Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c5 Nie odpala, wyświetla coś Energi Mode.

25 Gru 2010 08:26 22079 12
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem z Citroenem C5, silnik 2.2 HDI, z roku 2002,
    Bardzo proszę o pomoc.
    Niestety na święta odmówił posłuszeństwa i też zrobił sobie święta.
    A konkretnie nie chce odpalić zupełnie,
    przed awarią podczas jazdy zgasły światła i mrugnęła tablica kilka razy. Po zgaszeniu już nie można odpalić obecnie wyświetla coś Energi Mode.
    Przed awaria wyświetlał takie komunikaty:
    1.Braking Fault
    2.ESP/ASR not funkcttonig
    3. Engile immobiliser faut
    4.ABS Faut.
    Sprawdzony został płyn hamulcowy: ok,
    Bezpieczniki: ok obd2
    Mam pytanie czy można się komunikować z autem poprzez program komputerowy obd2 bo posiadam taki na laptopie?
    W przeszłości był problem z katalizatorem czy to może być skutek?
    Czy ktoś miał podobny problem??
    Bardzo proszę o pomoc, radę.
    Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
  • Poziom 11  
    Jaki jest stan akumulatora?
    Podejrzewam brak ładowania, (czasami kontrolka nie sygnalizuje problemu), a po rozładowaniu akumulatora i przy zbyt niskim napięciu w instalacji, wyświetla się cała masa błędów. ABS/ESP itp. itd
    Economy Mode - wyświetla sie dopóki nie uruchomisz silnika (tryb oszczędzania akumulatora)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    Witam ponownie Panowie,
    Akumulator mam nowy, wczoraj kupiony,
    Czytając podobne tematy związane z komunikatem eonomy mode domyślałam się, że może chodzić o akumulator więc w pierszej kolejności go wymieniłam. Niestety nie pomogło.
    Tryb oszczędności jest włączony, ale to nie zminia faktu, że w świeta i tak warsztaty zamknięte, a na forum można się conieco dowiedzieć
    i w szybki sposób zrobić wstępną kalkulację kosztów naprawy.
    Przecież nie będe naprawiać go sama.
    A wiecie jak to jest gdy kobieta idzie do mechanika,
    wymienią jej wszytko co możliwe przy okazji tej jednej usterki,
    jak mówisz Motronic "prostej" chce mieć chociaż jakieś pojęcie w tej sprawie.
    Może mieliście podobne problemu, bądź znacie się w tej kwestii.
    Pozdrawiam ;)
  • Poziom 11  
    Samodzielnie można tylko sprawdzić czy działa pompa paliwowa w zbiorniku. Odchylamy poduszkę siedzenia tylnego - po prawej stronie jest czarna plastikowa zaślepka pod którą znajduje się pompa paliwa. Jeśli słyszymy pracę pompy przez kilka sekund po załączeniu zapłonu to jest ok. Potem można sprawdzić czy jest podawane paliwo do filtra paliwa.
    Ale przy tych problemach z elektryką i kontrolkami, zakładam, że pompa będzie milczeć i nie dochodzi prąd do kostki elektrycznej przy pompie paliwowej. Zatem najprawdopodobniej "zgniły" złącza elektryczne pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika ... lub mamy problem z BSI
  • Poziom 42  
    Skrzynka bezpiecznikowo/przekaźnikowa w komorze silnika, pod właściwym modułem jest kilka dużych bezpieczników. Od nich odchodzą przewody.... Tam bym zaczął szukać. Sprawdziłbym również masy na budzie i silniku. Później pociągnął bym kolejne sprawdzanie kluczowych punktów instalacji. Koszt takiej naprawy u mnie to od 100 zł wzwyż.
  • Poziom 2  
    Motronic skoro usterka jest taka prosta to prosze daj znać na czym ona polega.
    Mam ten sam problem z moją c5, zawsze sobie radziłem z tym problemem. Tym razem rozłączyłem akumulator na dłużej czyli jakiś miesiąc i stwierdzam, że to nie był najlepszy pomysł. Poprosiłem znajomego żeby mi sprawdził na komputerze co się dzieje i okazało się, że komputer nie może się połączyć z silnikiem. I teraz jestem w kropce, bo jedynie był akumulator rozłączony, nic praktycznie nie powinno się poprzestawiać. Najpierw był błąd immobilisera a teraz się wyświetla economy mode, wiem że economy mode nie zniknie aż silnika nie włączę. próbowałem wszystkie myki, które są wypisane na necie zamykanie i otwieranie samochodu, przytrzymywanie guzika pilota przez 10 sekund i takie tam. Nawet rozłączałem główny bezpiecznik żeby zresetować bsi.
    Więc skoro to takie proste proszę o naprowadzenie
    Dzięki z góry
  • Poziom 2  
    Witajcie, problem rozwiązany. Komunikacja z kalkulatorem silnika nie była możliwa z powodu przepalonego bezpiecznika F4, który znajduje się pod pokrywą w silniku. Jak już został wymieniony bezpiecznik, pozamykałem wszystkie drzwi, pilotem go zamknąłem i otworzyłem, włożyłem kluczyk, przytrzymałem guzik do otwierania przy pilocie przez 10 sekund, przekręciłem i odpalił. A jak już odpalił to "ENERGY MODE" już sie nie poazał.
  • Poziom 27  
    bezpiecznik bez powodu sie nie przepala wiec nie usunales usterki
  • Poziom 2  
    colin555 masz całkowitą rację. Samochód chodził bez zarzutu do wczoraj. automatycznie mi zgasł na postoju bez jakiegoś konkretniejszego powodu.
    Kto wie co może być powodem przepalania tego bezpiecznika?
    Proszę po jakieś rady,
    dzięki
  • Poziom 2  
    Nie mogłem wcześniej napisać mały nawał roboty. Juz wszystko wyjaśnione. Bezpiecznik f4 przepalał się, gdyż jeden kabelek robil zwarcie. Pod akumulatorem jest platforma plastikowa, właśnie na niej siedzi akumulator, a pod nią znajdują się przekaźniki. Do tych przekaźników właśnie biegnie kabel z bezpiecznika f4 o wartości 10a. Usterka okazała się prosta, lecz z powodu złej oceny sytuacji z moej strony samochód został w połowie rozebrany niepotrzebnie... Cóż codziennie sie uczymy czegoś nowego. Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Firestorm1 napisał:
    Witajcie, problem rozwiązany. Komunikacja z kalkulatorem silnika nie była możliwa z powodu przepalonego bezpiecznika F4, który znajduje się pod pokrywą w silniku. Jak już został wymieniony bezpiecznik, pozamykałem wszystkie drzwi, pilotem go zamknąłem i otworzyłem, włożyłem kluczyk, przytrzymałem guzik do otwierania przy pilocie przez 10 sekund, przekręciłem i odpalił. A jak już odpalił to "ENERGY MODE" już sie nie poazał.


    "Firestorm1" Nie mogłem odpalić swojej C5. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik a po powrocie już nie odpaliłem auta. Dwa dni milczało. Rozmawiałem z serwisem ale ich porady zdały się na nic. Co prawda nie spaliło mi bezpiecznika ale sprawdziłem je wszystkie. Po sprawdzeniu wykonałem dokładnie czynności, które opisałeś w swoim poście. Pomogło. Odpaliłem za pierwszym razem i teraz pali za każdym razem. Dzięki za radę. Zastanawia mnie tylko co tak naprawde było przyczyną tego stanu rzeczy. Choć wiem, że z elektroniką moż dziać się różnie ale nie chciał bym obudzić się z ręką w nocniku! Pozdrawiam krosser.