (autodata). Napewno dokładne odpowietrzenie układu paliwowego przed odpaleniem. Napewno wiele zeczy pomijam. Czytam szukam i zbieram wiadomości. Co jeszcze?
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    leinadzs
    Level 27  
    Blokada jest potrzebna tylko do zblokowania pompy (może być to wiertło) resztę poskręcasz normalnie
  • #25
    kosib
    Level 9  
    Dziekuje kolego jorge83. Napisze jak skończe to auto. Pozdrawiam.
  • #26
    arbgre
    Level 14  
    Jeśli chodzi o piastę pompy to wyjąłeś ją tak
    Vectra b 2.0 dth wymiana pompy
    czy tak?
    Vectra b 2.0 dth wymiana pompy
  • #27
    kosib
    Level 9  
    :| kurcze juz wiem o co chodzi teraz. Wyjąłem ja tak jak na drugim zdjęciu z tym ze tą śrube od koła odkręciłem ale nie ściągałem koła. Czyli trzeba to założyć jak naj szybciej tą śrube spowrotem żeby sie nie przestawiło koło na stożku :|
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    kosib
    Level 9  
    Zakręciłem śrube spowrotem,koło nie ruszone,pompa pojechała do regeneracji. Blokady (nie konieczne ) ale zakupione. Będzie prościej i moze troche szybciej. Auto data jest,vivid, wasze wsparcie i może sie uda. Troche stresu troche strachu jak na pierwszy raz normalne ale uczyć sie jakos trzeba. Czekam na pompe i do dzieła. Myśle że będzie dobrze.
  • #30
    arbgre
    Level 14  
    Poiawiło się światełko w tunelu :) może jednak coś z tego będzie .