Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 124 2.5 D nie gasnie po przekreceniu stacyjki

23 Gru 2010 20:24 11799 25
  • Poziom 8  
    witam .
    mam problem z gaszeniem mercedesa 124 2.5D, po przekreceniu stacyjki sailnik nadal pracuje:/ z tego co wiem to pompa powinna byc wylaczana na zasadach podcisnienia i jesli zlaczy sie przewody 1 idacy do stacyjki a drugi idacy od to wtedy pompa powinna przestac pompowac paliwo, ale u mnie niestety tak sie nie dzieje:/ gaszenie Stop przy pompie dziala bez zarzutow przewody tez sprawdzalem i sa szczelne...
    czy ktos wie co moze byc przyczyna tego ze auto nie gasnie?
  • Poziom 18  
    stacyjka lub zawór na pompie wtryskowej
  • Poziom 20  
    Gaszenie jest "obsługiwane" pneumatycznie, sprawdź membranę "gaszaka" przy pompie wtryskowej oraz tak jak pisał kolaga stacyjkę. Nie zaszkodzi sprawdzić przewodów podcisnienia które idą do stacyjki
  • Poziom 8  
    a czy przez podlaczenie przewodow bezposrednio do siebie nie wyeliminowalem mozliwosci ze to stacyjka? podobno jesli by wtedy samochod zgasl to oznaczalo by ze podcisnienie jest w przewodach i ze w stacyjce jest cos nie tak, ale jesli samochod nie zgas po zlaczeniu przewodow to mozna powiedziec ze stacyjka jest w porzadku? czy jednak mozna tam takze doszukiwac sie przyczyny? bo chcial bym znac konkrety...
    a gaszak to te male ustrojstwo na gorze pompy o ile rozumiem?
    i czy da sie jakos sprawdzic czy poprawnie dziala czy tylko przez wymiane?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pewnie nie ma dostatecznego podciśnienia w instalacji. Pierwsza sprawa to czy hamulce działają normalnie, nie są bardziej twarde niż za zwyczaj? Jeśli jest OK to sprawdzasz podciśnienie wychodzące z grubego przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia. Jeśli jest ok to zobacz kawałkiem wężyka czy zgaśnie po podłączeniu auta bezpośrednio do w/w wyjścia podciśnienia.
  • Poziom 21  
    Czasami wystarczy jeden przewód wypięty przez przypadek.

    Obok serwa idą przewody do kabiny, brązowy to zdaje się podciśnienie bezpośrednio od vacum pompy (idzie od rozgałęźnika grubego przewodu) i obok drugi, brązowy z niebieskim paskiem(ten leci od zaworka do gaszaka), tak jak koledzy wcześniej napisali połączyć je i zobaczyć co się stanie. Oprócz tego wypiąć ten z niebieskim paskiem i ustami zassać i zobaczyć czy wajcha "STOP" na pompie poleci w dół wtedy wyeliminujesz ew. usterkę "gaszaka" na pompie. Oczywiście jeśli połączysz te dwa przewody jak wyżej i zgaśnie to wtedy tylko zaworek przy stacyjce pozostaje, niby rzadko wysiada, jednak czasem się zdarza (mnie ostatnio też wysiadł ;)).

    W kwestii formalnej wypada zapytać czy nie grzebałeś ostatnio przy stacyjce, albo gdzieś pod maską? To ułatwi poszukiwania ew. wypiętego przewodu :)
  • Poziom 11  
    Odpal samochód i podłacz wtedy bezposrednio podciśnienie z pompki próżniowej na zawór do gaszenia. Jeśli zgaśnie to zawór jest dobry, a wtedy przyczyną będzie spadek podciśnienia na przewodzikach. Pewnie gdzieś jest w takim przypadku dziura.
  • Poziom 8  
    przewody zlaczalem i nie zgasl niestety:/ sprobuje jeszcze zassac powietrze z tego przewodu idacego do gaszaka ale to juz po swietach;)
    a przy przewodach grzebalem bo byl odlaczony od stacyjki przewod idacy do gaszaka:/
    narazie dzieki za pomoc, po swietach w razie czego ponownie zapytam o rade;)
  • Poziom 21  
    Jeszcze jest możliwość, że źle podpiąłeś pod stacyjkę ;) Ale to raczej odpada, bo skoro łączyłeś te dwa przewody i nic to raczej nieszczelność, awaria vacum czy też gaszaka.

    Odepnij sobie jeszcze ten brązowy na zapalonym silniku i zobacz np. palcem albo językiem :D czy zasysa, spokojnie nie wessie Ci go na amen, a przynajmniej będzie wiadomo czy zasysa, czy co ;)
  • Poziom 8  
    jak zlaczalem przewody to slyszalem jakis szum po odlaczeniu od stacyjki, wiec albo dmuchalo albo wciagalo powietrze;) ale sprobowac jeszcze raz nie zaszkodzi :wink:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przecież w mercedesie na podciśnieniu wisi sporo rzeczy. Nawet regulacja reflektorów. A te bardzo często są porozłączane... Sprawdzenie:
    Odłącz wąż z pompy i sprawdź, czy system szczelny. Przydałby się wakuometr, ale jak nie masz, to nawet płuca wystarczą...
    Połącz wszystko razem i przed gaszeniem silnika zwiększ obroty. Jak na podwyższonych obrotach zgaśnie normalnie, to pompka do wymiany, bo nie daje wystarczającego podciśnienia. Czas lokalizacji problemu - 4 minuty.
  • Poziom 11  
    Jeżeli podłączyłeś bezpośrednio podciśnienie z pompki na zawór i samochód nie zgasł to jest to wina zaworu gaszenia na pompie. Oczywiście o ile pompa podciśnienia działa i faktycznie czujesz że to podciśnienie jest, ale to najlepiej podłączyć miernik podciśnienia.
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Poprawiłem.

