Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duże spalanie PB podczas jazdy na LPG

21 Gru 2010 23:28 4758 13
  • Poziom 10  
    Dopadł mnie problem dużego spalania PB przy jeździe na LPG.
    Mam Mitsubishi Galanta, instalacja sekwencja.

    15.12 zatankowałem ~22litry PB za 100zł i wczoraj 20.12 auto już nie odpaliło, ze względu na pusty zbiornik paliwa. Zrobiłem tylko 290km autem ( z czego odpaleń zimnego auta ok 10 razy, ok 200km zrobionych na trasie i reszta dojazdy do pracy i kręcenie się po mieście ) Zaznaczę, że jeżdżąc w trasie na LPG zauważalnie schodziła wskazówka paliwa :|

    Ewidentnie jest coś nie tak, auto nigdy się tak nie zachowywało. 22 litry praktycznie w 5 dni ! Gdzie jeżdżę na LPG. Dodam, że auto dosyć szybko przełącza się na PB - wystarczy przejechać 500m-1km.

    Nadmienię iż świece są praktycznie nowe - założone 5msc temu. Wtryski Magic Jet - ok 14msc ; ~18tyś km. , Reduktor Europegas 110KW, centralka 4GAS ( clone STAG )


    Zatankowałem dzisiaj, z baniaczka jako, że bak pusty równo 5litrów i zobaczę kiedy znowu się skończy, pewnie już w czwartek :/

    Pomóżcie, jeżeli ktoś ma jakieś sugestie, pomysły.

    Z góry dziękuję za pomoc i wsparcie merytoryczne.
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 29  
    trzeba wziasc laptopa i pojechac zobaczyc co sie dizeje z parametrami ale podejrzewam ze brakuje tam jednego. jezeli jest to stara centarla to nie pokazuje błedu. Bedzie pracował na benzynie a pokazywał normalna prace jakby na gazie. Najszybciej podpiąć sie pod program i wszystko bedziesz widział
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Po pierwsze podaj jaki masz silnik i rodzaj wtrysku...

    Ja mam standardowa instalację lpg i benzyna odłączana jest poprzez przekaźnik. Niestety nie wiem jak jest to zrobione w przypadku sekwencji ale wydaje mi się, że jest coś nie tak ze sterownikiem. Z mojej strony polecam udać się do stacji, gdzie zakładano instalację, bądź jeśli nie ma takiej możliwości udać się do najbliższego "gazownika". Podepnie instalację pod komputer i możliwe, że zdiagnozuje problem. Co do kosztów za diagnozę nie powinien Cię dużo skasować.
  • Poziom 10  
    Silnik 2.0 136KM - wielopunkt

    Jutro podejdę do kolegów w ASO, żeby użyczyli mi kabla i podepnę auto pod kompa.

    Dopiszę jeszcze, że poziom gazu na wyświetlaczu ubywa. Tak jakby auto spalało sobie 60% PB / 40 % LPG
  • Poziom 2  
    Witam co do spalania to tylko trzeba skorygować sterownik gazu bo są tam opcje ze samochód pracuje na gazie a spala benzynę często gazownicy tak ustawiają aby uniknąć odgłosu "trzaskania" wtryskiwaczy gazowych na biegu jałowym albo jest ustawiona opcja ze na gazie jedzie do 5tys obr a później przełącza się na benzynę
  • Poziom 13  
    MJ lubią się palić, czyli cewka pada i wtryskiwacz nie działa. Stag 300 ci to pokaże. Jak nie działa wtryskiwacz gazowy włącza się benzynowy. Jak masz V6 i 2 wtryski gazowe spalone to jasne, że ci wzrośnie spalanie benzynki, a jak masz jeszcze ustawioną górną granicę obrotów na gazie np. 5000 to przy każdym wyprzedzaniu silnik jedzie na benzynie a nie na gazie. Do tego przy uruchamianiu silnika na zimnym ssie benzynę i to więcej niż normalnie, a do tego zima i benzynki ubywa. U mnie w galu 2,5 V6 spala średnio 10 litrów Pb na 1000 km, czyli dodatkowo 1 l/100 km plus 15 litrów gazu, to średnio wychodzi 16/100 czyli norma zachowana biorąc pod uwagę 1 l pb = 1,2 l Lpg. Aha jak sonda padnięta, albo dwie, albo cztery to tez na rozruchu pali więcej Pb, nawet przy padniętych grzałkach.
  • Poziom 11  
    Mario Mario napisał:
    .. Aha jak sonda padnięta, albo dwie, albo cztery to tez na rozruchu pali więcej Pb, nawet przy padniętych grzałkach.
    masz namyśli sonde lambda bo tylko takie mają grzałki ,,, pokaż mi taki samochód który ma wiecej jak 3 sondy ,,nie wprowadzaj kolegi w błąd

    sonda zaczyna działać od pewnej temperatury grzałka ma skrócić czas pracy silnika bez działającej sondy wiec na rozruchu żadna sonda nie działa !!!!

