Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z kompem. Procesor - czy płyta główna?

ZAHYR 09 Paź 2004 20:21 2034 29
  • #1 09 Paź 2004 20:21
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Mam taki problem (dokładnie to moj kolega :D). Sprzęcik: Abit NF7, duron 1800, 256MB kingston 400Mhz. Po włączeniu nic nie piszczy, nie włącza się obraz, tylko startuja wiatraczki i dyski. Robilem reset BIOSu - dalej to samo. Myslalem, ze procesor padniety, ale chyba nie wyglada, a zeby bylo ciekawiej, po zdjeciu radiatora z procka uruchamia sie syrena i komp sie wylacza, czyli chyba procek sprawny (czy raczej nie?).
    1.Czy mogą to być objawy uszkodzenia płyty głównej?!
    2.Co o tym myslicie? Ktory z podzespolow jest temu winien(jest padniety? :()?

    0 29
  • #2 09 Paź 2004 20:26
    Arek85
    Poziom 2  

    sprubuj zrobic tak : odlaczyc hdd, wyjac ram , wyjac k.grafiki , i wlaczac go.. po wlaczeniu , jezeli cos sie bedzie pokazywac , dodawaj nastepne urzadzenie

    0
  • #3 09 Paź 2004 20:28
    Pytong
    Poziom 32  

    Może monitora nie włączyłeś heh. A tak poważnie sposób ze zdjęciem radiatora jest na prawde bardzo dobry. Kiedys odkupisz komuś procesor. Sprawdziłbym grafike koniecznie.

    0
  • #4 09 Paź 2004 20:29
    markusk
    Poziom 17  

    Ja bym nie ryzykował ściągania radiatora podczas pracy kompa bo uszkodzisz procek. Sprawdź pamięci i grafike.

    0
  • #5 09 Paź 2004 20:31
    Arek85
    Poziom 2  

    hehe chodzilo mi , ze jezeli sie cos pokaze , to wylaczyc , i dokladac next urzadzenie typu: hdd, ram , grafike :P :P :D :o :wink: 8)

    0
  • #6 09 Paź 2004 20:38
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Testowałem na 2 roznych kartach grafiki. Probowałem sam procek + plyta, procek + plyta + pamiec itd. Czy orientuje sie ktos jakie diody powinny sie palic na tej plycie glownej i kiedy??(są tam dwie, czerwona i zielona).

    0
  • #7 09 Paź 2004 20:41
    rumi
    Poziom 15  

    Cześć - trochę mało informacji.

    W jakiej sytuacji nastąpiła awaria, w czasie pracy, po włączeniu czy też w jescze innej.

    Test procesora bez radiatora to duże ryzyko - mogł się "ugotować". Pozatym próby według wskazówek z postu powyżej, ale bez RAMu nic nie zobaczysz, to samo bez karty graficznej.

    Obdukcja wzrokowa płyty głównej na możliwość uszkodzenia kondenastorów elektrolitycznych - wybrzuszenia, wycieki wskazują na konieczność ich wymiany.

    Powodzenia.

    0
  • #8 09 Paź 2004 20:46
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Zadnych uszkodzen sprzetu nie widac. Procek byl zakupiony oddzielnie, plyta oddzielnie, pamiec takze. Kolega poproslil mnie abym mu to zlozyl. Procka to testowalem z kciukiem przytknietym do jadra(najwyzej bym sie poparzyl , ale procek by sie od razu nie ugotowal), a druga reka na wylaczniku zasilania. Co wg was obstawiać, że jest uszkodzone?

    0
  • #9 09 Paź 2004 20:46
    Pytong
    Poziom 32  

    Przełącz na inny zasilacz. Miałem ostatnio że we wtyczce atx 12v mi sie poluzowało i sie męczyłem jak bidny co jest grane. A wtedy niby komp odpalał ale ciemnośc wszędzie była. Także jesli możesz zobacz czy masz 12v na płycie.

    0
  • #10 09 Paź 2004 20:52
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Pytong napisał:
    Przełącz na inny zasilacz. Miałem ostatnio że we wtyczce atx 12v mi się poluzowało i się męczyłem jak bidny co jest grane. A wtedy niby komp odpalał ale ciemnośc wszędzie była. Także jesli możesz zobacz czy masz 12v na płycie.


