Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Temperatura paliwa

wilko 08 Paź 2004 23:34 5431 9
  • #1 08 Paź 2004 23:34
    wilko
    Poziom 16  

    Witam ..
    Jako ze z fizyki jestem kiepski mam pewne pytanie:
    Jaki wplyw na prace, moc, spalanie ma temperatura paliwa .. konkretnie benzyny ..
    szukalem na forum .. przejrzalem az 19 stron :D .. lecz tylko dowiedzialem sie ze zimnejsze powietrze jest ok .. a nikt nie pisze o temp. paliwa ..
    Jesli chodzi o diesel to znam odpowiedz .
    czy lepiej jak paliwo jest "cieple" czy "zimne" ?

  • #2 09 Paź 2004 11:04
    P.Artek
    Poziom 21  

    Temperatura paliwa im wyzsza tym lepiej(zwlaszcza w ukl.zasilania gaznikowym),oczywiscie nie za wysoka aby nie wrzala.Chodzi o to aby mieszanka byla jak najbardziej jednorodna i krople paliwa byly jak najmniejsze czyli aby paliwo odparowalo.Dlatego jesli silnik jest zimny to po wcisnieciu "gazu"silnik dlawi sie,bo scianki kolektora jak i cylindrow sa zimne i benzyna nie odparowuje.Wtedy zalaczamy ssanie ktore powoduje wzbogacenie mieszanki wlasnie o te nieodparowana czesc paliwa.W ukl. wtrysku zwlaszcza wielopunktowego takie "dlawienie sie" nie wystepuje albo jest minimalne poniewaz wtryskiwacz odpowiednio rozprasza paliwo i dodatkowo strumien jest kierowany na grzybek zaworu ssacego.To tak w wielkim skrocie.
    Podgrzewacze paliwa mozna spotkac w wielu samochodach np. w golfie.
    Nie wiem jak ma sie to w silnikach w ktorych ekstremalnie podniesiono moc.

  • #3 09 Paź 2004 21:55
    bono222
    Poziom 11  

    podgrzewacze paliwa są takze stosowane w dieslach....

  • #4 10 Paź 2004 11:46
    Quaki
    Poziom 20  

    kolega wyraznie pytal o benzyne a wiec temp. paliwa w trakcie pracy i przy normalnych warunkach pracy (silnik rogrzany ) nie ma znaczacego wplywu na moc czy moment obrotowy
    pozdrawiam

  • #5 10 Paź 2004 22:16
    jaworek
    Poziom 11  

    Wydaje mi się, że ważniejsza jest temperatura powietrza zasysanego przez układ zasilania. Ma ona zdecydowany wpływ na temperaturę
    mieszanki. Warto sprawdzić czy układ regulacji temp. powietrza działa prawidłowo.

  • #6 10 Paź 2004 23:13
    dual
    Poziom 21  

    W silnikach gaźnikowych mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana jest przez odparowanie paliwa w strumieniu powietrza co powoduje znaczne ochłodzenie w dyszy ze względu na odbierane tzw. ciepło parowania benzyny . Jeśli powietrze jest zimne i wilgotne to czasami dochodzi do przejściowego oblodzenia dyszy gaźnika dlatego nowoczesne gażniki miały podgrzewany wylot wodą z silnika . Podgrzewanie paliwa jest mniej istotne jak podgrzewanie powietrza , którego jest więcej w składzie mieszanki zatem ważniejsza jest prawidłowa praca termostatu powietrza niż ewentualne podgrzewanie paliwa .

  • #7 12 Paź 2004 20:14
    wilko
    Poziom 16  

    Witam .. o to wlasnie mi chodzile P.Artek , Quaki ..
    .. a jak to wplywa na spalanie .. chodzi mi czy podgrzane paliwo bedzie wydajniejsze od zimniejszego ..
    To sa rozwazanie czysto teoretyczne .. i zdaje sobie sprawe ze kolejne pytanie bedzie bezsensowne ..
    Czy samochod powiedzmy na 1000 km spali wiecej zimnego paliwa niz cieplego ? czysto teoretycznie ..

    -------------
    powiedzmy w tzw. gazniku elektronicznym czy tez jednopunkt wtrysk

  • #8 14 Paź 2004 14:08
    P.Artek
    Poziom 21  

    Na 1000km mniejszego spalania nie osiagniesz w ten sposób ale podczas nagrzewania sie silnika parametry mieszanki beda lepsze.Po nagrzaniu silnika paliwo bedzie juz odparowywac od scianek kolektora/cylindrow i dodatkowo bedzie sie nagrzewac o korpusu gaznika.Dodatkowo podgrzewacz pobiera sporo mocy i alternator bedzie musial dostarczyc wiecej pradu co obciazy silnik ktory bedzie musial spalic wiecej paliwa i to bedziesz musial uwzglednic(np.jazda na swiatlach powoduje wieksze spalanie o 0.3L/100km).Napewno warto zalozyc takie urzadzenie do ukl. gaznikowego i sterowac wylacznikiem termicznym tak jak jest w wykonaniu fabrycznym samochodow.

  • #9 18 Paź 2004 07:39
    manta
    Poziom 39  

    w teorii zużyjesz mniej paliwa gorącego gdyż gażnik reguluje wypływ paliwa a każda ciecz po podgrzaniu ma większą objętość . No a teraz praktyka : doprowadzając mieszanke zubożoną do sil. aby uzyskać tą samą moc musisz głębiej wciskać pedał gazu czyli zysk diabli wzieli. Jeśli chcesz poprawić zużycie to zajmij się raczej poprawą procesu spalania .Powodzenia .

  • #10 18 Paź 2004 12:29
    wilko
    Poziom 16  

    Witam ..
    heh .. jak zaznaczylem chodzilo mi tylko o teorie ..
    dzieki wszystkim .. teraz juz wiem ..

  Szukaj w 5mln produktów