    zobacz wcześnieniej w programie czy nie masz poprostu wyłączonych wtryskiwaczy LPG bo nawet przy 1 działającym wtryskiwaczu LPG instalka pokazuje pracę na LPG reszta działa na PB .... ponadto zobacz czy nie ma gdzieś wycieku PB
  • Poziom 13  
    Mario Mario napisał:
    .. Aha jak sonda padnięta, albo dwie, albo cztery to tez na rozruchu pali więcej Pb, nawet przy padniętych grzałkach.
    masz namyśli sonde lambda bo tylko takie mają grzałki ,,, pokaż mi taki samochód który ma wiecej jak 3 sondy ,,nie wprowadzaj kolegi w błąd

    sonda zaczyna działać od pewnej temperatury grzałka ma skrócić czas pracy silnika bez działającej sondy wiec na rozruchu żadna sonda nie działa !!!!


    Kolega chyba chciał błysnąć, ale chyba się koledze nie udało. Po pierwsze jest wiele samochodów gdzie są 4 sondy lambda. Za przykłąd podam własny, mitsubishi galant, posiada 3 katalizatory i właśnie 4 sondy. Silnik V łka ma dwa kolektory wydechowe, zaraz za nimi są katalizatory po jednym na stronę. Przed każdym z nich jest sonda, z której dane wpływają na skład mieszanki. Za tymi katalizatorami są następne sondy, również po jednej, te akurat są od korekty pracy pierwszych sond i stanu pracy katalizatorów. Po połączeniu się dwóch rur katalizatorowych jest trzeci katalizator, tu już nie ma sond. Te sondy są czteroprzewodowe, dwa przewody od czujnika zawartości tlenu (zasilający i masowy) i dwa przewody od grzałki (również zasilający i masowy). Fakt sonda zaczyna działać przy określonej temperaturze, a grzałki pozwalają tę temperaturę szybciej osiągnąć. Przeważnie temperatura optymalnej pracy sondy to 300 stopni. Do czasu nagrzania sondy komputer odczytuje dane fabryczne, jeżeli sonda jest uszkodzona to te dane są podawane i w czasie rozruchu (pospolicie nazywanego okresem ssania - zwiększonej dawki paliwa) i w czasie późniejszej pracy. Dane fabryczne są zawyżone aby uniknąć niedoboru mieszanki. Jeżeli grzałka jest uszkodzona to silnik do momentu osiągnięcia wymaganej temperatury pracy dostaje zawyżoną dawkę paliwa. Koniec dyskusji na temat sond.

    W sterowniku 4gas - stag, a dokładnie programie są pokazane wtryskiwacze gazowe, które podświetlone oznaczają ze pracują, ponadto po czasach wtrysków również można zdiagnozować, które wtryski gazowe działają.
  • Poziom 11  
    Mario Mario napisał:
    ...
    Kolega chyba chciał błysnąć, ale chyba się koledze nie udało. .


    tu się zgodzę tylko ze 2 gie sondy nie maja wpływu na skład mieszanki ,,,
    i z resztą się zgadzam
    ponad to ssanie wymusza czujnik temp przepływka i reszta
    ponadto są podobno już projekty gdzie Ecu będzie diagnozował tz sprawdzał AFR skład mieszanki dla każdego cylindra osobno ,,,

    po zatym dokładnie to ty nie błysnąłeś jak mówisz o 4sondach uszkodzonych bez grzałek powodujących wysokie spalanie i to na rozruchu !!!!

    ponad to MJ to się lubią zacierać zaklejać itp ,,,, ogólnie polecana teraz jest Hana H2000 klon KEHIN i warto w to zainwestować cena 2x MJ

    Mario Mario napisał:

    Te sondy są czteroprzewodowe, dwa przewody od czujnika zawartości tlenu (zasilający i masowy) i dwa przewody od grzałki (również zasilający i masowy).