    Napiecia sprawdzałem - na płycie było 12.1V

    0
  • #11 09 Paź 2004 20:54
    Pytong
    Poziom 32  

    Podejrzenie pada na pamięci. Czy masz coś na zmiane?

    0
  • #12 09 Paź 2004 21:08
    Jan F.
    Poziom 12  

    Witam

    Taki brak reakcji kompa może być spowodowany przypadkowym posmarowaniem lub przemieszczeniem sie pasty przewodzącej
    ciepło na powierzchni procesora na mostki (pasta "czarna" jest z
    domieszką grafitu i srebra , czyli przewodników elektrycznych) dostarczana jest do kompletu z zakupionym nowym procesorem

    Dwa razy miałem taki przypadek z celeronem i z duronem.

    Zwróć na to uwagę.

    0
  • #13 09 Paź 2004 21:12
    Pytong
    Poziom 32  

    A kto stosuje smar grafitowy do procesorów chyba tylko jakiś .........

    0
  • #14 09 Paź 2004 21:12
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Gdyby walniete byly pamieci, lub grafika, PCsperaker by chyba piszczał(a jest cisza)... co do smrowania procka to posmarowane jest tylko drobinke jądro, pozatym procek czyściutki.

    0
  • #15 09 Paź 2004 21:14
    Pytong
    Poziom 32  

    Poodłączałes wszystkie peryferia i tasmy podczas testu? wszystkie!!!?

    0
  • #16 09 Paź 2004 21:19
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Pytong napisał:
    Poodłączałes wszystkie peryferia i tasmy podczas testu? wszystkie!!!?


    Tak, wszystko było dopiete na ostatni guzil, poskładane dokładnie, włączam zasilanie, przycisk na obudowie, zaraz ma sie wlaczac monitor ... i tylko ... yyy co jest?? :?

    0
  • #17 09 Paź 2004 21:25
    Pytong
    Poziom 32  

    Ten komp jest nowiutki i dopiero złożony? i nieodpala czy nie jest nowy i wcześniej chodził? A wcześniej poodłączałeś=wyłączyłeś

    0
  • #18 09 Paź 2004 21:32
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Ten komp jest z uzywanych czesci, które wcześniej działały. I wyglada na to, ze procek, lub płyta jest uszkodzona. Tylko na co pierwszo obstawiać.

    0
  • #19 09 Paź 2004 21:39
    Pytong
    Poziom 32  

    Widzisz najgorzej sie skapnąc o procka bo bez niego zbyt wiele sie nie da zidentyfikować. W takim razie czeka cie chwilowa podmiana procka. A po tym jeszcze raz clear setting bios, odłączyć wszystkie taśmy od płyty, cd romy, fdd, hdd, urządzenia na pci. Można jeszcze ewentualnie grafike na pci wlożyć ?!? może co z tego będzie. A zasilacz podmieniałeś?

    0
  • #20 09 Paź 2004 21:52
    ZAHYR
    Poziom 32  

    Nie, zasilacza nie podmienialem. W poniedzialek bede probowal sprawdzac poszczegolne podzespoly na innym kompie. Watpie ze to cos z grafika, bo wtedy by plytka piczala, tak samo z pamiecia.


    Czy moze to byc wina zasilacza?? I czy ktos sie spotkal z takimi objawami z powodu zasilacza?

    0
  • #21 10 Paź 2004 23:23
    Pytong
    Poziom 32  

    Jeszcze mi przyszło do głowy, że czasami źle się podłączy przyciski od obudowy, albo przycisk resetu sie schrzani i komp dostaje głupawki. Niby wystaruje ale nic sie nie bedzie dziac oprócz działania dysków i ustawicznego świecenia diody na cd-romie

    0
  • #22 10 Paź 2004 23:56
    ZAHYR
    Poziom 32  

    To także odpada. Próbowałem nawet z odłączonymi wszystkimi przyciskami i nic. No nic, jutro moze sprawdze na jakimś innym zasilaczu.

    0
  • #23 11 Paź 2004 08:59
    Jan F.
    Poziom 12  

    Pytong napisał:
    A kto stosuje smar grafitowy do procesorów chyba tylko jakiś .........


