Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakup samochodu - proszę o opinie na temat wybranych

robertos_sw 25 Gru 2010 00:30 2114 21
  • #1 25 Gru 2010 00:30
    robertos_sw
    Poziom 8  

    Przymierzam się do zmiany samochodu. Moje finanse to ok. 30 tys. Interesują mnie silniki diesla o umiarkowanym spalaniu, ale też w miarę mocne. Po wielu godzinach poszukiwań zawężyłem interesujące mnie modele do 4. Są to:
    Audi A4 B6 - 2.5 TDI / (1.9 TDI)
    BMW Seria 3 E46 - 320d, 330d
    Ford Mondeo III - 2.2 TDCi
    Mercedes klasa C - 2.7 CDI / (2.0 CDI lub 2.2 CDI)
    Jeśli można to prosiłbym o opinie dotyczące tych aut i silników podanych przeze mnie. Czy są one mocno awaryjne? Co prawda czytałem już sporo opinii, ale tych nigdy za wiele :) W nawiasach pozwoliłem sobie zapisać silniki, które czytałem, że można poddać chiptuningowi w celu zwiększenia ich mocy - i tutaj mam też pytanie: czy chiptuning zwiększa moc o te 20-30KM i faktycznie czuć różnicę w jeździe? Jak wpływa to na spalanie i zużycie silnika? Jednym słowem czy warto się w to bawić, czy po prostu szukać silnika o mocy fabrycznie większej :)
    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, pozdrawiam i wesołych świąt :)

    0 21
  • #2 25 Gru 2010 14:50
    szumrak
    Poziom 17  

    Kolego moge ci tylko napisać że jak audi to 1.9tdi, 2,5tdi są bardziej awaryjne i trudno z częściami do nich! No chyba że kolega lubi mieć wszystko nowe :D
    Chip jak najbardziej, różnica wyczuwalna w spalaniu nie widać dużej różnicy!
    Pozdrawiam i wesołych świat!

    0
  • #3 25 Gru 2010 17:27
    wojtek-biuro
    Poziom 9  

    szkoda ze zawezileś kregi bo ja polecalbym ci Peugeota 607 swietna i elegancka fura a za 30tyś to juz bedzie full wypas

    0
  • #4 25 Gru 2010 17:59
    robertos_sw
    Poziom 8  

    Dzięki koledzy za opinie. Co do 2.5 TDI to już międzyczasie naczytałem się o jego awaryjności, więc odpada. 1.9 TDI + chip wydaje się ciekawą propozycją.
    Co do drugiego postu to faktycznie nie brałem tego modelu po uwagę - sam nie wiem czemu. Tutaj brałbym pod uwagę silnik 2.0 HDI lub 2.2 HDI. Jak one się sprawują? Czy nie mają zbyt małej mocy do tego samochodu?

    0
  • #5 25 Gru 2010 21:42
    kamil907
    Poziom 28  

    607 to już limuzyna, a nie sportowe auto więc silniki też nie są jakoś specjalnie mocne. Ale na pewno są wystarczające dla tego auta. Musisz sam wybrać czy wolisz auto bardziej sportowe jak E46 czy zdecydowanie wygodniejsze i pojemniejsze jak 607. Ja bym wybrał drugą opcję.

    0
  • #6 25 Gru 2010 22:27
    robertos_sw
    Poziom 8  

    A jak z awaryjnością 607?
    I może ktoś jeszcze wypowie się na temat innych zaproponowanych przeze mnie modeli.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 26 Gru 2010 09:41
    kamil907
    Poziom 28  

    Z awaryjnością jest jak w każdym innym aucie. Jak się o auto dba i eksploatuje z głową to i problemów większych nie ma.

    0
  • #8 26 Gru 2010 16:29
    BmwRulez
    Poziom 12  

    Z bmw odradzam Tobie silniki 2,0 ze względu na ich awaryjność (wpadające klapki z kolektora ssącego do wnętrza silnika) i paliwożerność.
    3,0 ma świetne osiągi jednak spalanie mocno odbiega od samochód z rodziny VAG

    0
  • #9 26 Gru 2010 17:12
    robertos_sw
    Poziom 8  

    Rozumiem, w takim razie 330d odpuszczę sobie z powodu spalania, a jeśli 320d jest awaryjny to może jednak też nie warto się na niego decydować.
    A co sądzicie o Mondeo z silnikiem 2.2? Czytałem, że jest komfortowy, ale w tych silnikach bywają problemy z wtryskami i pompami.
    Może coś o Mercedesie? Aktualnie też mam merca i szczerze mówiąc jest to najlepszy samochód jaki miałem do tej pory (wygoda, komfort, wyposażenie, bajery itp.), więc może pozostać przy tej marce? Z tym że silnik 2.7 będzie trudno dostać w tej cenie, a 2.0 lub 2.2 trochę mała moc (w grę wchodziłby chiptuning).