  • Poziom 8  
    powiem tak wszystko mi dziala regulacja swiatel,szyber dach, centralny zamek tylko lewe lusterko nie a nie wiem czy chodzi tez na podcisnieniu...?
    ale probowalem tez zassac powietrze z przewodu idacego do pompy i nic to nie dalo a staralem sie jak moglem...:/
    z tego co pisaliscie widze ze to gaszak na pompie jest przyczyna, czy orienuje sie ktos co i jak z tym zrobic? i ile kosztuja czesci zeby to naprawic?
  • Poziom 21  
    Czyli raczej gaszak, o ile przewód masz szczelny, sprawdź czy nie jest przetarty, ew. gumki łączące mogą puszczać (masz te gumki przy stacyjce, potem koło serwa łączenia i przy gaszaku).
    Sam gaszak to koszt gdzieś do 100zł myślę, ale upewnij się czy to na pewno to ;)

    Aaa lusterka są sterowane elektrycznie(tak samo szyber, central mimo że pneumatyczny jest niezależnym układem), przy czym lewe pojawiło się w drugiej serii gdzieś w 1993roku, wcześniej był joystick sterujący jedynie prawym(lewym w anglikach) ;)
  • Poziom 8  
    aaa dobrze wiedziec:D hehe
    ale jak byl by przetarty przewod po drodze to zasysal bym powietrze z przewodu a nie dalem rady nic pociagnac;)
    wiec mozna powiedziec ze problem rozwiazany i gaszak do wymiany;)
  • Poziom 8  
    hmm tego nie sprawdzalem:/ dobry pomysl to bede musial sprawdzic...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A mechanicznie dźwigienka "stop" działa bez zarzutów?
  • Poziom 8  
    jesli chodzi o gaszenie STOP-em to tak gasnie od razu po wcisnieciu i chodzi lekko malym palcem da sie ja wdusic
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podaj podciśnienie bezpośrednio na gaszak i sprawdź, czy działa.
  • Poziom 8  
    i w kolo to samo:P przeczytaj poprzednie posty juz kilka razy pisalem ze tak robilem i nic mi to nie dalo bo samochod nie zgasl...
  • Poziom 12  
    Witam w ten Świąteczny wieczór i proponuje po Świętach podejść do sklepu kupić ten jak to nazwali wygaszacz i go wymienić.Membrana jest zerwana i to jest powodem Twojego problemu.Jeżeli nie wiesz jak to zrobić to lepiej podjedz do warsztatu i niech Ci wymienią bo podpięcie membrany może być kłopotliwe dla Ciebie jeżeli tego nigdy nie robiłeś.Powodzenia.
  • Poziom 1  
    Witam mam problem z gaszeniem mego merca 124 3.0 D przewody przejzałem i są dobre . Tylko nie jestem pewien co do wakum pompy czy ma odpowiednie podciśnienie ? Wydaje mi się że chyba zamałe a sprawdziłem to w taki sposób ze połączyłem ten przewód od pompy z przewodem idącym do gaszaka a efekt był taki ze nie zgasł silnik ale ta dzwigienka wdusiła się z tym że nie do końca . Czy jest to wina wakum pompy a może gaszaka ?

    Moderowany przez Błażej:

    Przeczytałeś, co jest napisane w wątku? Czy po prostu chlapnąłeś posta?

  • Poziom 2  
    Weź sprawdź czujnik stopu ja tak miałem w oplu siadł mi kupiłem nowy założyłem odpaliłem wyciągłem kluczyk a on dalej chodził nacisłem chamulec zgasł rozebrałem go wytarłem nadmiar smary i jest ok pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Drago84 napisał:
    Weź sprawdź czujnik stopu ja tak miałem w oplu siadł mi kupiłem nowy założyłem odpaliłem wyciągłem kluczyk a on dalej chodził nacisłem chamulec zgasł rozebrałem go wytarłem nadmiar smary i jest ok pozdrawiam


    Cooo? Takie rzeczy to chyba tylko w Oplu.
  • Poziom 2  
    Vectra b 98 2.0di stop na 2 piny i takie objawy miałem stop po wciśnięciu załancza mase powiązana ze stacyjka jeśli sie zacina to takie objawy ma ja nowy czujnik taki miałem i musiałem go wyczyścić ze smary co ma w środku bo nie rozłanczał obiegu i teraz jest dobrze

    Moderowany przez Błażej:

    Co ma piernik do wiatraka, a w tym przypadku, co ma opel do mercedesa? Szczególnie do starego diesla, który po uruchomieniu może pracować całkiem bez prądu. Jak komuś wysiądzie zmywarka, to też napiszesz, że " u ciebie w oplu..."?
    Masz uszkodzoną klawiaturę i nie działają w niej znaki interpunkcyjne i Shift, czy jesteś po prostu leniwy?
    ZAŁĄCZ też sobie poprawne pisanie!