Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w220 s320cdi 2001 Problem elektroniki

24 Gru 2010 16:09 10487 9
  • Poziom 9  
    Witam mój problem polega na tym iż na wyświetlaczu pojawiają się komunikaty ,,BRAKE ASSIST BAS VISIT WORK SHOP,, ,,ESP VISIT WORKSHOP,, ORAZ AIR MATICK VISIT WORKSHOP,, TE KOMUNIKATY WYSTĘPujĄ TYLKO WTEDY GDY URUCHOMIĘ AUTO SZYBKIM PRZESUNIĘCIEM KLUCZA TZN JAK NIE POCZEKAM OKOŁO 10 S PO PRZEKRĘCENIU STACYJKI . Jeśli przekręcę stacyjkę i poczekam chwile i wtedy dopiero uruchomię auto to blędów nie ma. Auto uruchomione szybkim przesunięciem również wywala mi kontrolkę abs na zegarze . Ale czy są czy niema tych błędów auto jest sprawne i abs tez działa . W servisie mercedesa powiedzieli mi ze to jest problem z kabelkami gdzieś coś nie łączy i ten typ tak ma . Wybrałem się do super speca i ten zdiagnozował ze to stacyjka nie zamyka wszytkich obwodów i to przeznią jest problem z komunikacja itd.Po wymianie stacyjki niestety problem nie został usunięty tylko kosztował mnie kupe kasy .przykladowe bledy jakie wystepuja to
    -C1200-008 s9/1(stop lamp stored switch)
    plausibility. to mial by byc niby czujnik chamulca zostal wymieniony i nic blas nadal jest
    c1024 fault in can stored
    communication with component n73(eis(ezs)control unit)

    c1022 CAN STORED
    COMMUNICATION
    with the engine
    system is faulty.CAN
    communication with the engine system is faulty

    P2311 One or more messages from the engine control unit are not available on the CAN bus

    p2315 one or more messages from control unit A1 (INSTRUMENT CLUSTER)ARE not available the CAN bus

    czy ktoś z was miał podobny problem z tym autem bo wielu speców już widziało i wszyscy załamują ręce proszę o pomoc pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    ja mialem podobny problem.. Pojechalem do mechanikow i problemem jest podobno czujnik na dole przy serwie pod pompa hamulcowa. On generuje takie bledy.
  • Poziom 11  
    Czy rozwiązałeś już problem z tymi dziwnymi błędami?.Ja mam to samo i nawet odłączając czujnik od BAS (stykowy z elektro-zaworem) problem pozostaje.Też co dziwne po dłuższym wyłączeniu stacyjki i włączeniu błędy są jako zapamiętane,aczkolwiek nie zawsze.U mnie ten problem występuje tylko w ESP i airmaticu (airmatic ma blad gdy jest stacyjka wyłączona co jest logiczne)

    Co mnie zastanawia,to napięcie wskazywane przez ESP-KI.87,pokazuje o 1.3V niżej niż na wejściu do modułu
  • Relpol przekaźniki

  • Poziom 34  
    a może napięcie zasilające spada za bardzo? rozrusznik, akumulator .jak poczekasz to świece przestają już grzać i tyle.
  • Poziom 11  
    Myśalem nad tym i sprawdziłem.Spadek jest niewielki,napięcie nigdy nie idzie poniżej 11V przy dobrym aku.Dziwne jest to, że jak się chwilę poczeka aż wyłączy się przekaźnik systemowy,błąd przechodzi jako zapisany,ale wygląda to tak jakby przy przekręceniu kluczyka błąd na chwilę się pojawiał i przechodził w stan Zapisany.

    Tak czy inaczej,sam błąd CAN to nie problem,gorzej jak się pojawi błąd przełącznika STOP (chociaż wszystko działa). Na ile się dało sprawdziłem kodowanie,wszystko wygląda rozsądnie w EZS,sam silnik nie posiada wielu opcji kodowania

    Co ciekawe,jak odłączyłem komputer silnika.Jedyny błąd w ESP to błąd komunikacji CAN ze sterownikiem silnika (o EZS nic nie wspomina)
  • Poziom 9  
    No juz rozwiazalem ale rozwiazania nieznalazlem na zadnym forum i kosztowalo mnie to okolo 14 tys i 3 tygodni pracy wiec problem nie byl ciekawy napewno nie jest to przelacznik czujnik czy inna pierdola ani kodowanie . Jesli masz bledy takie jak ja i swiatelka ci sie stopu zapalaja a wszystkie samy i moduly sterujace wygladaja ok to masz problem ;)
  • Poziom 11  
    Matko jedyna,14 tysi...Możesz chociaż troche naprowadzić bo powiem szczerze mam już dość tego auta.

    Dodano po 25 [minuty]:

    ...dodam jeszcze,że u mnie jest chyba wczęsniejszy etap tego co opisywał Kasa1984. Błędy w ESP 1200 1022 1024,i w airmaticu.Reszta OK

    Więc wygląda na tą samą usterkę
  • Poziom 9  
    Problem w moim aucie lezal w lewarku oraz module sterowania skrzyni jedno z drugim sie nie dogadywalo i cale can szalalo . Lubie to auto i tylko dlatego podjolem sie naprawy ale ogolnie najlepszym rozwiazaniem tego problemu zmiana na 730 e66 pozdrawiam
  • Poziom 11  
    U mnie problemy ustają odłączając sterownik silnika (wiadomo pozostaje tylko błąd komunikacji z CDI).Spróbuje jeszcze poodłączać wszystko z linii CAN i zostawić tylko ESP,Airmatic i CDI,zobaczymy jaki będzie rezultat

    Faktem jest,że coś zapycha CANa,za dużo modułów podłączyli do jednej magistrali

    Dodano po 4 [minuty]:

    ...a ostatecznie wymieniłeś sterwonik skrzyni czy lewarka?
  • Poziom 9  
    Tak wymienilem sterownik skrzyni i lewar i problem znikl niczym znikacz :) i kasa tez znikla dosc duzo problemu jest to wymienic i z urzywkami nawet bym sie nie podejmowal