Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cewki zapłonowe w nowych silnikach renault-naprawa

marekimp 31 Maj 2007 23:08 113307 90
  • #31
    danielossss
    Poziom 15  
    Grzechub napisał:

    Do cewek BERU dedykowana swieca to UXF79P (czteroelektrodowa).
    Właśnie je testuję :D


    Tylko, że świece są dedykowane pod dany silnik, a nie dane cewki.
  • HelukabelHelukabel
  • #32
    tedek12ab
    Poziom 1  
    Witam!


    U mnie objawy złej pracy cewki to

    samochód wogule się nie uruchamiał - a czasem odpalał i nic nie wskazywało na cewkę

    I TU znalazłem odpowiedź w sklepie w B-stoku "franscar czy jakoś tak - że jeżeli jest uszkodzenie (przebicie) na pierwszej cewce od paska rozrządu to samochód wcale nie odpali - będzie kręcić i nie zapali

    Natomiast jeśli uszkodzeniu idzie tzw 2, 3 lub 4 cewka to odpali ale będzie szarpać i słabnie moc silnika.

    Miałem taki objaw wymieniłem tą pierwszą i po bulu jeździ aż miło.

    SERDECZNE DZIęKI SPRZEDAWCY ZA BARDZO DOBRą RADE :))
  • #33
    MALKO1974
    Poziom 1  
    Witam, jak to wszystko czytam, to włosy mi dęba stają, chociaż mam już ich niewiele!Mam Renault Megane 2 - 1.6. Odkąd mam ten samochód, czyli około 1,5 roku (kupiłem jak miał niecałem 4 lata) wydaje się, jakby czegoś mu brakowało, słabe przyspieszenie, pod nogą od gazu czuje się jakby piasek, ostatnio wymieniałem koło zmiennych faz rozrządu za 2000 złotych oczywiście razem z paskiem no i dzisiaj cewki zapłonowe za 800 złotych w serwisie...Jezu!!!!O mało nie oszalałem!Nie wiem nawet jakiej firmy mi wstawili te cewki, ale nie mam już siły na ten samochód! A wszyscy mi mówią, jaki wspaniały WÓZ!!!Boję się, że za chwilkę znów coś sie okaże, że coś do roboty!Napiszcie mi, czego się mogę spodziewać po tym samochodzie???
  • #34
    pereek
    Poziom 1  
    Witam widze ze mam problem podobny do wszystkich ;/ posiadam meganke 1,4 16v z 99/00r w megance mam zainstalowany system intalacji gazowej od jakiegos czasu auto nie ma mocy szarpie dusi się męczy wymieniłem cewke jedną bo padła
    wymienaiłem również świece kilkakrotnie ale wywniokowałem ze świece padają (robią się czarne itp itd) jeżdząc na dazie w warsztacie powiedziano mi ze moze być to problem cewek , ze nie daja odpowiednego napiecia i przy benzynie nie robi różnicy jednak przy gazie który ma wiecej oktanów świece dostają po dupie czy jest to możliwe ?? prosze o odpowiedz :) pozdrawiam forumowiczów
  • #35
    Oloo66
    Poziom 13  
    ROZWIĄZANIE PROBLEMÓW Z CEWKAMI RENAULT:
    najpierw zdobyć dobre cewki!!! Założyć bezwzglednie dobre cewki w suche kanały głowicy po owinięciu oringów na cewkach taśmą teflonową dla hydraulików!!! Nie trzeba wymieniać oringów, bo to i tak kicha. Dwa owinięcia taśmą wystarczą. Tyle w temacie. Pozdrawiam wszyskie fora, a szczególnie ELEKTRODĘ
  • #36
    jontek
    Poziom 10  
    no tak wykręciłem cewki i faktycznie te oringi zaczynają się sypać
    {a cewy mają około roku po wymianie} i pewnie potem zaczynają puszczać wilgoć i cewy zaczynają padać
    więc jak kolega pisze owinołem oringi taśmą teflonową puki jeszcze cewki są dobre może to coś pomoże:D
  • #37
    Oloo66
    Poziom 13  
    nie obrażę się za punkty od posiadaczy Renówek:-)
    Wiem co radzę i wiem, że to działa ok. I nikt jeszcze tego nie wynyslił, dziwne.
  • #38
    genek1000
    Poziom 33  
    Ktoś to już dawno temu wymyślił, tylko przyszedł pan od finansów i trzeba było zrobić taniej, a co za tym idzie gorzej.:cry:
  • HelukabelHelukabel
  • #39
    witl
    Poziom 16  
    witam,
    czy jest jakieś oficjalne potwierdzenie przez firme Renault montowania awaryjnych cewek i zapewnienie o bezpłatnej wymianie po gwaranci na cały samochód? Na co powołac się w serwisie? pare osób pisało że wymienili za darmo.
  • #41
    genek1000
    Poziom 33  
    Jesli samochód miał wykonane wszystkie przeglądy w ASO i samochod nie jest starszy niż 4 lata i przebieg nie wiekszy niz chyba 80 tys km to jest szansa na wymiane 4 cewek w cenie 1.
  • #42
    danielossss
    Poziom 15  
    Renault wypiera się odpowiedzialności za bubel, ale podpowiem dla posiadaczy tej marki mających kłopoty z cewkami:
    - istnieje nota techniczna do której dostęp ma każde ASO o numerze 4561A, w której jest opisany sposób refinansowania aut z uszkodzonymi cewkami po gwarancji. I jeżeli ASO jest nieświadome proszę nakłonić do poczytania tej noty.
    - wiek pojazdu poniżej 48 miesięcy


