Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obiżenie mocy żarówki samochodowej z 100% na 30%...

drspa3 25 Gru 2010 17:21 2390 5
  • #1 25 Gru 2010 17:21
    drspa3
    Poziom 11  

    Witam...

    Cały czas zastanawiam się i projektuje schemat bez skutku, jedynie udało mi się zrobić taki moduł co przy uruchomieniu silnika zapalają się światła drogowe, a po włączeniu na mijania gasną, problem w tym, że świecą one 100% mocą, a chciałbym żeby świeciły 30% procent mocy, żeby nie oślepiały ale były dobrze widoczne. I wiem, że tych tematów było pełno i żaden nie rozwiązał mojego problemu, ale uprzedzam, że nie jestem profesjonalnym elektrykiem, ale traktuje to hobbystycznie i rozwijam swoje możliwości, więc liczę na waszą pomoc, dodam jeszcze, że chciałbym coś takiego w swoim aucie zamontować na własne ryzyko mając świadomość, że taki czyn jest niezgodny z prawem. Pozdrawiam.

    0 5
  • #2 25 Gru 2010 17:48
    Zico63
    Poziom 37  

    No, to biorąc powyższe zastrzeżenie pod uwagę - proponuję skierować myśli nad przełącznikiem układu żarówek reflektora z połączenie standardowego równoległego na przełączenie do pracy jako "dzienne" w układ szeregowy. Nie uzyska się 30% a 50% siły ale znacznie upraszcza instalację, zamiast np. przetwornic.
    Innym kierunkiem jest chyba poszukiwanie schematów starszych Volvo w wersjach oryginalnych, takie połączenia były tam stosowane.

    0
  • #4 25 Gru 2010 19:29
    drspa3
    Poziom 11  

    Właśnie ciekawy ten układ o którym Pan piszesz, mógłbym prosić o schemacik tego układu, jeśli będzie się Panu chciało narysować :)

    badula napisał:
    Przy 30% to będzie niezły promienniki podczerwieni zamiast żarówek. Z daleka będzie to wyglądać jak złomiasty maluch z problemami z ładowaniem...

    Płynne obniżanie mocy 0-100%:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6535920#6535920

    "Złomiasty maluch" dobre i już zacząłem myśleć, że te nowe audice z taka funkcją to z daleka takie maluchy :lol!: , ale dzięki za linka już tam zaglądam, może znajdzie się coś do rozwiązania mojego problemu.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jednak wolałbym pozostać przy swoim układzie, bo wydaje mi się odpowiedniejszy.

    0
  • #5 25 Gru 2010 21:30
    Zico63
    Poziom 37  

    Tak na szybko, można wykonać coś takiego: czarny kolor to elementy fabryczne pozostawione bez zmian. Niebieski to połączenia zmienione. Czerwony to połączenia i elementy zupełnie nowe. Przekaźnik musi mieć dwie pary styków przełącznych, może być typ R15 lub podobny; zamiast jednego R15 mogą też być dwa przekaźniki odpowiednio podłączone; za kilka złotych, odpowiedniki typu 541.
    Zasilanie opisane jako "dodatkowe" to pobrane napięcie z obwodu zapłonu. Tu stososowane są też takie rozwiązania, że napięcie jest podawane po uruchomieniu się silnika; nie jest to konieczne a komplikuje układ.
    By działało to zupełnie automatycznie, potrzebne są drobne zmiany połączeń. j
    Jednak jako problem Kolegi zrozumiałem tu w miarę prostą zamianę siły światła w żarówkach i tego najbardziej dotyczy schemat.
    Można dodać przewód z małym już przekaźnikiem, powodujący samoczynne rozłączenie dziennych po załączeniu drogowych i inne dalsze pomysły - to co jest na rysunku to pomysł, punkt wyjścia.
    Obiżenie mocy żarówki samochodowej z 100% na 30%...

    0
  • #6 25 Gru 2010 23:56
    drspa3
    Poziom 11  

    Zico63 jesteś wielki i właśnie o coś takiego mi chodziło... Dobrze zrozumiałeś mój problem, bo właśnie pytałem się o zmianę siły światła na żarówkach, a o resztę się nie martw, bo wszystko zrobiłem tak, że światła "dzienne" zapalają się po przekręceniu stacyjki w pozycję gdzie wszystkie kontrolki się palą, a po przekręceniu włącznika świateł na postojowe/mijania, światła "dzienne" gasną automatycznie. Jeszcze raz dziękuję za rozwiązanie mojego problemu w 100-u procentowej skali, życzę wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku :)... Temat można zamknąć.

    0