Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Clio II 1.5dci '05 problem- czyżby wtrysk?

22 Gru 2010 13:56 2135 5
  • Poziom 9  
    Mam 2 pytania do Was.

    1. Czym różni się mój silnik 65KM od wersji 82KM? (czyżby komputerem?)

    2. Od ok 2 m-cy pojawił sie problem z odpaleniem silnika. Mechanik przy okazji wymiany rozrządu sam z siebie zasugerował, że będzie to wtrysk (zauważył po wstawieniu auta do garażu, też ciężko zapalił). Przeważnie gdy chcę zapalić auto to za pierwszym razem nie daje rady, krece aż zaświecą się ponownie kontrolki, wtedy znów kluczyk na 0 i ponownie grzanie i przeważnie za 2-gim razem zapala(czasem za 3-cim). W najwieksze mrozy bez kabli nie dałem rady. Świeczki zmienione 6tygodni temu, dwie nie grzały.Jeżeli to wtrysk to mechanik zaproponował regeneracje za ok 400zł - drogo?warto? Może szukać zestawu naprawczego i samemu coś wykombinować tak jak on :
    http://www.youtube.com/watch?v=tud4hHrIn3U - filmik
    http://www.youtube.com/watch?v=kwfz6AM8BMg - fotorelacja
    (LINKI ZNALEZIONE GDZIEŚ PRZYPADKIEM,MOŻE POMOGĄ)
  • Poziom 11  
    Samochód nie palił już przed wymianą rozrządu? Wbrew pozorom pompa wysokiego ciśnienia musi być także ustawiona na znak razem z wałem i wałkiem. Jeżeli wszystko jest w porządku to książkowy przypadek lania któregoś wtrysku. Nie napisałeś nic tylko o tym jak samochód chodzi gdy już odpali. Mechanik proponuje Ci wymianę przekładki. Taka przekładka kosztuje około 200 zł o ile dobrze pamiętam więc cena zaproponowane przez mechanika jest do przyjęcia. Chyba,ze on zamierza je tylko czyścić albo używać jakiś kosmicznych preparatów. Mogę Ci tylko powiedzieć,że trzeba zachować szczególną czystość przy wymianie. Po ruszaniu czegokolwiek przy tych wtryskach można się zdziwić przy próbie odpalenia, gdy po uruchomieniu zacznie nam wyrzucać nieprawidłowe spalanie na baniakach, ale to jest typowe dla tego silnika i przeważnie wtryski zaczną działać po chwili grzania
  • Poziom 35  
    Auto do warsztatu w którym wiedzą co się sprawdza i jak weryfikuje.Inaczej będzie jeszcze kilka tematów typu "ratunku co się dzieje.............."
  • Poziom 9  
    Po zapaleniu auta wyczuwalne jest "szarpanie", po prostu nierówno chodzi. Jak sie rozgrzeje to jest dobrze.Przed wymianą rozrządu było tak samo, a wiec nie bedzie nic przestawione. Czyli dać do regeneracji czy szukać używki czy tylko nowy?Nie chce duzo inwestować jesli nie trzeba. A i jeszcze jedno zapomniałem dodać, przy okazji wymiany rozrządu zmieniono także termostat,tamten mi podpadał i w sumie istotnej różnicy nie ma.Po mieście nie złapie mi temp. roboczej tj. 4kreski na elektronicznym wyświetlaczu, tylko 2. Po 10 km w trasie łapie 4 kreski przy ok 80-100km\h, i po wjechaniu do miasta ponownie 2kreski. Czy to może być jakiś czujnik temperatury czy coś takiego?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Zimno jest więc może mieć problemy ze złapaniem temperatury. Jeżeli chodzi o wtryski to i tak musisz podjechać do jakiegoś mechanika od diesla,żeby Ci stwierdził który wtrysk do wymiany, bo wątpię żeby były uszkodzone więcej niż bo samochód by Ci przestał palić prawdopodobnie. Jak będziesz wiedział ile jest do wymiany to będziesz sobie mógł to łatwiej skalkulować. Ja w nowy bym nie wchodził bo jest drogi. Pozostaje Ci regeneracja lub zakup używek. Jeśli będziesz kupować używki to w komplecie sprzedają taniej, ale nie kupuj jeśli nie da gwarancji rozruchowej. W sumie to polecałbym dać do jakiegoś dieslowca niech zregeneruje i da gwarancję.
  • Poziom 9  
    Dzięki w sumie sprawa wyjaśniona, czeka mnie regeneracja. Może w styczniu po wypłacie. Szczęśliwego Nowego Roku!!!!
    Temat uważam za zakończony.