    A i przy wymianie cewki zapłonowej, należy za
    każdym razem stosować smar z dodatkiem fluoru.
  • #43
    Grzechub
    Poziom 12  
    Niestety moja Meggi jest starsza o 12 miesięcy :|
  • #44
    Zdunek 25
    Poziom 15  
    Posiadam megankę z 2003. 1,4 Silnik szarpał zoriętowałem się
    że to cewka na 2 cyl. Do serwisu mam 120 km założyłem cewkę z simsona i przwód na świece ,kupa smiechu w serwisie, dzis mam wszystkie 4 od
    simsona i spokuj .
  • #45
    creepingdeath
    Poziom 24  
    mam pytanie do osób które próbował naprawiać nieszczęsną wspomnianą cewkę Sagema.
    Czy to przebicie to występuje pomiędzy uzwojeniem pierwotnym i wtórnym?
    Czyli, żeby naprawić należy odwinąć uzwojenie pierwotne?
    Mam ten sam problem. Samochód muszę mieć sprawny na poniedziałek, a już dziś i jutro nowej cewki nie dostane ;/
  • #46
    gimak
    Poziom 39  
    Ja mam zagazowaną megankę 1.4-16V koniec 99r. Po roku nie spodobał mi się odgłos wydechu silnika na wolnych obrotach i lekkie drgania drążka zmiany biegów, a w czasie jazdy zwiększone ponad dwukrotnie wskazania chwilowego spalania, innych objawów-kłopotów nie było. Okazało się, że padła jedna cewka (nie wiem jakiej marki). W ASO zaproponowali wymianę wszystkich cewek na pewniaki - wymieniłem. Od tego czasu nie miałem najmniejszego problemu z silnikiem i instalacją gazową. Aktualny przebieg 152 tys.km.
    Kolego creepingdeath przypuszczam, że te cewki są nienaprawialne, jednorazowe.
  • #47
    creepingdeath
    Poziom 24  
    Kolego gimak patrz pierwszy post w tym temacie.
  • #48
    witl
    Poziom 16  
    Mi padły dwie, jedna miała przerwę w uzwojeniu więc musiałem wymienić na nową, druga miała czarne przebicie powyżej gumy. Wysokie napięcie przeznaczone do świecy uciekało przez przebicie do masy. Przebite (spalone) tworzywo usunąłem wiertłem a następnie całą część nad gumą zalałem klejem a la poxipol tylko ze wytrzymałym do 120stC. Jeżdżę na niej bez najmniejszych problemów już kilkanaście tysięcy.
    Moim zdaniem przebicie nastąpiło w plastiku nad gumą bo jest tam najcieńszy - ok 1mm. W nowej cewce Beru w tym miejscu widać wyraźnie że plastik jest o wiele grubszy. Myślałem nawet aby profilaktycznie w reszcie Sagemowych cewek zalać feralny fragment klejem ale wiadomo jak działa to nie chce się kombinować... do następnego razu...

