Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 124 2.5 D nie gasnie po przekreceniu stacyjki

23 Dec 2010 20:24 14106 25
  • Level 9  
    witam .
    mam problem z gaszeniem mercedesa 124 2.5D, po przekreceniu stacyjki sailnik nadal pracuje:/ z tego co wiem to pompa powinna byc wylaczana na zasadach podcisnienia i jesli zlaczy sie przewody 1 idacy do stacyjki a drugi idacy od to wtedy pompa powinna przestac pompowac paliwo, ale u mnie niestety tak sie nie dzieje:/ gaszenie Stop przy pompie dziala bez zarzutow przewody tez sprawdzalem i sa szczelne...
    czy ktos wie co moze byc przyczyna tego ze auto nie gasnie?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 18  
    stacyjka lub zawór na pompie wtryskowej
  • Level 20  
    Gaszenie jest "obsługiwane" pneumatycznie, sprawdź membranę "gaszaka" przy pompie wtryskowej oraz tak jak pisał kolaga stacyjkę. Nie zaszkodzi sprawdzić przewodów podcisnienia które idą do stacyjki
  • Level 9  
    a czy przez podlaczenie przewodow bezposrednio do siebie nie wyeliminowalem mozliwosci ze to stacyjka? podobno jesli by wtedy samochod zgasl to oznaczalo by ze podcisnienie jest w przewodach i ze w stacyjce jest cos nie tak, ale jesli samochod nie zgas po zlaczeniu przewodow to mozna powiedziec ze stacyjka jest w porzadku? czy jednak mozna tam takze doszukiwac sie przyczyny? bo chcial bym znac konkrety...
    a gaszak to te male ustrojstwo na gorze pompy o ile rozumiem?
    i czy da sie jakos sprawdzic czy poprawnie dziala czy tylko przez wymiane?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Pewnie nie ma dostatecznego podciśnienia w instalacji. Pierwsza sprawa to czy hamulce działają normalnie, nie są bardziej twarde niż za zwyczaj? Jeśli jest OK to sprawdzasz podciśnienie wychodzące z grubego przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia. Jeśli jest ok to zobacz kawałkiem wężyka czy zgaśnie po podłączeniu auta bezpośrednio do w/w wyjścia podciśnienia.
  • Level 21  
    Czasami wystarczy jeden przewód wypięty przez przypadek.

    Obok serwa idą przewody do kabiny, brązowy to zdaje się podciśnienie bezpośrednio od vacum pompy (idzie od rozgałęźnika grubego przewodu) i obok drugi, brązowy z niebieskim paskiem(ten leci od zaworka do gaszaka), tak jak koledzy wcześniej napisali połączyć je i zobaczyć co się stanie. Oprócz tego wypiąć ten z niebieskim paskiem i ustami zassać i zobaczyć czy wajcha "STOP" na pompie poleci w dół wtedy wyeliminujesz ew. usterkę "gaszaka" na pompie. Oczywiście jeśli połączysz te dwa przewody jak wyżej i zgaśnie to wtedy tylko zaworek przy stacyjce pozostaje, niby rzadko wysiada, jednak czasem się zdarza (mnie ostatnio też wysiadł ;)).

    W kwestii formalnej wypada zapytać czy nie grzebałeś ostatnio przy stacyjce, albo gdzieś pod maską? To ułatwi poszukiwania ew. wypiętego przewodu :)
  • Level 11  
    Odpal samochód i podłacz wtedy bezposrednio podciśnienie z pompki próżniowej na zawór do gaszenia. Jeśli zgaśnie to zawór jest dobry, a wtedy przyczyną będzie spadek podciśnienia na przewodzikach. Pewnie gdzieś jest w takim przypadku dziura.
  • Level 9  
    przewody zlaczalem i nie zgasl niestety:/ sprobuje jeszcze zassac powietrze z tego przewodu idacego do gaszaka ale to juz po swietach;)
    a przy przewodach grzebalem bo byl odlaczony od stacyjki przewod idacy do gaszaka:/
    narazie dzieki za pomoc, po swietach w razie czego ponownie zapytam o rade;)
  • Level 21  
    Jeszcze jest możliwość, że źle podpiąłeś pod stacyjkę ;) Ale to raczej odpada, bo skoro łączyłeś te dwa przewody i nic to raczej nieszczelność, awaria vacum czy też gaszaka.

    Odepnij sobie jeszcze ten brązowy na zapalonym silniku i zobacz np. palcem albo językiem :D czy zasysa, spokojnie nie wessie Ci go na amen, a przynajmniej będzie wiadomo czy zasysa, czy co ;)
  • Level 9  
    jak zlaczalem przewody to slyszalem jakis szum po odlaczeniu od stacyjki, wiec albo dmuchalo albo wciagalo powietrze;) ale sprobowac jeszcze raz nie zaszkodzi :wink:
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież w mercedesie na podciśnieniu wisi sporo rzeczy. Nawet regulacja reflektorów. A te bardzo często są porozłączane... Sprawdzenie:
    Odłącz wąż z pompy i sprawdź, czy system szczelny. Przydałby się wakuometr, ale jak nie masz, to nawet płuca wystarczą...
    Połącz wszystko razem i przed gaszeniem silnika zwiększ obroty. Jak na podwyższonych obrotach zgaśnie normalnie, to pompka do wymiany, bo nie daje wystarczającego podciśnienia. Czas lokalizacji problemu - 4 minuty.
  • Level 11  
    Jeżeli podłączyłeś bezpośrednio podciśnienie z pompki na zawór i samochód nie zgasł to jest to wina zaworu gaszenia na pompie. Oczywiście o ile pompa podciśnienia działa i faktycznie czujesz że to podciśnienie jest, ale to najlepiej podłączyć miernik podciśnienia.
    Moderated By Pawel wawa:

    Poprawiłem.

