Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linksys WAG200G i codzienne rozłączanie (Netia 20mb/s)

21 Gru 2010 04:38 14707 48
  • Poziom 9  
    Witam.

    Posiadam router Linksys WAG200G oraz internet Netia 20mb/s (po kablach tpsa).
    Wcześniej miałem prędkość 6mb/s i wszystko było jak należy.
    Ale opiszę dokładniej w czym rzecz oraz czego to już nie robiłem, żeby naprawić problem.

    Codziennie w godzinach od 19 do 23 rozłącza się router. W miejscu gdzie świeci dioda od internetu, robi się czerwono po prostu, czyli tak jakby internet się rozłączał.
    Najlepsze jest to, że router się nawet nie zrestartuje, tylko internetu nie ma i nie ma dopóki sam go ręcznie nie zrestartuje.
    Czasami się zrestartował sam, ale w 90% przypadkach muszę to robić sam.
    Bywało czasami tak, że router po prosto w przeciągu minuty rozłączał się z 3 razy pod rząd (udało mi się wtedy samemu zrestartować).

    Co robiłem? Dzwoniłem do Netii, bo jakoś nie wygląda mi to na problem z mojej strony. Ale oczywiście oni jeszcze w tym samym dniu stwierdzili, że usterki u nich żadnej nie ma.
    Mogli równie dobrze napisać "nie wiemy co się dzieje, męcz się pan sam, my to mamy w d...".
    Ale dobra, skoro problem u nich to może jednak coś z tym routerem u mnie? Resetowałem ustawienia, przeinstalowałem softa, wgrywałem nawet nieoficjalnego softa.
    Jednak nic to nie dało. Jak było źle tak nadal jest źle, czyli internet rozłącza się regularnie w tych godzinach.

    Myślę, że skoro problem raczej nie jest po mojej stronie, a skoro oni twierdzą, że po ich też nie, to może sama linia ma jakieś problemy już?
    Kilka osób mi mówiło, że może po prostu linia nie wyrabiać już z taką prędkością...no dobra...ale co router ma do tego?
    I dlaczego tylko w tych godzinach się to zawsze dzieje? Przecież, gdyby to był problem z samą linia to takie akcje działyby się w różnych godzinach, a nie codziennie o tych samych porach.
    Bywały dni, że internet działał jak należy i nie było problemów, ale ilość tych dni można policzyć na palcach jednej ręki.

    Nie mam innego routera, żeby spróbować. Dlatego pytam na forum, bo może ktoś miał podobny przypadek.
    Chociaż większość moich przypadków jest wyjątkowa, także też nie spodziewam się odpowiedzi na mój problem, ale może jakieś metody zapobiegnięcia.

    Dzwoniłem do Netii i powiedzieli mi, że rzeczywiście widać u nich rozłączenia. Problem w tym, że są to rozłączenia jakieś "user request", czyli tak jakby z mojej strony. Próbowałem się dopytać o więcej szczegółów, ale babka widać, że nie była za bardzo zaznajomiona w temacie.
    Skończyło się na tym, żeby spróbował na innym routerze. Ale nie mam dostępu do innego routera, i jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby ten mógł robić nagle jakieś problemy.

    Mimo wszystko oczekuje na odpowiedzi.
    Z góry dziękuje.

    PS.
    Niech mi ktoś tylko nie wyskoczy z tekstem, że to najprawdopodobniej 24h godzinny okres zmiany IP...

    PS2.
    Tak, pisałem taki sam temat na dobrychprogramach, ale napisałem też tutaj bo może będzie ktoś kto się z problemem spotkał.
  • Poziom 9  
    Patricko napisał:
    Witam.
    Codziennie w godzinach od 19 do 23 rozłącza się router. W miejscu gdzie świeci dioda od internetu, robi się czerwono po prostu, czyli tak jakby internet się rozłączał.
    godziny szczytu ... jeżeli linia jest przeciążona (a linia TP jest często przeciążona) to tak się dzieje ...

