Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bierze olej Perkins 3P. Możliwość wymiany pierścieni?

25 Dec 2010 19:55 14325 18
  • Level 9  
    Witam.
    Mam problem a raczej pytanie mój ciągnik C360-3P bierze olej a stało się to po wypaleniu uszczelki pod głowicą.
    Wlała się woda na tłok. Niestety przy wymianie tej uszczelki mechanik nie wymienił pierścieni.
    Zastanawiam się czy jest może możliwość wymiany pierścieni od dolnej cześć czyli od strony miski olejowej?
  • Level 21  
    Nie ma takiej możliwości. Miskę trzeba odkręcić aby można było rozkręcić korbowód. Następnie trzeba zdjąć głowicę i tłoka z korbowodem wyciągnąć do góry.
  • Level 9  
    czyli cała robota poszła na marne ale dzieki za odpowiedz
  • Level 13  
    twierdzenie--cała robota poszła na marne --nie jest takie oczywiste. Przy wymianie uszczelki tak zaraz tłoku nie wywalamy.Mechanik pewno oglądał cylinder i jeśli nie widział nic podejrzanego, żadnych rys, to raczej nie miał podstaw do demontażu tłoka.
  • Level 9  
    Może i masz racje że tłok był wporządku ale wlała się woda na gorący silnik tzn podczas gdy zgasiłem silnik zalało tłoka i prawdopodobnie z pierścienieniami coś sie stało.
    Przedtem od wymiany do wymiany nie trzeba było dolewać oleju a teraz kopci i trzeba dolewać olej.
  • Level 24  
    Możesz od dołu wymienić pierścienie, ściągasz misę, wyciągasz wał, wyciągasz korbowody z tłokami, raczej olej ci bierze przez gumki zaworowe w głowicy niż przez przez pierścienie, najprościej sprawdzić ciśnienie sprężania, porównać z ze sprężaniem fabrycznym i masz na tależu co robić-- niskie ciśnienie pierścienie+szlif tulei(w perszingach tuleje są zamrażane a potem włożone w blok tak że wymiana tulei kosztowna)przy dobrym ciśnieniu głowica

    Moderated By robokop:

    Jak widzę to kolegi wiedza o silnikach spalinowych oscyluje pomiędzy motocyklem WSK, a Syrenką 105L - bo w tych silnikach akurat tłoki wychodzą do dołu - szczególnie w syrence, po uprzednim zdemontowaniu wału korbowego. Ostrzeżenie za wypisywanie straszliwych bredni i wprowadzaniu innych w błąd.

  • Level 21  
    Kolego marek49ae prosiłbym żeby nie wypisywać takich głupot na forum publicznym. Co to za brednie ?
    Quote:
    Możesz od dołu wymienić pierścienie, ściągasz misę, wyciągasz wał, wyciągasz korbowody z tłokami

