Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra II, 2.0 DTI duże spalanie i EGR.

kurzakko 21 Dec 2010 12:07 10670 7
  • #1
    kurzakko
    Level 10  
    Problem dotyczy Opla Astry II 2.0 DTI. Spalanie jest na poziomie 10 litrów na 100 kilometrów, byłem z nim w warsztacie i niby wszystko jest sprawne, jednak myślę, że tam nie potrafili z nim sobie poradzić. W komputerze jest wszystko ok. Zauważyłem, że wężyki koło EGR są ocieknięte olejem oraz że niewielka ilość oleju ubyła od ostatniej wymiany. Miał ktoś podobny problem i zna rozwiązanie tego problemu? Dlaczego tak dużo pali? Dzieje się tak latem i zimą więc wykluczam mrozy.
  • #3
    kurzakko
    Level 10  
    Nie dymi, mocy nic nie traci. Przejechane ma 135000 km. A co do wtrysków podobno mechanik sprawdził i wszystko ok. Zastanawiam się czy przez ten delikatny wyciek oleju z EGR nie ma tego problemu.
  • #4
    niuniu36

    Level 27  
    A ściągali dekiel od klawiatury i wałek wymieniali uszczelniacze wtryskiwaczy bo w tym silniku trzeba to wszystko zrobić żeby dostać się do wtrysków,także roboty przy tym trochę a bez tego sprawdzić się ich nieda.
  • #5
    kurzakko
    Level 10  
    Tak podobno sprawdzili jeszcze do tego mówili, że silnik jak nowy pracuje i żeby nie grzebać przy nim niepotrzebnie. A pomiary były na 100 procent dobrze zrobione.
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    kurzakko wrote:
    Problem dotyczy Opla Astry II 2.0 DTI. Spalanie jest na poziomie 10 litrów na 100 kilometrów, byłem z nim w warsztacie i niby wszystko jest sprawne, jednak myślę, że tam nie potrafili z nim sobie poradzić. W komputerze jest wszystko ok. Zauważyłem, że wężyki koło EGR są ocieknięte olejem oraz że niewielka ilość oleju ubyła od ostatniej wymiany. Miał ktoś podobny problem i zna rozwiązanie tego problemu? Dlaczego tak dużo pali? Dzieje się tak latem i zimą więc wykluczam mrozy.
    Lekkie zaolejenie zaworu EGR nie jest szczególnie niepokojące - jak się wyrobi uszczelnienie trzpienia to olej z dolotu dostaje się do wnętrza zaworu i wycieka przez otwór odpowietrzający. Olej w dolocie pochodzi z turbiny. Termostat masz sprawny? Jak jeździsz na bardzo krótkich odcinkach (<5km) to zimą może tyle palić, stare duże diesle bardzo nie lubią takiej eksploatacji.
  • #8
    kurzakko
    Level 10  
    Aha dzięki za to info o EGR. Więc termostat sprawny. A kupiłem 3 lata temu za 24000 i wszystko było ok. Spalanie dotyczy okresu całego roku nie tylko zimy.