Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thalia 1.4 kat./uszkodzenie katalizatora

22 Gru 2010 15:22 2570 8
  • Poziom 14  
    Witam kolegów.Autko zapala normalnie i na postoju chodzi super,w całym przedziale obr. Po ruszeniu i przejechaniu 100m, zapala się "chek" i słabnie ,czuć jak by nie palił na wszystkie.Ale iskra jest. KTS pokazuje błędy 6009 i 6019.-rozpoznano przerwy w pracy cylindrów/usterka szkodliwa dla katalizatora.Czy mógł się rozsypać katalizator? czy może cewka zapł. zespolona? Proszę o podpowiedź. Dzięki.
  • Moderator Samochody
    Może? A może jeszcze coś innego? Trzeba by zlokalizować te przerwy w pracy cylindrów, a konkretnie ich przyczynę - sonda i badanie WN na przykład.
  • Poziom 14  
    dodam że stało się to po tym jak samochód wpadł w zaspę śniegową i się zakopał,sondy /są dwie/od spodu nie są uszkodzone ,KTS pokazuje że pracują.Może popękął katalizator o nagłego schłodzenia śniegiem i sądy odbierają inne sygnały?
  • Moderator Samochody
    Gdybyś miał wakuometr, to mógłbyś porównać ciśnienie w kolektorze ssącym po wykręceniu pierwszej sondy. Zasadniczo niby taka możliwość by była, chociaż pękające po schłodzeniu katalizatory to była przypadłość Daewoo chyba.
  • Poziom 22  
    "przerwy w pracy cylindrów/usterka szkodliwa dla katalizatora" czytaj ze zrozumieniem usterka szkodliwa dla kata ale to nie jego wina tylko wina wypadających zapłonów....
  • Moderator Samochody
    Mihas66 napisał:
    "przerwy w pracy cylindrów/usterka szkodliwa dla katalizatora" czytaj ze zrozumieniem usterka szkodliwa dla kata ale to nie jego wina tylko wina wypadających zapłonów....

    Ale zapłony mogą wypadać z powodu niedrożności wydechu ( własnie przez zapchany katalizator) np, otwartego EGR czy wreszcie braku iskry. Zresztą w tym przypadku to wróżenie z ręki przez telefon.
  • Poziom 43  
    Dokładnie zdiagnozować sterownik silnika bo kodów o numerach P6009 i P6019 nie ma a powinny pojawić się ze znacznikiem P na początku ciągu cyfr. EGR,a też tam nie ma. Wypadanie zapłonów to p0300 i po kolei dla każdego cylindra 0301,2,3,4. Tam lubią sypać się cewki
  • Poziom 14  
    Dzięki za podpowiedź,Jutro spróbuje podmienić cewkę. Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Już po kłopocie, Walnięta była cewka.