    0
  • #10 26 Gru 2010 17:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Miałem okazję prowadzić Mondeo mk.3 2.2TDCI - osiągi robią wrażenie, spalanie jednak jest również "imponujące". Co do awaryjności to wiem, że nie najlepszą opinię miały silniki 2.0 z początku produkcji. Generalnie auto niedrogie jak na to co oferuje, ale wnętrze niezbyt przyjemne - twarde ostre plastiki, prosta stylistyka.

    Dla siebie nie wybrałbym żadnego z tych aut, ale mając do wyboru te zaproponowane wybrałbym właśnie Mondeo, bo wiedziałbym że zapłaciłem za to co dostałem, a nie za "znaczek na masce".

    0
  • #11 26 Gru 2010 19:29
    robertos_sw
    Poziom 8  

    Hmmm, w necie wyczytałem, że ten silnik pali 8-9l w mieście to dobry wynik, czyżby było inaczej?
    A jeśli można wiedzieć to na jaki model kolega by wybrał? (coś tej klasy)

    0
  • #12 26 Gru 2010 21:09
    tzok
    Moderator Samochody

    Z relacji osoby która miało to auto, to tyle ono paliło, z tym że... w trasie. Pewnie da się nim jeździć oszczędniej, poza tym to duże a mimo to bardzo dynamiczne auto, więc swoje spalić musi.

    Ja nie lubię ani nie potrzebuję dużego auta, więc ciężko mi powiedzieć co bym w tej klasie wybrał dla siebie ale jako miłośnik włoskiej motoryzacji byłoby to jakieś auto z koncernu FIATa, pewnie Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4.

    0
  • #13 27 Gru 2010 11:28
    Dawid855
    Poziom 9  

    Ja tez cos powiem na temat tych aut które zaproponowałeś...
    Audi A4 tylko i wyłacznie z silnikiem 1,9 TDI bo 2,5 TDI tak jak wyzej zaznaczyli wiecej pali i jest bardziej awaryjny.
    BMW jak juz to tylko z 3,0D ale jesli chcesz ekonomiczne auto to napewno ten motor odpada.
    O mercedesie o fordzie ciezko mi cos powiedziec bo z nimi nie mialem tak czestego styku.

    0
  • #14 27 Gru 2010 14:33
    robertos_sw
    Poziom 8  

    Okej, to zostają:
    Audi A4 B6 - 1.9 TDI
    Ford Mondeo III - 2.2 TDCi
    Mercedes klasa C - 2.7 CDI / (2.0 CDI lub 2.2 CDI)
    Na razie najbardziej skłaniam się ku Audi i Mercedesowi.
    A jak z awaryjnością A4 oprócz silnika? Elektryka, zawieszenie?

    0
  • #15 27 Gru 2010 15:53
    kamil907
    Poziom 28  

    Zawieszenie to zdecydowanie najgorsza srona A4. Długo nie wytrzymuje na naszych drogach, a wymiana jest bardzo droga. Z elekryką za to jest już lepiej.

    0
  • #16 27 Gru 2010 16:34
    szumrak
    Poziom 17  

    Kolego jeżeli dużo jeździsz nie lubisz niespodzianek to bierz Audi z silnikiem AWX 130koni, auto krnąbrne ale nie zawodne, zawieszenie nie jest jakieś mega wytrzymałe ale na naszych drogach to żadne nie będzie! Jeśli natomiast lubisz komfort to bierz jakiegoś francuza, gdyby to miała być np. laguna to tylko 1.9 dci! Tylko tu już zabawa z elektryką, jak to z francuzami, albo świeci że drzwi otwarte albo inne pierdoły!

    0
  • #17 27 Gru 2010 16:40
    Dawid855
    Poziom 9  

    a francuzy maja drogie czesci chyba....

    0
  • #18 27 Gru 2010 16:44
    szumrak
    Poziom 17  

    To już nie te czasy że wszystko co japońskie i francuskie to drogie;) teraz już zamienniki do wszystkiego klepią, chociaż cena piasty tylnej razem z tarczą za 700zł to trochę przegięcie :D jeszcze trochę to zaczną wprasowywać łożysko w piastę, piastę w tarczę, a całość w felgę, tylko jak to później przykręcić do reszty?? :D

    0
  • #19 27 Gru 2010 16:51
    Dawid855
    Poziom 9  

    ja do bmw za hamulce przeszlo tysiac wybulilem....

    0
  • #20 27 Gru 2010 17:26
    robertos_sw
    Poziom 8  

    Dzięki wszystkim za opinie. Prawdopodobnie wybiorę między Audi a Mercedesem, zależy co uda się znaleźć w dobrym stanie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #21 27 Gru 2010 17:28
    Dawid855
    Poziom 9  

    jesli masz fundusze to Mercedes a jesli nie za bardzo to Audi....

    0
  • #22 27 Gru 2010 17:35
    szumrak
    Poziom 17  

    Koledzy a wiecie że mercedesy to już pomału małe żółte rączki składają?? Ot taka ciekawostka ;)

    0