    Patricko napisał:

    Najlepsze jest to, że router się nawet nie zrestartuje, tylko internetu nie ma i nie ma dopóki sam go ręcznie nie zrestartuje.
    Czasami się zrestartował sam, ale w 90% przypadkach muszę to robić sam.
    Bywało czasami tak, że router po prosto w przeciągu minuty rozłączał się z 3 razy pod rząd (udało mi się wtedy samemu zrestartować).
    nie resetuje się, gdyż się nie zwiesza, to że przy 20mb nie złapie synchron i to że są przeciążenia to nie jego wina, jak są przeciążenie, to w tych 10% się połączy, jak to wina linii to się bez ponownego uruchomienia raczej nie połączy ...

    Patricko napisał:

    Co robiłem? Dzwoniłem do Netii, bo jakoś nie wygląda mi to na problem z mojej strony. Ale oczywiście oni jeszcze w tym samym dniu stwierdzili, że usterki u nich żadnej nie ma.
    Oni nie mają swojej lini, jak komuś się Neostrada nie zwali, to od techników, z TP się nie dowiedzą o awarii.

    Patricko napisał:

    Mogli równie dobrze napisać "nie wiemy co się dzieje, męcz się pan sam, my to mamy w d...".
    nie do końca jest tak że nie wiedzą, mają pewnie informację o przeciążeniu, oraz domyślają się że 20mb nie pójdzie, widzą że jak zmienią na 6, problemy się zmniejszy, ale "przeciążenie nie zniknie", gdyby powiedzieli, że mogą z migrować prędkość na mniejszą, ale kłopot nie minie gdyż jest zbyt mało klientów Neostrady w okolicy, i firmie TP.SA się nie opłaca inwestować w Twojej okolicy, to poczułbyś się lepiej ? raczej nie, a konsultant byłby ochrzaniony przez szefa ...

    Patricko napisał:

    Kilka osób mi mówiło, że może po prostu linia nie wyrabiać już z taką prędkością...no dobra...ale co router ma do tego?
    jak linia jest słaba, to router na pewnych parametrach się może nie zsynchronizować, ale to i tak nie Twoja wina, przecież nie będziesz kupował routerów za kilka tys nadrabiający jakość lini ...

    Patricko napisał:

    Dzwoniłem do Netii i powiedzieli mi, że rzeczywiście widać u nich rozłączenia. Problem w tym, że są to rozłączenia jakieś "user request", czyli tak jakby z mojej strony. Próbowałem się dopytać o więcej szczegółów, ale babka widać, że nie była za bardzo zaznajomiona w temacie.
    Skończyło się na tym, żeby spróbował na innym routerze. Ale nie mam dostępu do innego routera, i jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby ten mógł robić nagle jakieś problemy.
    masz ustawione 20mb, a więc synchro rzy prędkości 16-21 (nie znam regulaminu neti tak tylko szacuję), jak nie złapiesz synchron na 16mb to nie ma neta, jak jest przeciążenie, synchron często jest, ale nie ma neta ...

    podsumowawszy, zakładam że u Ciebie jest za słaba linia na 20mb oraz linia jest przeciążona, jak mówisz że masz kłopoty w godzinach 19-23, konsultant myli, że to przeciążenia, jak widzi "user request" że użytkownik się rozłącza, to myśli że linia nie wyrabia 20-tki ... jak łączysz 2-ie rzeczy to ludek się gubi ... w TP, technicy "może" by rozbudowali linię i na pewno by zmniejszyli prędkość, a w neti nie mogą rozbudować, gdyż to nie ich własność, a zmniejszyć prędkości nie chcą gdyż to do końca nie pomoże ... podsumowawszy, pozostaje Ci tylko reklamować i płacić mniejsze rachunki (osobiście nie wiem jak to w neti wygląda).
  • Poziom 9  
    Czyli jedyną opcją dla mnie jest zmniejszenie prędkości?
    W ogóle to najlepiej jakby technik przyszedł i sam to zobaczył i wtedy można być coś działać. Bo tak dzwonić i gadać to nic się nie załatwi.
    Tylko pod jakim pozorem go tutaj zwabić? Co im powiedzieć? Chyba, że internet non stop rozłącza się, nawet mimo tego co oni zalecali?

    Tak myślałem, że to nie wina routera jest. Bo co on biedny ma do tego, że linia słaba? Prędkość 20mb/s aż tak wysoka nie jest na ten router, żeby miał jakieś problemy. Może po WiFi, ale normalne podłączenie kablem nie powinno robić żadnych problemów.

