Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie silnika trójfazowego napięciem 230 V

Deepstop 22 Gru 2010 15:16 10338 16
  • #1 22 Gru 2010 15:16
    Deepstop
    Poziom 7  

Witam.
    Ponieważ jestem laikiem w sprawach prądu proszę o podpowiedź.
    Posiadam w sprężarce do napełniania butli silnik o mocy 2,2 kW trójfazowy. Chciałbym go móc również zasilać napięciem 230 woltów. Widziałem kiedyś takie rozwiązanie jak falownik podłączony do zasilania 230 woltów, do którego był podłączony silnik trójfazowy.
    Czy takie rozwiązanie się sprawdza i jakie są jego konsekwencje poza koniecznością kupna falownika?
    Czy nastąpi spadek mocy i jeśli tak to jak duży?
    Mógłbym zawsze zastosować silnik jednofazowy, ale wiąże się to z spadkami mocy podczas wahań napięcia, jak również przy kilkumetrowych przewodach zasilających do silnika następują straty mocy.
    Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
    Piotr Dybikowski
    500 138 000

Błędy poprawiłem. Na przyszłość proszę korzystać z modułu sprawdzania pisowni (przyciski pod "okienkiem", w którym pisze się tekst). [retrofood]

• #2 22 Gru 2010 17:38
    zbychmg
    Poziom 28  

Rozumiem, że chciałbyś zasilać z jednej fazy 230V.
    Jest taka możliwość, odpowiedni falownik, zasilany z jednej fazy.
    Należy się jednak liczyć z tym, że przy znamionowej prędkości silnik nie osiągnie mocy znamionowej. Teoretycznie osiągnie ok. 0,7 mocy znamionowej.

• #4 22 Gru 2010 18:05
    robokop
    Moderator Samochody

Chłopy:

Deepstop napisał:
    Mógłbym zawsze zastosować silnik jednofazowy, ale wiąże się to z spadkami mocy podczas wahań napięcia, jak również przy kilkumetrowych przewodach zasilających do silnika następują straty mocy.