    Dobrze ze doczytałem bo znowu bzdury piszesz ,,,,

    jak masz 4 przewody w sondzie to 2 są do grzałki pewnie 2 białe obojętnie jak podepniesz .... i 2 jak piszesz dwa przewody od czujnika zawartości tlenu (zasilający i masowy) co one zasilają czujnik w sondzie to gdzie jest sygnał do ECU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    bzdura 1!!!!!1



    masz sondę cyrkonową z 1 grzałką 2 kable
    i drugie 2 to albo sygnał wychodzący do ecu i dodatkowa masa dla sondy

    albo masz sondy tytanowe ale to już inna bajka udowodniłeś że nie masz pojęcia nawet na jakiej zasadzie działa z czego się składa sonda itp i rady dajesz ,,,,
  • Poziom 13  
    Zasilający to nie miało znaczyć, że trzeba do niego podłączyć napięcie z aku, a napewno jest to przewód napięciowy, którym sygnał w postaci napięcia podawany jest do komputera. Co do drugich sond tych za katem to nie napisałem nigdzie, ze to one są od składu mieszanki, ale też mierzą zawartość tlenu w spalinach i przy pierwszej dobrze działającej sondzie ta druga podaje dokładniejsze dane do kompa. Co do dawania rad to nie chodziło o zasadę działania sondy lambda tylko o zużycie paliwa. Podejrzewam że jakby ktoś chciał zapoznać się z zasadą działania sond 1,2,3 i 4 przewodowych to by sobie doczytał. Jakby nie patrzeć po 100 000 km, no może więcej sonda traci swoje właściwości i zaczyna podawać niedokładne dane. Już w takiej sytuacji spalanie zużycie paliwa może być większe, następnie grzałki i sama sonda pada. Można sprawdzić sondę wykręcając ją i myjąc, niestety nie wiem w czym się ją myje. Co do sond jakie ja posiadam w swoim aucie to wiem, że wskutek zużycia mogą się zapychać mikro szczeliny w obudowie ceramicznej i wtedy sygnał jest albo za wysoki albo za niski i komputer odczytuje to jako błąd sondy.
  • Poziom 21  
    Cytat:
    Co do drugich sond tych za katem to nie napisałem nigdzie, ze to one są od składu mieszanki, ale też mierzą zawartość tlenu w spalinach i przy pierwszej dobrze działającej sondzie ta druga podaje dokładniejsze dane do kompa.


    Dokładniej rzecz ujmując, to sonda kontrolna na polecenie i w we współpracy ze sterownikiem wykonują procedurę kontroli pojemności tlenowej katalizatora.
  • Poziom 11  
    napisałeś zle i się nie tłumacz sygnał napięciowy nie jest taki sam jak do grzałki do grzałki idzie 12V do sondy a z sondy wychodzi sygnał napięciowy w przypadku sond cyrkonowych 0-1 V lub dla tytanowych 0-1.3 0-5V i to jest wyjście ponadto wypisałeś o czujniku tlenu w sondzie !!!! i tego się czepiam bo mylisz pojęcia ..... ponadto nie wydaje mi się by akurat 2 ga sonda miała jakikolwiek wpływ na pracę i dobór spalin tak jak tu kolega pisze ze sprawdza katalizator i tyle ,,,, biorąc choćby opóźnienia to nie wiem jak by sobie z tym sterownik poradził ,,

    a i zawsze dane z 1 i 2 giej sondy będą inne to wiadomo ,,,

    ponadto nie słyszałem by ktokolwiek czyścił mył sondy jak ma przebieg i wadliwie działa to się ją wyrzuca
  • Poziom 1  
    Polon21 proszę o kontakt, mam ten sam problem, komputer wykazuje głównie na sondę lambda. Czy udało się usunąć usterkę i jak. Ja mam galanta 2,5, V6 i identyczne problemy. Wymieniłem kolejno świece, przewody, filtr powietrza-chwilowo pomogło, ale właśnie pojawił sie ten sam problem.
  • Poziom 10  
    pojechałem do gazownika, który jak to określił " przeprogramował centralkę" ustawił parametry na nowo. ( podobno auto paliło na 3 cylindry gaz, i na jeden benzynę )

    tak czy inaczej pomogło.

    A ty uporałeś się z problemem ?>