    Uwaga: klej MUSI wytrzymać wysokie temperatury, podejrzewam że jakieś gówno z kiosku może szybko się spalić i jeszcze będzie problem z okruchami w długim otworze na cewkę.
  • #49
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #50
    creepingdeath
    Poziom 24  
    Moja cewka ma całe uzwojenia. Pierwotne jest ok. Wtórne pokazuje ok 10kΩ. Ale nie widzę wyraźnego śladu upalenia obudowy, dlatego nic nie ruszałem. Być może dodatkowa izolacja na wspomnianym odcinku rzeczywiście by pomogła?
  • #51
    gimak
    Poziom 39  
    Teraz przypominam sobie, czytałem, ale dawno i zdążyłem zapomnieć. Nic nie stoi na przeszkodzie, spróbować.
  • #52
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #53
    creepingdeath
    Poziom 24  
    Motronic napisał:
    Prawda jest taka, że problem przebić dotyczy cewek produkcji firmy Sagem. Modyfikowane cewki ( firmy bodaj Denso) nie mają już takich przypadłości.

    Dokładnie tak. Moja wadliwa cewka to Sagem. Mam dwie takie w silniku. Pozostałe dwie już ktoś wcześniej wymienił.
  • #54
    witl
    Poziom 16  
    Cytat:
    Moja cewka ma całe uzwojenia. Pierwotne jest ok. Wtórne pokazuje ok 10kΩ. Ale nie widzę wyraźnego śladu upalenia obudowy, dlatego nic nie ruszałem. Być może dodatkowa izolacja na wspomnianym odcinku rzeczywiście by pomogła?


    Jeśli uzwojenie ma przejście i niema przepalenia to jak oceniłeś że jest zła?
  • #55
    creepingdeath
    Poziom 24  
    Tak, że można ją wyjąć z silnika podczas jego pracy i nie ma żadnej różnicy :D
  • #56
    galanty
    Poziom 11  
    U mnie przebicie było w tym miejscu (strzałka):

    Cewki zapłonowe w nowych silnikach renault-naprawa

    Ale nie wiem czy będę to próbował naprawić. Swoją drogą, czym można by wypełnić dziurę po przebiciu, aby się nie spaliło i nie przewodziło lepiej niż powietrze ? ;]

    PS. Przebicie zdiagnozowałem mierząc opór pomiędzy wyjściem na świece, a tym metalowym oringiem co wystaje poza obudowę.
  • #57
    creepingdeath
    Poziom 24  
    Najlepiej chyba wypełnić żywicą epoksydową o wysokim współczynniku oporu dielektrycznego. Taką żywicę jak stosuje się do regeneracji trafopowielaczy.
  • #58
    witl
    Poziom 16  
    trzeba bezwzględnie usunąć spalone tworzywo - działa jak przewodnik. Usunąć i zalać klejem albo żywicą, im grubsza warstwa tym izlolacja lepsza ale wiadomo nie należy przesadzić aby cewka weszła w otwór w głowicy silnika.
  • #59
    carrot
    Moderator Samochody
    Trzeba wywalić Sagema do kosza i założyć Beru albo Denso i zapomnieć o temacie, nie bawić się w reanimację trupa, bo to nie ma sensu
  • #60
    mczapski
    Poziom 39  
    Ano właśnie. Obecnie cewka kosztuje ok 100 PLN a nawet gdzieś widziałem za 65 PLN. Więc po co robić sobie kłopoty na przyszłość? Ponieważ kiedyś też naprawiałem, ale i tak następowały nowe przebicia więc dałem sobie spokój. W swoim czasie założyłem też jakiś noname za 95 PLN (wówczas za DENSO nowe trzeba było zapłacić ok 200 PLN) i do dzisiaj pracuje.