    No nic, dzisiaj tam zadzwonię jeszcze i będę prosił o technika tutaj. Bo innej opcji chyba dla mnie nie ma.
    Przecież nie może być tak, że codziennie rozłącza się ten internet w najważniejszych dla mnie porach? W weekend wieczorami po prostu potrzebuje stały internet, wszelkie rozłączenia są dla mnie równoznaczne ze stratami, a po ostatniej niedzieli myślałem, że osiwieje po prostu już...

    Mimo wszystko dziękuje za odpowiedź.
    Jeśli będzie ktoś miał coś jeszcze do dodania to z miłą chęcią posłucham.
  • Poziom 9  
    Witam! Mam bardzo podobny problem a mianowicie mam Neostrade 6Mb na łączy TP i używam również router Linksys WAS200G i internet rozłącza mi codziennie nie było chyba dnia kiedy by nie rozłączało o,dzieje się tak od sierpnia,nie wiem dlaczego tak się dzieje dzwoniłem do Netii (kilkanaście razy) ale cały czas słyszę że to problem u mnie z routerem/modemem przysyłają techników ale oni nic nie stwierdzają,nawet przy nich rozłączało internet i twierdzą że na linii wszystko jest sprawne.Mogę dodać że od centrali dzieli mnie jakieś 400-500 metrów Już nie mam sił i nie wiem co robić...Jak zmienię usługodawcę będzie to samo.....
  • Poziom 31  
    cinecki1988 napisał:
    Witam! Mam bardzo podobny problem a mianowicie mam Neostrade 6Mb na łączy TP i używam również router Linksys WAS200G i internet rozłącza mi codziennie nie było chyba dnia kiedy by nie rozłączało o,dzieje się tak od sierpnia,nie wiem dlaczego tak się dzieje dzwoniłem do Netii (kilkanaście razy) ale cały czas słyszę że to problem u mnie z routerem/modemem przysyłają techników ale oni nic nie stwierdzają,nawet przy nich rozłączało internet i twierdzą że na linii wszystko jest sprawne.Mogę dodać że od centrali dzieli mnie jakieś 400-500 metrów Już nie mam sił i nie wiem co robić...Jak zmienię usługodawcę będzie to samo.....



    Skoro masz Neostradę to po co dzwonisz do Netii??

    Raz dziennie musi się rozłączyć, żeby pobrać nowe IP. Tak mają tanie usługi dostępu. Za stałe IP trzeba dopłacić.
  • Poziom 9  
    sorry mam Netie a nie neostrade. Internet to potrafi mi rozłaczyć co 30 sekund...;/
  • Poziom 31  
    Miałem podobnie w Netii. Rozłączał się średnio co godzinę, czasami częściej. Wróciłem do neostrady i nie żałuję. Internet chodzi pięknie (łącze 10/1). Rozłącza się tylko raz na dobę.

    Może warto pomyśleć o zmianie operatora?

    Tutaj masz dowód.
    Linksys WAG200G i codzienne rozłączanie (Netia 20mb/s)
  • Poziom 28  
    Kiedy linia adsl jest "przeciążona" następują (nie jestem specjalistą od technologii adsl) zakłócenia powodujące, iż "centrala" do klienta wysyła żądanie zakończenia połączenia (linuxowy log z modemu adsl):

    daemon.info pppoe[1789]: Received LCP Termination-Request
    daemon.info pppoe[1789]: Sending LCP Termination-Ack
    daemon.info pppoe[1789]: Connection terminated.
    daemon.notice pppoe[1789]: Disconnected.
    daemon.notice pppoe[1789]: Connect time 194.7 minutes.
    daemon.notice pppoe[1789]: Sent 218526027 bytes, received 45194977 bytes.
    daemon.info pppoe[1789]: Sending PADT.
    user.info redial[1788]: WAN down. Reconnecting...

    Po czym modem odsyła potwierdzenie tego żądania oraz wysyła pakiet zakańczający połączenie PADT. Normalnie następuje ponowna negocjacja połączenia, ale w niektórych modemach (np zyxel na zynos) po czymś takim modem trzeba ręcznie zrestartować, bo nie robi tego z jakiegoś powodu.

