Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19 - Kilka pytań

08 Paź 2004 22:52 10640 27
  • Poziom 21  
    Witam. Zakupiłem sobie właśnie to autko. Rocznik 1993 silnik 1,7 f3n i mam kilka pytań.
    1. Co się mogło zwalić w wycieraczkach że nie dojeżdżają do końca tylko zatrzymują się tam gdzie je wyłączę.
    2. Gdzie znajduje się pokrętło regulacji częstotliwości pracy wycieraczek
    3. W skrzynce bezpieczników ( w nogach pasażera) znalazłem złącze (brązowe) które wygląda jak do podpięcia komputera. Czy ono do tego właśnie jest i czy znajdę jakiś soft do zajrzenia w kompa silnika.
    4. Czy kontrolka od silnika (taki przebieg jak z oscyloskopu) powinna się zapalić po włączeniu zapłonu i zgasnąć czy po prostu zapali się jak będzię jakaś usterka.
    5. Która kontrolka odpowiada za airbag kierowcy i czy też powinna się jakaś zapalać na chwilę po zapłonie.
    6. Czy kabelki które wchodzą do siedzeń przednich są od pirotechnicznych napinaczy pasów.
    7. Czy jest jakiś sposób na odratowanie alufelg, bo wyglądają tak jakby płatami poodłaził z nich lakier bezbarwny. Da się coś z tym zrobić ?? Myślałem o piaskowaniu a później o lakierowaniu. Czy to dobry pomysł ?
    8. Gdzie w tym samochodzie najlepiej (czytaj najtrudniej dla złodzieja) umieścić centralkę alarmową ?
    9. Jakim środkiem zebrać klej po jakiś nalepkach z tapicerki ( taki plastik skóropodobny)
    10. Czy oryginalny szyberdach i elektryczne szyby w tym aucie mają przeciążeniówki ?
    11. Czy huczenie dochodzące z prawego przedniego koła nasilające się przy hamowaniu to łożysko do wymiany ?? Jaki jest koszt samych części ?

    Proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na te pytania bo przeszukałem sieć i naprawde niewiele jest na temat r19. A myślałem że to takie popularne autko. Pozdrawiam.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Spec od samochodów
    Jesli chodzi o pkt1 to sprawdz bezpieczniki wycieraczki pracuja na dwoch bezpiecznikach
    pkt.10 niemaja przeciazeniowek
    pkt11 koszt lozyska to okolo 80zł
  • Poziom 11  
    Postaram się pomócna podstawie mojego samochodu lub typowy usterek.
    Ad1 Prawdopodobnie uszkodzony jest styk podtrzymujący w przekładni wycieraczki.
    Ad2 Nie mam regulacji .Jest tylko pierwsza pozycja ze stałym czasem ok. 10 s.
    Ad3 Jest tam takie gniazdo służące do diagnostyki silnika.
    Ad4 Tyle co wyczytałem w książkach to jest ona do skrzyni automatycznej.Silnik nie ma kontrolki .
    Ad11 Tak to jest wina łożyska.Koszt 100-150zł
  • Poziom 23  
    Pkt. 3 - To jest złącze 12-stykowe - czy tak ?.

    Pkt. 11 - Przy "walniętym" łożysku, podczas skrętu w lewo/prawo, często hałas ucicha lub się nasila.

    P.S.
    Czy to jest wersja "F3N 740/41" z 73KM ?.

    Pozdrawiam :) .
  • Poziom 15  
    witamwloc napisal ze szyby i szyberdzach nie maja przeciazenioweg z tym stwierdzeniem sie nie zgodze po rozebraniu silnika do szyb widac zabezpieczenie w postaci bimetalu ktory po nagrzaniu sie wylacza zasilanie,co do szyberdzachu to nie jestem pewien ale mysle ze tam tez siedzi takie zabezpieczenie.Na felgi to tylko piaskowanie,lakier srebrny czy jaki sobie wybierzesz i potem na to wszystko bezbarwny.wyciaraczki nie maja regulacji czestotliwosci a za powrot ich do pozycji wyjsciowej odpowiedzialny jest oddzielny bezpiecznik.Co do lozyska w kole zamiennik mozna kupic juz za 40 zl jak umiesz wymienic potrzebnu speclalny ciagacz piasty to zaoszczedzisz na robociznie a taki sciagacz latwo zrobic samemu pokazany jest on w ksiazce do renowek takiej niebieskiej.Co do centralki alarmowej ja mialem ja umieszczona w konsoli srodkowej na spodzie nad zapalniczka jest tam taka klapka przymocowana na dwa wkrety do niej byla umnie przyklejona centralka.Ta kontrolka w postaci przebiegu z oscyloskopu nigdy sie u mnie nie swiecila i niw wiem do czego ona sluzy wogole to na desce rozdzielczej sa umieszczone wszystkie mozliwe kontrolki z wszystkich wersji i niektore sa po prostu nie podlaczone :) pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 12  
    Ja niedawno sprzedałem 93r 1,8 i moge powiedzieć tak

    przedowy które miałem pod siedzeniami były od podgrzewania

    Szyberdach raczej niema przeciążeniówki bo praktycznie już nie odsuwał sie bo sie zacierał ale nadal coś próbowało iś

