Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obiżenie mocy żarówki samochodowej z 100% na 30%...

drspa3 25 Gru 2010 17:21 2390 5
  • #1 25 Gru 2010 17:21
    drspa3
    Poziom 11  

Witam...

Cały czas zastanawiam się i projektuje schemat bez skutku, jedynie udało mi się zrobić taki moduł co przy uruchomieniu silnika zapalają się światła drogowe, a po włączeniu na mijania gasną, problem w tym, że świecą one 100% mocą, a chciałbym żeby świeciły 30% procent mocy, żeby nie oślepiały ale były dobrze widoczne. I wiem, że tych tematów było pełno i żaden nie rozwiązał mojego problemu, ale uprzedzam, że nie jestem profesjonalnym elektrykiem, ale traktuje to hobbystycznie i rozwijam swoje możliwości, więc liczę na waszą pomoc, dodam jeszcze, że chciałbym coś takiego w swoim aucie zamontować na własne ryzyko mając świadomość, że taki czyn jest niezgodny z prawem. Pozdrawiam.

0 5
  • #2 25 Gru 2010 17:48
    Zico63
    Poziom 37  

No, to biorąc powyższe zastrzeżenie pod uwagę - proponuję skierować myśli nad przełącznikiem układu żarówek reflektora z połączenie standardowego równoległego na przełączenie do pracy jako "dzienne" w układ szeregowy. Nie uzyska się 30% a 50% siły ale znacznie upraszcza instalację, zamiast np. przetwornic.
    Innym kierunkiem jest chyba poszukiwanie schematów starszych Volvo w wersjach oryginalnych, takie połączenia były tam stosowane.

0
  • #4 25 Gru 2010 19:29
    drspa3
    Poziom 11  

Właśnie ciekawy ten układ o którym Pan piszesz, mógłbym prosić o schemacik tego układu, jeśli będzie się Panu chciało narysować :)

badula napisał:
    Przy 30% to będzie niezły promienniki podczerwieni zamiast żarówek. Z daleka będzie to wyglądać jak złomiasty maluch z problemami z ładowaniem...

Płynne obniżanie mocy 0-100%:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6535920#6535920