    Przecież to wszyscy czytają.
  • Level 24  
    Niebardzo pojmuję o co ci chodzi, czy o to że piszę"od dołu możesz wymienić pierścienie"?, poczytaj swoje posty----szczególnie ten pierwszy w tym temacie i jeśli potrafisz to wytłumacz dlaczego trzeba tłoka z korbą wyciągnąć do góry, lata się zajmuję mechaniką i takich głupot jeszcze nie czytałem
  • Level 21  
    Szanowny kolego marek49ae. Dlatego,że piszesz np. że trzeba wyjmować wał korbowy. Po co robić niepotrzebną robotę. Może mnie kolega oświeci jak wyjąć wał korbowy z kołem zamachowym nie rozjezdzając silnikiem i w jaki sposób założyć później pierścienie.To po pierwsze. Po drugie tuleje wcale nie są zamrażane. Można je bez problemu nawet bez prasy tylko za pomocą młotka wbić w blok. Po trzecie są to tuleje suche i pierwsze słyszę żeby były tłoki nadwymiarowe do tych tulei.
    Także oczywiście wszystko można zrobić tylko trzeba to robić z głową.
  • Level 24  
    Tuleje w 3-p są jak najbardziej zamrażane i rozwiercalne a młotkiem to wiesz co sobie możesz, a poza tym kolega zadał pytanie czy można od dołu--moja odpowiedz można i ja tu nie widzę żadnych głupot
  • Level 9  
    Witam ponownie panowie nie mogę sie zgodzić z tym że ten ciągnik jak to kolega napisał że po zaoraniu 2h zaczął brać olej.
    U mnie jest ten ciągnik już ponad 13 lat i żadnych problemów z nim nie miałem dopiero w tym roku właśnie padła ta uszczelka i sie zaczęło.
    Tzn silnik pracuje i da sie jeździć ale jak sie dba to potem nie ma w czasie potrzeby takiego czegoś że nie zapali lub narzekań.
    Ale wracając do tematu pan marek 49ae pisze że przez gumki zaworowe ja tego osobiście nie rozbierałem tylko mechanik i chciałem żeby wymienił tuleje ale on powiedział że nie ma takiej potrzeby bo nie są porysowane jak również nie mają pierścienia (mechanicy będą wiedzieć o co mi chodzi) u góry na tulei. także proponowałem aby wymienił pierścienie ale dalej powiedział że jak nie brał oleju to nie ma takiej potrzeby.
    Panie marku49 mechanik mówił mi że głowica była w planowaniu i że ją regenerował ja tego osobiście nie widziałem może ma pan racje że przez te gumki ale jak ktoś naprawia głowice to nie wymienia tych gumek? moim zdaniem to podstawa.
    Tak wiec ja obstawiałem pierścienie że może jak dostała sie woda czy przypadkiem nie popękały.
    No cóż ja pytam z czystej ciekawości bo na razie nie zamierzam ponownie wydawać pieniędzy drugi raz i robić to samo ale z miłą chęcią poczytam i dowiem się jakie są tego przyczyny. a może jak dłużej pochodzi to sie to dotrze i przestanie pobierać olej.
  • Level 35  
    marek49ae wrote:
    Możesz od dołu wymienić pierścienie, ściągasz misę, wyciągasz wał, wyciągasz korbowody z tłokami, raczej olej ci bierze przez gumki zaworowe w głowicy niż przez przez pierścienie, najprościej sprawdzić ciśnienie sprężania, porównać z ze sprężaniem fabrycznym i masz na tależu co robić-- niskie ciśnienie pierścienie+szlif tulei(w perszingach tuleje są zamrażane a potem włożone w blok tak że wymiana tulei kosztowna)przy dobrym ciśnieniu głowica