    Ogólnie rzecz biorąc te rozłączenia są bez sensu, ponieważ stan połączenia i błędów transmisji jest ogólnie niski. Ciekawe jakie jest kryterium wystąpienia żądania zakończenia połączenia "na centrali", z czym to ma związek, czy nie jest zjawiskiem które można ograniczać w jakiś inny sposób niż tylko obniżając prędkość połączenia.

    Jako uzupełnienie dodam, iż prędkość można zmienić przestawiając tryb połączenia np z gdmt na gdmtlite. (to gdyby ktoś chciał przetestować sobie zmniejszoną prędkość czy mu pomoże na rozłąki) Druga sprawa to fakt, iż "operator" mógłby wprowadzić szerzej adsl2+ i z pewnością jakość połączenia uległa by poprawie, ale z tego co mi wiadomo zakończenia w centrali z adsl2+ są używane jeśli już to tylko do prędkości 10Mb w górę. Do normalnej strady możesz mieć modem adsl2+ i tak tego przeważnie nie wykorzystasz.
  • Poziom 9  
    cinecki1988 napisał:
    Witam! Mam bardzo podobny problem a mianowicie mam Neostrade 6Mb na łączy TP i używam również router Linksys WAS200G i internet rozłącza mi codziennie nie było chyba dnia kiedy by nie rozłączało o,dzieje się tak od sierpnia,nie wiem dlaczego tak się dzieje dzwoniłem do Netii (kilkanaście razy) ale cały czas słyszę że to problem u mnie z routerem/modemem przysyłają techników ale oni nic nie stwierdzają,nawet przy nich rozłączało internet i twierdzą że na linii wszystko jest sprawne.Mogę dodać że od centrali dzieli mnie jakieś 400-500 metrów Już nie mam sił i nie wiem co robić...Jak zmienię usługodawcę będzie to samo.....


    Jedyna "normalna" opcja to po prostu zjeść na niższą prędkość internetu...
    U jednego 10mb/s czy 20mb/s pójdzie bez problemu, a u drugiego ledwo 6mb/s...
    Najlepsze jest to, że centrale mam dosłownie 50 metrów od domu...
    Zmiana usługodawcy nic Ci nie da, bo wszystko będzie szło po tych samych łączach i wszystkiemu winna jest TPSA (w opcji, że po łączach TPSA rzecz jasna).

    Ja sam się borykam cały czas ze swoim problemem. Zszedłem teraz z 20mb/s na 10mb/s, ale problem z rozłączaniem nadal występuje. Dlatego jedyna opcja dla mnie to po prostu powrót do starej 6mb/s, którą miałem już długi okres czasu i działała bez problemów....

    Nie ma co...ale jakość łączy w tym kraju (a dokładnie TPSA) pozostawia wiele do życzenia i nic nie zapowiada, żeby to uległo zmianie... Pod tym względem to jesteśmy naprawdę daleko w tyle za innymi krajami...

    PS.
    @among, tylko powiedz mi co za różnica jak ja cały czas korzystam z łącz tepsy? Ja nie mam Netii jako Netii, tylko Netia po łączach tepsy... Także czy oficjalnym usługodawcom będzie TPSA czy Netia w moim wypadku, to nie ma żadnego znaczenia. A niestety innej opcji jak TPSA nie mam, więc jestem zmuszony na tych partaczy...
  • Poziom 31  
    Moim zdaniem TPSA nie lubi takich co na ich łączach korzystają z Netii i "przykręca im kurek". Tak mi się wydaje na podstawie moich doświadczeń. Miałem mieć z Netii 2 mb/s, nie było nawet 1 mb/s. Rozłączało się codziennie i to kilkanaście razy. Teraz mam Neostradę na tej samej linii, na tym samym sprzęcie i idzie 10 mb/s, jak to wytłumaczysz?? Dodam, że jak zmieniałem operatora na TPSA to nawet nie pojawił się pracownik tylko wszystko zostało zrobione na centrali, a o całym fakcie powiadomiono mnie telefonicznie.
  • Poziom 9  
    Też się zastanawiałem czy TPSA nie macza w tym palców i specjalnie coś robi aby odebrać klienta Netii w sumie nikt im tego nie udowodni ale to tylko moje domysły....
    Dzwoniłem znów to Netii i powiedzieli mi że mam 650 metrów do centrali i śmiało powinno chodzić 10Mb a tu 6Mb przerywa. Chyba każe im połączyć mnie ze specjalistami i powiem żeby na tydzień puścili mi 4Mb na próbę i zobaczyć czy dalej to samo będzie się działo
  • Poziom 9  
    No tak jak mówiłem, ja mam do centralki 50 metrów, a o 20mb/s mogę zapomnieć. Tzn. prędkość jest taka jak powinna być, i internet działa bez problemu, ale codziennie wieczorami notorycznie się rozłączał.
    Stwierdziłem, że już wolę wolniejszego neta, ale przynajmniej porządniejszego, a nie takiego dziadostwo.
    Teraz testuję 10mb/s i jest w porządku. W pierwszym dniu mnie rozłączyło znowu wieczorem, ale teraz któryś dzień z rzędu wszystko jest w porządku. Zobaczymy później jak będzie.

