Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klonowanie systemu z netbooka na kilkanaście innych

21 Gru 2010 12:14 2609 8
  • Poziom 16  
    Witam,

Szkoła, w której pracuję jako komputerowiec kupiła kilkanaście netbooków, by wprowadzić tzw. elektroniczny dziennik. Dla oszczędności komputery zostały kupione bez oprogramowania, które mamy z umowy Microsoft School Agreement.

Jako, że netbooki są identyczne najprostszym sposobem na przekopiowanie systemu jest jakiś program do klonowania dysku twardego (w stylu Norton Ghost, na którego niedawno się wykosztowałem ;]) w teorii wygląda to prosto ale...
    1. z netbooków nie można wykręcić dysku twardego bez rozebrania całego sprzętu (a co za tym idzie naruszania gwarancji)
    2. netbooki nie mają napędu CD/DVD, dysponuję tylko jednym pod USB (dwoma, jakbym przyniósł swój domowy)

Udało mi się na jednym z komputerów już "dopieścić" system, zainstalować sterowniki, Office'a, oprogramowanie ochronne, pozostałe potrzebne programy i wszystkie aktualizacje i zupełnie mi się nie widzi ponawianie tej operacji dla każdego z kilkunastu komputerów...

I tu pytanie, czy można jakoś przeprowadzić ten proces w sposób w miarę zautomatyzowany - np. przez sieć lokalną przez skrętkę (a jeszcze lepiej grupowo przez huba/switcha wykorzystując multicast bądź broadcast), by załatwić maksymalnie dużo komputerów jednocześnie.

Pozdrawiam!
  • Poziom 16  
    adamz74 napisał:

Zapoznałem się, acz nie przeczytałem od deski do deski - czytałem te akapity, z których więcej informacji na temat działania i całego procesu dało się wyciągnąć.