marek49ae wrote: Możesz od dołu wymienić pierścienie, ściągasz misę, wyciągasz wał, wyciągasz korbowody z tłokami, raczej olej ci bierze przez gumki zaworowe w głowicy niż przez przez pierścienie, najprościej sprawdzić ciśnienie sprężania, porównać z ze sprężaniem fabrycznym i masz na tależu co robić-- niskie ciśnienie pierścienie+szlif tulei(w perszingach tuleje są zamrażane a potem włożone w blok tak że wymiana tulei kosztowna)przy dobrym ciśnieniu głowica
Kolego proponuję żebyś zmienił specjalizację, bo to co napisałeś w swoim awatarze mija się z prawdą. Śmiem twierdzić, że nigdy nie widziałeś głowicy od tego silnika z bliska. W 3P nie ma żadnych gumek na zaworach tak jak w samochodach. Tuleje wciska się prasą bez mrożenia, i taka wymiana wcale nie jest kosztowna. Oczywiście można mrozić tuleje i w takim przypadku przy doświadczeniu nie potrzeba nawet prasy. Co do demontażu tłoków bez zdejmowania głowicy to ciekawi mnie ile czasu zajmuje Twoja metoda. Do autora: pierścienie rzeczywiście mogły popękać, ale jest to mało prawdopodobne. Najprawdopodobniej nastąpiło zużycie cylindrów/tłoków/pierścieni i to jest przyczyną spalania oleju. Jak już ktoś wcześniej pisał, zwiększone zużycie oleju w tych silnikach pojawia się nagle, po przekroczeniu pewnego zużycia cylindrów. Zrób pomiary ciśnienia sprężania i będziesz wszystko wiedział.