Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Agregat Honda 11KM GX 340- za wysokie napięcie.

22 Dec 2010 20:53 5998 9
  • Level 11  
    Dzień dobry,

    Kolega poprosił mnie bym pomógł mu w naprawie tego agregatu z tym, że akurat nie wiele wiem w tym temacie bo zajmuje się innymi rzeczami. Dane jakie zebrałem to zdjęcia, które zamieszczam do wglądu i to, że po podłączeniu lampki warsztatowej 240V żarówka wybuchła i poszedł płomień. Napięcie na wyjściu na średnich obrotach jest 420V i nie chcę myśleć jakie jest na wyższych :). Chciałem znaleźć jakiś regulator napięcia ale nie mam zielonego pojęcia gdzie go mogę znaleźć wszystkie przewody od stojana wchodzą w górną klapę i część na taką małą listwę, a druga na włącznik i kondensatory. Nie mogę znaleźć żadnej elektroniki regulującej. Może mi ktoś powiedzieć na jakiej zasadzie następuje regulacja napięcia w tym sprzęcie? Na wirniku są dwa dziwne urządzenia, nie wiem do czego?

    Pozdrawiam i proszę o wskazówki.


    Agregat Honda 11KM GX 340- za wysokie napięcie. Agregat Honda 11KM GX 340- za wysokie napięcie. Agregat Honda 11KM GX 340- za wysokie napięcie.

    Agregat Honda 11KM GX 340- za wysokie napięcie.
  • Level 10  
    Ten agregat jest 3-fazowy, może pojawia się międzyfazowe napięcie tak jakby gdzieś rozłączył się neutralny przewód.
    Piszesz że agregat na średnich obrotach ma napięcie ponad 400V tj w gnieździe 230V czy na siłowym. Czy ten agregat ma ręczną regulację obrotów? Najczęściej za regulację napięcia odpowiedzialny jest układ AVR wraz z układem wzbudzenia dodatkowym uzwojeniem.
  • User removed account  
  • Level 11  
    Tak jest to silnik bez szczotek i regulatora napięci, kondensatory są wpięte po jednym na uzwojenie [ czyli jedno fazowy ] bajer polega na tym, że silnik nie ma wolnych obrotów tylko obrazu średnie i nie reaguje na obciążenie. Jeżeli zmniejszę mu ręcznie napięcie spada i jest płynna regulacja [ czyli więcej gazu więcej napięcia]. Po kilku konsultacjach i waszych radach wiem, że jest to problem z obrotami i jak je ustawie będzie dobrze, tylko że : na jakiej zasadzie działa ten regulator obrotów i jakie napięcie powinno być na wolnych [ powiedział Pan żeby ustawić na mierniku wskazówkowym ale przy jakich obrotach ‘’ czy może w jaki sposób ‘’ ]


    Dziękuje 
  • User removed account  
  • Level 11  
    Witam.
    Jeżeli jest to agregat Hondy (tak po zdjęciach wygląda na oryginał) to podaj jaki model. Mam dostęp do instrukcji serwisowych więc mógłbym przesłać.
    Na początek sprawdź obroty silnika najlepiej specjalnym obrotomierzem. Obroty powinny być 3115 ± 15 bez obciążenia.
    Jeżeli obroty są złe przyczyn może być wiele.
    Gaźnik- sprawdź przepustnice, regulacja.
    Sprężyny regulacyjne lub regulator odsrodkowy (wewnątrz silnika).
    Pozdrawiam.
  • Level 11  
    Dziękuje za zainteresowanie i proszę o te schematy model hondy jest w temacie.

    Pozdrawiam
  • Level 11  
    W temacie podajesz tylko model silnika a nie agregatu. Tylko że jeżeli mnie nie myli pamięć to taki silnik nie ma takiej mocy. Podaj model ewntualnie zdjęcie całego agregatu.
    Pozdrawiam
  • Level 12  
    witam
    to urzędzenie jest bardzo niezawodne,,,
    a podstawowa sprawa najcześciej spotykana to-jak już ktoś wspominał-spreżynka na pręcie łączącym gaźnik z regulatorem odśrodkowym,ona lubi czasem po prostu się urwać i wtedy silnik wariuje ,a z nim napięcie. na pierwszy rzut oka tego nie widać,ale sprawdź to !!!
    Ingerencja w ,,bebechy,, to już troszkę zachodu i konieczność znajomości tematu-nie polecam dłubac samemu.W tych agregatach nie ma żadnych regulatorów napięcia-dlatego są niezawodne bo bez elektroniki,a jak padnie kondensator to po prostu nie ładuje.

    Dodano po 6 [sekundy]:

    witam
    to urzędzenie jest bardzo niezawodne,,,
    a podstawowa sprawa najcześciej spotykana to-jak już ktoś wspominał-spreżynka na pręcie łączącym gaźnik z regulatorem odśrodkowym,ona lubi czasem po prostu się urwać i wtedy silnik wariuje ,a z nim napięcie. na pierwszy rzut oka tego nie widać,ale sprawdź to !!!
    Ingerencja w ,,bebechy,, to już troszkę zachodu i konieczność znajomości tematu-nie polecam dłubac samemu.W tych agregatach nie ma żadnych regulatorów napięcia-dlatego są niezawodne bo bez elektroniki,a jak padnie kondensator to po prostu nie ładuje.
  • Level 11  
    Tutaj nie udało mi się znelść rozwiązania i agregat poszedł do firmy,która zajmuje się tym na co dzień.

    Zamykam temat