    Co do tej TPSA to tam wszystko jest możliwe i nie zdziwiłbym się gdyby rzeczywiście tak było, ale w życiu nie będę im płacił, wolę już wolniejszego neta.
    To jest po prostu banda partaczy i debili, a my biedni musimy się z nimi użerać. Zazdroszczę tym, którzy mają alternatywę w postaci UPC. Ci co mogą w pełni korzystać z ich usług są niejako wybrańcami w tym kraju.
    A najgorsze jest to, że UPC nie planuje rozwinięcia swoich sieci w tym kraju :/
  • Poziom 9  
    Mam podobny problem ..... przyczyna jest prosta , mankament tkwi w routerze .Mam ten sam i te same problemy problemy znikają po podłączeniu innego modemu ADSL , SOFT LINKSYS wag200g zawiera jakiś błąd rozłączalnie pojawia się przy próbie pobierania większego pliku , ciekawostką jest to że urządzenie łapie czkawkę powyżej (bliżej nie określonej prędkości około 400 Mbs Testowałem soft od 1.00.9 do 1.01.6 problem jest ten sam na każdym przy czym na niższym sofcie są spore problemy tylko z pakietami (gubi je co jest nieco uciążliwe) , Na pociesznie mogę napisać że problem jest ogólnie znany od jakiegoś roku często przewija się na zagranicznych forach . Alternatywą może być niezależny soft , ale czy działa i jak się sprawdza nie mam pojęcia .
  • Poziom 9  
    ale powiem Ci że u mnie modem SAGEM na USB od Netii też rozłącza,może rzadziej,ale nie wiem czy to jakoś zależy od siebie,może i z routerem WiFi jest coś nie tak choć wątpię...
  • Poziom 9  
    Raz w ciągu doby ma prawo rozłączyć przy zmiennym adresie ip z reguły miedzy godziną 24 a 1. Podłącz modem który masz od neti (speedtouch) lub inne ustrojstwo które ci dali kalem lan do Kompa i wtedy wykluczysz czy to wifi czy sam linksys świruje co do tego co pisałem post wyżej polecam lekturę http://homecommunity.cisco.com/t5/forums/foru...sage-id/226/print-single-message/false/page/3 . Szczególnie polecam post gdzie facet wypruł kable ze ściany gdyż zrywał mu połączenie . Sprawdź najpierw tak jak ci radziłem wykluczysz uszkodzenia po stronie operatora lub będziesz miał podkładkę że to ich wina w rozmowie na Infolinii . Jeśli ich urządzenie będzie też głupieć każ przysłać egzorcystę (montera) . Linksys fajne urządzenie niestety delikatne mało odporne na przepięcia z mocno dziurawym softem i do tego przestarzały do tak dużej prędkości sie porostu nie nadaje. Zmieniłem na TP-link i problemy zniknęły. Kłopoty z wag200 zaczęły się właśnie po zwiększeniu prędkości przez operatora
  • Poziom 9  
    być może znalazłem problem a mianowicie problem chyba tkwi w kablu,mam ok 13 metrów kabla i nie wygląda na zagięty czy uszkodzony ale jest on z budowy bardzo cienki,po podłączeniu krótkiego kabla ok. 1,5 - 2 metrów nie zrywa sygnału,dodam że krótszy kabel był w zestawie wraz z modemem netii i wygląda o wiele masywniej i nie wiem czy ten dłuższy kabel jest za długi i przy 6Mb zrywa połączenie,czy jest kiepskiej jakości...Jak myślicie do jakiej długości kabel zakończony końcówkami RJ11 nie powinien sprawiać problemów? Bo nie wiem czy szukać nowego lepszego kabla czy przenosić router gdzieś bliżej gniazdka telefonicznego(wiązało by się to z małymi problemami technicznymi)
  • Poziom 9  
    Obstawiam że uszkodzony ,długość w twoim przypadku niema nic do rzeczy , przecież miedzy twoim gniazdkiem a centralą (to ten sam kabel ) idą setki metrów kabla a po nim sygnał ADSL wiec te 10 m nie robi różnicy ,
  • Poziom 2  
    Witam,

