Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W140 300se 3,2l + lpg, silnik m104 nie odpala

21 Gru 2010 22:46 9660 16
  • Poziom 11  
    Witam.
    Pewnego dnia po przejechaniu 5 metrów auto zgasło. Próby ponownego uruchomienia nie powiodły się. Przy próbie odpalenia nagle zniknęło zasilanie stacyjki lpg. Po ponownym włączeniu zapłonu zasilanie wróciło i silnik odpalił, ale chodził bardzo nierówno i w końcu zgasł, zauważyłem, że stacyjka Lpg też nie świeci. Auto zostało zawiezione do fachowca od gazu,który stwierdził uszkodzenie wiązki silnika. Następnego dnia zabrałem się za odbudowę wiązki i rzeczywiście była tragedia. Po założeniu nowej wiązki nie było żadnej różnicy, napięcie zasilania stacyjki lpg nadal znikało.Po dokładnym wyczyszczeniu bezpieczników problem ze znikającym napięciem ustał, tzn wszystko świeci, słychać pompę paliwa, rozrusznik kręci dobrze, ale auto nadal nie odpala, słychać tylko czasem pojedyncze strzały w tłumik. Sprawdziłem również wiązkę od przepustnicy, ale jest ok. Świece wymienione, kable WN ok. Podejrzewam czujnik położenia wału i mam pytanie gdzie dokładnie znajduje się on w silniku m104, jakie ew. ma mieć parametry? Nie mam zbyt dużego doświadczenia z m104, poprzednio 8 lat jeździłem m103. Może jakieś inne sugestie? Z góry dziękuję
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 20  
    Podłączyć pod SD i sprawdzić parametry przy rozruchu, czujnik jest na wieńcu od koła zamachowego tak jak w prawie każdym mercku. Prawda stara jak LPG - gwiazdy nie lubią gazu.
  • Poziom 17  
    Kiedyś miałem podobny problem w 124 . Po naprawie wiązki okazało się , że padł również sterownik silnika . Wymieniłem i autko odżyło .

    Silnik m104 dobrze znosi gaz , gorzej jest z m103 .
  • Poziom 11  
    Silnik m104 dobrze znosi gaz jak się go nie katuje, bo w związku z tym, że to rzędówka, ma blisko siebie gniazda zaworów i tam zdarza się problem. Na m103 na lpg przejechałem 250tys.km bez najmniejszych problemów. Jak kable, świece, kopułka, palec i filtr powietrza są ok, m103 chodzi na gazie bardzo dobrze(przynajmniej u mnie).Jednak nie to jest problemem. Dzisiaj po próbie odpalenia pojawił się następny objaw: po przekręceniu zapłonu zaświeca się tylko podświetlenie termometru, kontrolka ręcznego, ładowania i abs, a kontrolka rezerwy paliwa i ciśnienia oleju zamrugają 3 razy i cisza. Silnik oczywiście nadal nie odpala. Już nie mam pomysłu na to auto. I nadal nie wiem jak dobrać się do czujnika położenia wału.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 21  
    W m103 silnik nie jest problemem, tylko mechaniczny wtrysk, jak zresztą w reszcie silników mercedesa z tamtych i wcześniejszych lat. M104 3.2 chętniej współpracuje z gazem (z sekwencją) o ile właśnie jest wszystko ok elektrycznie. Niestety to były początki, gdy marka postawiła ekonomię ponad jakość, zaczęli oszczędzać na kablach i to zaczyna z czasem wychodzić ;)

    Problem pojawia się w ostatnich 124, 202 i np. 140 :) Najczęściej z benzynach z uwagi na wyższe temp. pod maską, ale w dieslach również można to zaobserwować :)

    Praktycznie po uporaniu się z problemami w elektryce te auta bardzo sprawnie nakręcają licznik kilometrami, oczywiście również na LPG :)
  • Poziom 17  
    Czujnika położenia wału szukaj z kanału , jest przy samym rozruszniku .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    do czujnika poł. wału jest dojście za kolektorem dolotowym zwykle imbus 5mm jeżeli obrotomierz skacze to jest ok, sprawdź koniecznie jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu, domyślam sie że masz sterownik VDO HFM często też padają tranzystory sterujące cewkami. Zmieniałeś te ekranowane przewody ww czujników?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Przed w/w usterką z migającą deską sprawdziłem diodami kody i wywaliło kod od sondy lambda(przy jeździe na lpg nie ma znaczenia) i kod 27 (27 błyśnięć) z mojej tabeli wynika,że to obwód przepływomierza, jego wiązka i wiązka przepustnicy ok. zastanawiam się, czy sam nie przyczyniłem się do obecnego uszkodzenia bo auto odpalałem z podłączonym urządzeniem rozruchowym, ponieważ akumulator był zbyt rozładowany. Dodam, że alarm w aucie jest podłączony tylko do wył.krańcowych drzwi i centralnego zamka, blokada zapłonu odłączona. W aucie założono ukryty włącznik, po naciśnięciu którego załączał się zapłon, teraz po wystąpieniu usterki z miganiem deski, kontrolki (tylko 3 )zaświecają się każdorazowo bez względu czy włącznik jest wciśnięty czy nie. Wcześniej po przekręceniu kluczyka nie działo się nic, dopiero po wciśnięciu przycisku zaświecały się kontrolki na desce rozdzielczej i można było uruchomić silnik. Teraz brak treści na lcd termometru, 3 kontrolki i rozrusznik kręci.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Tak, słychać pompę, która chodzi do nabicia ciśnienia w układzie, świece po wykręceniu mokre. W trakcie rozruchu słychać było pojedyncze przypadkowe strzały.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Wiązkę wtrysków, wałka rozrządu odbudowałem w całości, wymieniałem po 1 przewodzie, o pomyłce raczej nie ma mowy. Wiązka odbudowana od samego złącza z pominięciem przewodów przepływomierza, ponieważ jako jedyne (4szt) były nieuszkodzone.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Teraz już nie, po którejś próbie odpalenia tak się stało, teraz zaświecają mi się tylko ręczny, abs (niedziałający) i ładowanie, kontrolka rezerwy paliwa i zbyt niskiego ciśnienia oleju zamrugają 3 razy i gasną, 3 na desce świecą nadal, termometr nic nie wyświetla a przy próbie uruchomienia bez zmian
  • Poziom 11  
    Trochę to trwało, ale problem częściowo rozwiązany. Uszkodzony(pęknięty na pół) uchwyt palca rozdzielacza znajdujący się na wałku rozrządu. Teraz silnik normalnie odpala. Mrugające kontrolki, niedziałające wskaźniki są prawdopodobnie spowodowane uszkodzeniem elektroniki licznika. Jutro podmienię licznik i zobaczymy