    W skrzynce brązowy wtyk jest od komputera(o ile dobrze pamiętam jak mi podpinał mechanik)
    sprawdzał ładowanie usterki klimatyzacje i podgrzewanie siedzeń
  • Poziom 16  
    Łożysko do piasty to jak byś chciał mogę ci odsprzedać bo mam nowe kupiłem kiedyś przez pomyłkę za 50zł.
  • Poziom 27  
    Łożysko piasty jest do ściągnięcia w czasie 2 godzin(od podniesienia do opuszczenia z podnośnika). Jak wymieniałem pierwsze koło to zajeło mi to około 4 godziny a drugie już około 2. Problemem czasem jest zciągnięcie zwrotnicy z przegubu. Do wybicia łożyska potrzeba dużego imadła i dobrego (2-3kg) młotka. Jest to łożysko 2 rzędowe kólkowe. Z reguły na zwrotnicy zostaje półpierścień którego nie ma jak zaczepić żadnym ściągaczem należy za pomocą przecinaka bić w miejsce gdzie pierścień dochodzi do zwrotnicy. Na pewno puści. Jeśli mocno siedzi to trzeba bić 10 min. a jak w jednym moim kole poszło za 3 uderzeniem. Należy nie obawiać się o zwrotnicę, byleby nie uszkodzić samej powierzchni po której przesuwa się łożysko. Można podgrzeqwać palnikiem czy opalarką ale akurat nie miałem dostępu przy naprawie. Przy wybijaniu pierścienia zewnętrznego ta sama zasada: duży młotek, imadło i dobre pobijaki. Przy zakładaniu nowego należy bezwzględnie uważać aby nie bić poprzez środkowy pierśćień młotkiem. Ja zdaje się wcisnąłem łożysko na imadle(duże imadło, rura na pokrętło). Musi wejść bez problemu. Kupowałem SKF więc płaciłem dość drogo(120-130/szt.) ale jajość jest jakością i nie chce mi się drugi raz do tego zaglądać.
  • Poziom 21  
    Dzieki za odpowiedzi. Jakby kto[ miaB zdjcie albo rysunek pogldowy tego| [ciagacza do Bo|yska to bardzo bym prosiB.
    Acha i jeszcze jedno. Ma kto[ mo|e jaki[ opis transmisji na tym zBaczu diagnostycznym ? Jakies schematy, programiki. Z góry dzieki. Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    psiemek napisał:
    4. Czy kontrolka od silnika (taki przebieg jak z oscyloskopu) powinna się zapalić po włączeniu zapłonu i zgasnąć czy po prostu zapali się jak będzię jakaś usterka.
    5. Która kontrolka odpowiada za airbag kierowcy i czy też powinna się jakaś zapalać na chwilę po zapłonie.


    Proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedzi na te pytania bo przeszukałem sieć i naprawde niewiele jest na temat r19. A myślałem że to takie popularne autko. Pozdrawiam.


    Ad.4"Kontrolka silnika"- to kontrolka od immo i "check engine" czyli powinna gasnąć po odpaleniu silnika. Zapala się jeśli nie rozbroiłeś immo, a w czasie jazdy zasygnalizuje Ci problem diagnostyczny.
    Ad.5 R19 nie miało kontrolki od poduchy na tablicy - kontrolka jest w kierownicy w pobliżu napisu air bag.Zapala się na czerwono jeśli do wymiany jest bateryjka.U Ciebie raczej już była do wymiany dawno :) Lepiej to sprawdź.

    A co do sieci to informacji jest mnóstwo, łącznie z listą dyskusyjną Renault i klubowym ftp'em. Poszukaj dobrze...

    No i zawsze ostatnia deska ratunku - książka. Wydawnictwo Łączności i komunikacji ma świetną. Nie kupuj wydawnictwa "auto" bo to gniot z błędami.