    Podpisałem umowę Neostrada 20mb/s w TPSA i zaczęły się problemy z ciągłym zawieszaniem się routera WAG200G. Po rozmowach z technikami TPSA zmieniłem szybkość na 10mb/s i wszystkie problemy z zawieszaniem znikły. Wynika z tego że Ruter Linksys WAG200G nie radzi sobie szybkością 20mb/s przy słabych parametrach linii.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Ja miałem 20mb/s i problemy były tak jak wyżej pisałem. Próbowałem wszystkiego, aż w końcu zszedłem na 10mb/s. Problemy ustały, gdzieś tak na około miesiąc...

    Od kilku dni znowu rozłącza mnie codziennie wieczorem.

    Poza tym to rozłączanie to nie jest wina routera...10mb/s czy nawet 20mb/s aż tak szybkimi prędkościami nie są. Owszem ten router po WiFi może nie wyrabiać już z taką prędkością, ale normalnie poprzez kabel możesz nawet mieć i 100mb/s i nie powinno być problemów.
    Swoją drogą chętnie bym sprawdził jakiś inny konkretniejszy router, ale niestety nie mam takiej możliwości...

    Problem jest tylko i wyłącznie po stronie TPSA, która albo celowo to robi, albo po prostu jest tak żałośnie tandetna, że trochę większa prędkość i im się kable topią...
  • Poziom 15  
    Witam,

    Problem ten jest znany i przyczyn jest wiele, ale główną jest wiek okablowania. Kable TP SA mają pewnie więcej lat niż nie jeden z nas, wtedy nikomu prędkość 10 czy 20 Mb/s nawet przez mysl nie przeszła. Dlatego nawet nie patrzyłem na ofertę TP czy Netii jak zakładałem u siebie Internet. Sieć kablowa jest najlepszym rozwiązaniem, cieszę się bezawaryjnością. A konsultantów Netii czy TP oferujących "Szybki internet" odsyłam z kwitkiem.
  • Poziom 9  
    No wszystko się zgadza i każdy to wie, ale weź pod uwagę, że nie każdy ma możliwość wyboru...

    Niestety ja, jak i większość Polaków jestem skazany na TPSA. Chce mieć internet, to tylko od nich...
    Ile ja bym dał, żeby takie UPC było w moim zasięgu... Ale na UPC niestety mogą sobie pozwolić tylko wybrańcy w tym kraju i nie zapowiada się, żeby to uległo zmianie w najbliższym czasie.

    A to, że TPSA nie potrafi zagwarantować mi obiecanej prędkości to już tylko i wyłącznie ich wina jest, ale nigdy się do tego nie przyznają, będą wymyślać, że problem nie leży po ich stronie, itd.
    Zawsze będą nam wpierać przez telefon, żeby wymienić router, kable, filtry, i w ogóle najlepiej zmienić miejsce zamieszkania...

    Powinni się wziąć i wymienić te stare kable na porządne światłowody, ale dopóki mają monopol na całą telefonię i internet w kraju, to g***o się zmieni za przeproszeniem. Musiałby wejść na nasz rynek jakiś naprawdę potężny gigant, który pociągnął by swoje kable, itd., a takie coś obecnie jest raczej już nierealne...

