Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro plus, bosch + gaz- brak ładowania,

21 Gru 2010 20:38 3323 18
  • Poziom 10  
    Panowie Koledzy, ratunku
    Problem:
    Rozładowanie akumulatora na odcinku 30km, jechała żona więc nie wiem dokładnie co się działo. Podmieniłem akumulator i pierwsze co zauważyłem to brak świecenia kontrolki ładowania akumulatora przy włączonym zapłonie. Kilka odpaleń i kontrolka zaczyna świecić, po odpaleniu nie gaśnie, dopiero po dodaniu gazu i wejściu na obroty ok 2 000, zaświecały się wówczas lepiej światła. po kilku próbach znów kontrolka nie zapala się po załączeniu zapłonu i oczywiście akumulator rozładowany.

    Co zrobiłem:
    - Odpiąłem przewód od kontrolki podpiąłem bezpośrednio pod aku - kontrolka świeci
    - Podpiąłem miernik pod akumulator - brak ładowania (12,8 V)
    - wymontowałem alternator, sprawdziłem diody - wszystkie 9 sprawne
    - wymontowałem regulator i okazało się że jedna szczotka jest dużo bardziej zużyta, pierścienie bez rowków

    Mój typ to właśnie szczotki, myślę jutro kupić cały regulator, ale chciałem jeszcze się upewnić czy nie wyrzucę pieniędzy w błoto.
    Jakie jest wasze zdanie ??
  • Poziom 20  
    Strasznie szybko się rozładował (30 km),skoro szczotki zużyte,to nad czym się zastanawiasz? Koszt regulatora nie jest w końcu tak wysoki w poldku żeby na tym oszczędzać wymień go. Jeśli diody masz sprawne zamontuj nowy regulator i sprawdź ładowanie i tyle
  • Poziom 14  
    Może się nie wzbudza albo jest przerwa w połączeniu z altka w stronę aku.
    Moderowany przez robokop:

    Bardzo odkrywcza diagnoza. Co to jest ten "altek" i ten "aku" ?

  • Poziom 10  
    koszt regulatora to ok 40 zł znam lepsze sposoby trwonienia pieniędzy ;)

    Połączenie aku - alternator jest ok, sprawdziłem
    Co do wzbudzenia, to właśnie żałuję że nie podłączyłem bezpośrednio do akumulatora, no ale cóż za późno już.

    co do szczotek, to napisałem tylko, że jedna jest dużo bardziej zużyta
  • Poziom 17  
    A rezystancje wirnika sprawdziłeś?Uzwojenie wirnika nie odłazi od pierścieni?
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem, ale w tej chwili nie potrafię już powiedzieć jak była, altek leży w garażu, może napisz jaka powinna byc a ja jutro zadzwonię do ojca i powiem żeby sprawdził
    uzwojenie nie odłazi, 3 lata temu sam lutowałem i zabezpieczyłem na tyle że chyba przetrwa samochód
  • Moderator Samochody
    Łukasz R napisał:
    koszt regulatora to ok 40 zł znam lepsze sposoby trwonienia pieniędzy ;)
    W takim razie komunikacja miejska taniej wyjdzie.

    Cytat:
    Połączenie aku - alternator jest ok, sprawdziłem
    Bosko. Ten przewód rzadko się upala.
    Cytat:
    Co do wzbudzenia, to właśnie żałuję że nie podłączyłem bezpośrednio do akumulatora, no ale cóż za późno już.
    Trzeba było - wtedy byłby i alternator i akumulator i cała elektronika silnika do wymiany.

    Cytat:
    co do szczotek, to napisałem tylko, że jedna jest dużo bardziej zużyta
    Przeważnie zawsze jest jedna ze szczotek bardziej zużyta - żadna nowość, pytanie czy na tyle żeby nie kontaktowała z pierścieniem ślizgowym?
    Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki , albo coś innego - pytanie jaki alternator?
  • Poziom 10  
    robokop napisał:
    pytanie jaki alternator?


    dobre pytanie, naklejka z typem alternatora starta, wiec ciężko bedzie
  • Poziom 10  
    nic Ci nie powiem nie ma na nim nic
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Cytat:
    Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki


    Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie?

    Cytat:
    albo coś innego


    No co ty powiesz :D

    Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka jest jak by mniej "wypolerowany" więc podejrzewam, że jednak nie było dobrego styku. Jeśli szczotka nie będzie stykać się z pierścieniem, nie będzie świecić się kontrolka
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Ok. powolutku. :)

    Nie pytam dlaczego się zużyła tylko czy zużycie może być powodem nie świecenia kontrolki, a to że pierścień jest mniej wypolerowany, wydaje mi się że dla tego że od jakiegoś czasu szczotka miała mniejszy docisk.
    I faktycznie zużyła się plusowa :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Jeden pierścień jest powiedzmy błyszczący, natomiast drugi , powiedzmy przybrudzony, na powierzchni są powiedzmy małe wżery (ryski) nie ma żadnych głębokich rowków, ale to chyba tylko dla tego że jakieś 3 lata temu przetaczałem pierścienie, więc te 5 mm moze już nie wystarczyć.

    Powiedz mi jeszcze, czy dobrze myślę:
    Żeby sprawdzić czy alternator w ogóle działa podpinam minus do masy, plus do zacisku 30, miernik do masy i tego zacisku, dodatkowo do regulatora podpinam + i kręcę rozrusznikiem