    Kolego proponuję żebyś zmienił specjalizację, bo to co napisałeś w swoim awatarze mija się z prawdą. Śmiem twierdzić, że nigdy nie widziałeś głowicy od tego silnika z bliska. W 3P nie ma żadnych gumek na zaworach tak jak w samochodach. Tuleje wciska się prasą bez mrożenia, i taka wymiana wcale nie jest kosztowna. Oczywiście można mrozić tuleje i w takim przypadku przy doświadczeniu nie potrzeba nawet prasy. Co do demontażu tłoków bez zdejmowania głowicy to ciekawi mnie ile czasu zajmuje Twoja metoda. Do autora: pierścienie rzeczywiście mogły popękać, ale jest to mało prawdopodobne. Najprawdopodobniej nastąpiło zużycie cylindrów/tłoków/pierścieni i to jest przyczyną spalania oleju. Jak już ktoś wcześniej pisał, zwiększone zużycie oleju w tych silnikach pojawia się nagle, po przekroczeniu pewnego zużycia cylindrów. Zrób pomiary ciśnienia sprężania i będziesz wszystko wiedział.
  • Level 9  
    Witam panowie.
    Ja osobiście nie widziałem głowicy z bliska i nie rozbierałem tego zaciągnąłem do mechanika wydawał mi sie dobry i polecił mi go znajomy gdybym sam robił to bym wiedział co i jak.
    a to że zaczął brać olej to chyba po trochu powinien zacząć a wcześniej nie pobierał oleju ,tak od razu zaczął brać po tym uszkodzeniu.
    A z tymi pierścieniami przyszło mi do głowy bo dostała sie woda do oleju więc silnik musiał jeszcze pracować w oleju z wodą.
    A jakie powinien mieć nominalne ciśnienie?
  • Level 21  
    Widzę że i kolega Grzegorz_madera poznał się na "fachowości" kolegi marek49ae. Jeśli mnie nikt nie uprzedzi to podam jutro.
  • Level 35  
    @surdi3 piszesz, że głowica była regenerowana. Co konkretnie było w niej robione? Wymieniane zawory z prowadnicami i regenerowane gniazda czy tylko planowana? Może ten co regenerował głowicę kupił jakieś prowadnice i zawory słabej jakości, które mają za duży luz i olej się tamtędy przedostaje. Osobiście miałem do czynienia z takimi "fachowcami". Ale tak jak napisałem wcześniej, zmierz ciśnienie w cylindrach, bo teraz to możemy tylko gdybać.
  • Level 21  
    Ciśnienie sprężania dla silnika AD3. 152 powinno mieścić się w przedziale od 2,7MPa do 3,1MPa lub inaczej od 27 do 31 kg/cm².
  • Level 9  
    Witam panowie.
    Dziękuje za odpowiedzi.
    Niestety teraz nie mogę zmierzyć ciśnienia ponieważ nie posiadam takiego przyrządu znowu musze sie wybrać do jakiegoś mechanika który posiada taki miernik.
    o ile sie nie mylę to musze wykręcić wszystkie wtryski i przy wciśniętym pedale gazu kręcić rozrusznikiem jak również jak wykręcę wtryski to trzeba wymienić podkładki mosiężne nie wiem czy dobrze nazywam te rzeczy.
    A wracając do pytania o głowice Panie Grzegorzu nie wiem co gość konkretnie robił z ta głowicą prawdo podobnie była sprawdzana czy nie jest pęknięta a co jeszcze to nie wiem.
    Ja odstawiłem ciągnik mechanikowi i jak już pisałem myślałem że skoro już gość który sie tym zajmuje nie pierwszy rok to wie co i jak trzeba zrobić i jak poinformować klienta ale przecież żyjemy w Polsce a to dziwny kraj.
    tak więc panowie na razie dziękuje a jak zmierzę ciśnienie to sie odezwę.
    A ciśnienie mierza sie na zimnym silniku czy ciepłym?
  • Level 15  
    Witam

    Dobrze zdiagnozować usterkę jak i naprawić ten silnik to nie takie proste.

    Po pierwsze jeżeli silnik był już naprawiany na zestawach serwisowych to wcale nie należy przy wymianie tulei kierować się wizualnym stanem lecz trzeba je pomierzyć.
    Cała tuleja ma 1mm grubości ścianki tuleje serwisowe są wykonywane na gotowo i mają z reguły od razu za duży luz montażowy, poza tym bloki w tych silnikach nie były sezonowane w odpowiedni sposób a co za tym idzie otwory pod tuleje nie są idealnie okrągłe i cylindryczne.
    Przy tak cienkiej ściance tuleja układa się do otworu.
    Należy wkładać surowe tuleje a dopiero potem je roztaczać, honować i szlifować płaszczyznę bloku. luz między tłokiem a tuleją nie powinien przekraczać 0,15. To tyle co do bloku.

    Jeszcze głowica:

    Typowy przedmuch między 1 i 2 cyl. (konieczne zawsze równanie płaszczyzny)
    Wypalone gniazda i zawory głownie wyd. (konieczna obróbka geometrii kątów)
    I prowadnice:
    luz pomiędzy trzonem zaworu a prowadnicą powinien nie przekraczać 0,10mm
    Bardzo często wykrusza się głowica pod śrubami i szpilkami (konieczne równanie)
    Zawsze należy wymieniać śrubę głowicy między 1 i 2 cyl. to jest absolutne minimum Najlepiej wymieniać cały komplet.

    To by było na tyle.

    Pozdrawiam
  • Level 11  
    marek49ae niestety nie ma takiej możliwości, no chyba że uszkodzisz blok (blokujące tłok elementy odlewu) wyciągniesz miskę, korbowód itd pytanie tylko po co? uszczelki chyba nie są takie drogie, poza tym jak założysz tłok z pierścieniami, tam nie ma za dużo miejsca...
    może podczas poprzedniej naprawy głowica nie była właściwie dokręcona i stąd ta awaria...