    Trochę zboczyliśmy z tematu, co nie zmienia faktu, że TPSA była jest i będzie bandą partaczy, na którą jesteśmy niestety skazani :/
  • Poziom 15  
    Ja nie mam neta z UPC - moja kablówka nazywa się Dipol i ma otwarte łącza z dynamicznym routingiem, jednym z tych łącz jest też TP SA. Ale jak sama nazwa routing dynamiczny wskazuje - jak TP odmówi posłuszeństwa, to Internet będzie działał mimo wszystko, np. przez łącza MNI Telecom.
  • Poziom 2  
    też mi się rozłącza netia, mniej więcej co 1-2 godziny.
    Mam prędkość 7,6mb, korzystam z starego modemu sagem z neostrady.
    Dostałem od netii router, czy warto go podłączyć czy to coś może zmienić?
    dziękuję za odpowiedź
  • Poziom 15  
    Przekonaj się o tym, po prostu podłącz i sprawdź.
  • Poziom 14  
    WAG200G Firmware Version: 1.01.09-openwag200-13
    w tej modyfikacji w opcjach zaawansowanych masz możliwość wzmocnienia SNR

    podaj parametry modemu gdy internet działa idealnie i
    wtedy kiedy masz problemy z internetem

    DSL_status.htm
  • Poziom 2  
    Mówca Umarłych napisał:
    WAG200G Firmware Version: 1.01.09-openwag200-13
    w tej modyfikacji w opcjach zaawansowanych masz możliwość wzmocnienia SNR

    podaj parametry modemu gdy internet działa idealnie i
    wtedy kiedy masz problemy z internetem

    DSL_status.htm


    przepraszam, ale nic nie zrozumiałem, jestem słaby z informatyki.
    używam takiego modemu: Linksys WAG200G i codzienne rozłączanie (Netia 20mb/s)
  • Poziom 1  
    Mam ten sam problem, nie wiem co robić, Netia 4mb a teraz po sciagnieciu blokady szybkosci lacza jest to okolo 7-8mb... wiec szybkosc lacza nei ma tu nic do resetowania rutera, zaznacze ze mam taki sam router jak osoba zaczynajaca temat, dopiero teraz znalazlem ten temat wiec chcialem potwierdzic wyzej opisane problemy.
  • Poziom 31  
    Witam , mam też tego linksysa i też się wiesza, jak dla mnie to ta firma jest mocno przereklamowana, jak wiśnie to zawsze wyświetla jakiś bzdurny downstream margin chyba sześciocyfrowy, wiem ze dzieje się to poprzez zakłócenia na linii , jak go zresetuję przez przeglądarkę to połączy się od razu i znów śmiga bez zarzutu kilka godzin.
    Ale przecież to ,, cudo,, jest ustawione tak że przy bezczynności adsl powinien się rozłączyć i połączyć ponownie.
    Czy może ktoś zna jakiś nowy soft do tego gu.....na, zero polskiej pomocy technicznej, nigdy więcej tej firmy.
    Chyba spróbuję kupić jakiś inny mądrzejszy router .
  • Poziom 2  
    Ja też mam problem od jakiś 3 miesięcy ze zrywaniem połączenia internetowego. Router mój to Linksys WAG325N oraz łącze 20Mb/s z Netii na łączu TP SA.
    Nie sądzę by była to wina prędkości łącza gdyż mam ją od prawie 2 lat i do tej pory nie było problemów. Po tym jak czytam na forach to podejrzewam że to jednak router. Choć jedno jest dziwne. bezprzewodowo do routera jest podpięty komputer stacjonarny, laptop i telefon komórkowy. Po Wi-Fi na telefonie internet mam cały czas. Na laptopie zrywa co jakiś czas. Gdy odpalę komputer stacjonarny to wtedy zaczyna co po chwile zrywać ! Ktoś wie co może być tego przyczyna ?
  • Moderator - Sieci, Internet
    Zainstaluj na laptopie inSSIDer-a zrób skanowanie, rezultaty wrzuć na forum.
    irzin napisał:
    Gdy odpalę komputer stacjonarny to wtedy zaczyna co po chwile zrywać !

    Stacjonarny jest podłączony kablowo do routera?