    http://www.renault.triger.com.pl/
    http://wwwzmitac.iinf.polsl.gliwice.pl/renault/
  • Poziom 21  
    Jaka bateryjka ?? W kierownicy jest bateryjka ?? Nie masz mo|e jakiego[ schematu do podpiecia sie do kompa samochodu ?? Z gory dzieki.
  • Poziom 17  
    W tej kierownicy jest bateryjka ktora nalezy wymieniac co 8 lat aby poduszka byla sprawna tylko ze sam nic z tym nie kombinuj .Do diagnostyki tego typu urzadzenia sluzy XR-BAG posiadaja to serwisy.
    Te urzadzenie najpierw zablokuje system nastepnie mozna podjac sie jej wymiany.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    odp.11 koszt łożyska 85 zł. znajdź od razu kogoś z prasą (do wyjęcia i włożenia łozyska)sam się nawnerwiasz jak cholera
  • Poziom 17  
    Sądzę, że kolega od października 2004 już dawno wymienił łożysko ..... :lol:
  • Poziom 2  
    tydzien temu kupilem sobie R19 cabrio rocznik 93 pelna elektryka, jest instalacja alarmowa ale nie wiem czy sparawna bo nie dostalem do niej pilota a sprzedajacy twierdzil ze alarmu nie ma. nie wiecie ile moze kosztowac sprawdzenie instalacji i ewentualne dorobienie pilota??
  • Spec od samochodów
    taniej bedzie kupienie drugiego alarmu
  • Poziom 14  
    :arrow:sigurd

    Jeżeli masz zamek centralny sterowany oryginalnym pilotem w kluczyku, to możesz mieć alarm bezpilotowy. Jest to system który uzbraja i rozbraja się korzystając z sygnałów sterowania centralnym zamkiem.
    Dobranie pilota do starego alarmu może okazać się kosztowne lub niemożliwe.
    Za 120zł kupisz prosty i niezawodny alarm z dokumentacją plus syrenka i czujniki do wyboru.
  • Poziom 17  
    zapytam z ciekawości - gdzie w cabrio jest odbiornik podczerwieni ?
    Odnośnie sprawdzenia i dorabiania - pełna zgoda z kolegami - kup sobie nowy alarm.
    Raz, że taniej , dwa- żadnych problemów z kluczykiem. Uwierz, że gdybyś miał oryginalny kluczyk to zimą jego działanie doprowadziłoby Cię do rozpaczy...
  • Poziom 2  
    dzieki serdeczne za pomoc; a odpowiadajac na pytanie gdzie jest czujnik podczerwieni to znajduje sie on nad lusterkiem wystaje z obudowy lampki. Tak mi sie przynajmniej wydaje ze to on heheh Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Odnośnie wycieraczek to miałem ten sam problem. Zdjemij pokrywę tą co jest za kierownicą, a ukaże ci się podłączenie tego przełącznika od wycierczek. Ustaw wycieraczki w takim położeniu zeby były z boku szyby a nastepnie ruszaj przewodami. Któryś z nich jest ukruszony prawdopodobnie i trzeba go na nowo podlutować. Bedziesz wiedział który to, po tym, że jak znajdziesz ten rozwalony i nim ruszysz to wycieraczki ruszą do spoczynkowego położenia.
  • Poziom 12  
    A ja wrócę jeszcze do tych kabli pod siedzeniem.
    W mojej Reni też są te kable, ze złączką (chyba na wypadek wyjmowania siedzenia) i w oplocie pod kolor tapicerki. W instrukcji obsługi (niemiecka kniga niestety) doczytałem się, ze włącznik podgrzewania siedzeń jest przy dolnej konsoli, na pionowej ściance obudowy drążka zmiany biegów (od strony dzwigni ręcznego). Faktycznie jest tam miejsce na przełącznik ale u mnie jest tylko zaślepka. Włąsciwie to były dwie zaslepki ale jedna (ta z lewej od kierowcy) jest przerobiona na gniazdo immo.

    Pytanie: W jaki (bezpieczny) sposób sprawdzić, czy podgrzewanie siedzeń działa. Czy wusytarczy dorobić wyłacznik i pociągnąć prąd np od zapalniczki? Pewnie w siedzeniach sa jakieś termoleguratory?

    Od czego zacząć?
  • Poziom 17  
    Kable w siedzeniach są od pirotechnicznych napinaczy pasów więc jeśli będziesz kombinował to bankowo nie skończy się to bezpiecznie :)
  • Poziom 12  
    No własnie :)
    Szybko otrzeźwiałem, jak kabelki zaprowadziły mnie do podejrzanych cylindrycznych, pozłacanych "nabojów". He, he wystarczy lekko odchylic plastik przy fotelu od strony dzwigni ręcznego.
    Dzieki!
  • Poziom 10  
    Heja Wszystim,

    Mam podobny problem z wycieraczkami, z tym, że czasówka u mnie w ogóle nie działa, a wycieraczki stają w takiej pozycji w jakiej akurat zostaną wyłączone ;-( Jest to dość irytujące - co mogę zrobić w takiej sytuacji sam ?
  • Poziom 18  
    za wycieraczki na bank jest bezpiecznik odpowiedzialny ja też to miałem .i popsikaj wd-40 przy koncach wycieraczek tam gdzie są te dziury co wychodzi z nich skrzydło -lubią sie zacierać.