  • Level 9  
    powiem tak wszystko mi dziala regulacja swiatel,szyber dach, centralny zamek tylko lewe lusterko nie a nie wiem czy chodzi tez na podcisnieniu...?
    ale probowalem tez zassac powietrze z przewodu idacego do pompy i nic to nie dalo a staralem sie jak moglem...:/
    z tego co pisaliscie widze ze to gaszak na pompie jest przyczyna, czy orienuje sie ktos co i jak z tym zrobic? i ile kosztuja czesci zeby to naprawic?
  • Level 21  
    Czyli raczej gaszak, o ile przewód masz szczelny, sprawdź czy nie jest przetarty, ew. gumki łączące mogą puszczać (masz te gumki przy stacyjce, potem koło serwa łączenia i przy gaszaku).
    Sam gaszak to koszt gdzieś do 100zł myślę, ale upewnij się czy to na pewno to ;)

    Aaa lusterka są sterowane elektrycznie(tak samo szyber, central mimo że pneumatyczny jest niezależnym układem), przy czym lewe pojawiło się w drugiej serii gdzieś w 1993roku, wcześniej był joystick sterujący jedynie prawym(lewym w anglikach) ;)
  • Level 9  
    aaa dobrze wiedziec:D hehe
    ale jak byl by przetarty przewod po drodze to zasysal bym powietrze z przewodu a nie dalem rady nic pociagnac;)
    wiec mozna powiedziec ze problem rozwiazany i gaszak do wymiany;)
  • Level 9  
    hmm tego nie sprawdzalem:/ dobry pomysl to bede musial sprawdzic...
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    A mechanicznie dźwigienka "stop" działa bez zarzutów?
  • Level 9  
    jesli chodzi o gaszenie STOP-em to tak gasnie od razu po wcisnieciu i chodzi lekko malym palcem da sie ja wdusic
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Podaj podciśnienie bezpośrednio na gaszak i sprawdź, czy działa.
  • Level 9  
    i w kolo to samo:P przeczytaj poprzednie posty juz kilka razy pisalem ze tak robilem i nic mi to nie dalo bo samochod nie zgasl...
  • Level 13  
    Witam w ten Świąteczny wieczór i proponuje po Świętach podejść do sklepu kupić ten jak to nazwali wygaszacz i go wymienić.Membrana jest zerwana i to jest powodem Twojego problemu.Jeżeli nie wiesz jak to zrobić to lepiej podjedz do warsztatu i niech Ci wymienią bo podpięcie membrany może być kłopotliwe dla Ciebie jeżeli tego nigdy nie robiłeś.Powodzenia.
  • Level 1  
    Witam mam problem z gaszeniem mego merca 124 3.0 D przewody przejzałem i są dobre . Tylko nie jestem pewien co do wakum pompy czy ma odpowiednie podciśnienie ? Wydaje mi się że chyba zamałe a sprawdziłem to w taki sposób ze połączyłem ten przewód od pompy z przewodem idącym do gaszaka a efekt był taki ze nie zgasł silnik ale ta dzwigienka wdusiła się z tym że nie do końca . Czy jest to wina wakum pompy a może gaszaka ?

    Moderated By Błażej:

    Przeczytałeś, co jest napisane w wątku? Czy po prostu chlapnąłeś posta?

  • Level 2  
    Weź sprawdź czujnik stopu ja tak miałem w oplu siadł mi kupiłem nowy założyłem odpaliłem wyciągłem kluczyk a on dalej chodził nacisłem chamulec zgasł rozebrałem go wytarłem nadmiar smary i jest ok pozdrawiam
  • Level 21  
    Drago84 wrote:
    Weź sprawdź czujnik stopu ja tak miałem w oplu siadł mi kupiłem nowy założyłem odpaliłem wyciągłem kluczyk a on dalej chodził nacisłem chamulec zgasł rozebrałem go wytarłem nadmiar smary i jest ok pozdrawiam


    Cooo? Takie rzeczy to chyba tylko w Oplu.
  • Level 2  
    Vectra b 98 2.0di stop na 2 piny i takie objawy miałem stop po wciśnięciu załancza mase powiązana ze stacyjka jeśli sie zacina to takie objawy ma ja nowy czujnik taki miałem i musiałem go wyczyścić ze smary co ma w środku bo nie rozłanczał obiegu i teraz jest dobrze

    Moderated By Błażej:

    Co ma piernik do wiatraka, a w tym przypadku, co ma opel do mercedesa? Szczególnie do starego diesla, który po uruchomieniu może pracować całkiem bez prądu. Jak komuś wysiądzie zmywarka, to też napiszesz, że " u ciebie w oplu..."?
    Masz uszkodzoną klawiaturę i nie działają w niej znaki interpunkcyjne i Shift, czy jesteś po prostu leniwy?
    ZAŁĄCZ też sobie poprawne pisanie!