    Kolego pyton to nie jest smar grafitowy ,czytaj dokładnie posty 8O

    0
  • #24 11 Paź 2004 10:50
    dzoper23
    Poziom 15  

    nforce jest wybredny jesli chodzi o ram. pewnie ram bedzie chodzil na innej plyciie, ale jeslinie pojdzie podczas testow na kt600 i innym nforce wiesz co jest nie tak. mialem dokladnie taki sam problem i byl to wlasnie ram. wszystkie testy programami spod dosa przechodzila w 100%, chodzila na wielu plytach (sis.kt33,kt266) lecz niestety na nforcie nie, to samo na kt 600.pozdrawiam

    0
  • #25 11 Paź 2004 18:33
    kosmik903
    Poziom 17  

    Po pierwsze, jeśli uruchomiłeś komputer bez radiatora na procesorze to na pewno go uszkodziłeś więc już rdzę go wymienić. Potem sprawdź połączenie wszystkich elementów. Powinno być wszystko dobrze. Pozdrawiam

    0
  • #26 11 Paź 2004 18:46
    ZAHYR
    Poziom 32  

    dzoper23 napisał:
    nforce jest wybredny jesli chodzi o ram. pewnie ram bedzie chodzil na innej plyciie, ale jeslinie pojdzie podczas testow na kt600 i innym nforce wiesz co jest nie tak. mialem dokladnie taki sam problem i byl to wlasnie ram. wszystkie testy programami spod dosa przechodzila w 100%, chodzila na wielu plytach (sis.kt33,kt266) lecz niestety na nforcie nie, to samo na kt 600.pozdrawiam


    Pamiec i karta graficzna zostały wykluczone - plyta główna by piszczała jakby były z nimi kłopoty. Jutro dam znac czy cos sie poprawiło, jak wsadze nowy zasilacz.

    0
  • #27 15 Paź 2004 21:18
    dzoper23
    Poziom 15  

    P

    Cytat:
    Pamiec i karta graficzna zostały wykluczone - plyta główna by piszczała
    W przypadku grafiki owszem piszczala by, lecz w przypadku ramow nie uruchomila by sie wogole lub tez efekt krecacych sie wiatraczkow przy braku kompatybilnosci z dana plyta glowna(podobny efekt jak w uwalonym biosie wiem z doswiadczenia).O ile mi wiadomo to durony nie maja wbudwanej diody termicznej tak ja ma to miejsce w prockach intela, a takowa znajduje sie pod prockiem w gniezdzie.Jak przedmowca napisal uruchomienie kompa ze sciagnietym wentylatorem na 99% zabija procek.Wiele rzeczy jeszcze doswiadczysz jesli chodzi o amd nie jest wszystko takie oczywiscie i porste.Znajomy prowadzacy jeden z najwiekszych sklepow komputerowych oraz komis w mojej okolicy stwierdzil iz nie skupuje amd, a to dlatego iz na pozor male uszkodzenia rdzenia moze spowodowac iz procek po odlozeniu na jakis czac (na polka) moze nie wstac wogole. Pewnie za jakis czas zobacze cytat mojej wypowiedzi skwitowany jakims madrym wywodem, jednka to co pisze jest nie wziete z nikad.
    Pozdrawiam

    0
  • #28 15 Paź 2004 22:03
    ZAHYR
    Poziom 32  

    dzoper23 napisał:
    W przypadku grafiki owszem piszczala by, lecz w przypadku ramow nie uruchomila by się wogole lub tez efekt krecacych się wiatraczkow przy braku kompatybilnosci z dana plyta glowna

    U mnie jednak na plycie Socket7 PCSpeaker piszczal, gdy nie było pamięci w gnieździe...

    dzoper23 napisał:
    O ile mi wiadomo to durony nie maja wbudwanej diody termicznej tak ja ma to miejsce w prockach intela, a takowa znajduje się pod prockiem w gniezdzie.Jak przedmowca napisal uruchomienie kompa ze sciagnietym wentylatorem na 99% zabija procek.

    Durony na jądrze Applebred mają wbudowaną diodę termiczną.



    Sprawa się wyjaśniła. Uszkodzony był procesor. Na wyglądał na sprawny, ale jeśli się dokładniej przyjrzeć, miał zadrapany laminat. Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

    0
  • #29 15 Paź 2004 22:42
    KeeKee
    Poziom 11  

    Miałem podobną sytuację, gdy wymieniałem wentylator na procku. Wydawało mi się, że zgniotłem rdzeń Intela [loool], ale sprawdziłem u kumpla i działał, tak samo jako ram, grafika, hdd itd.
    Na monitorze był sygnał, ale w postaci czarnego obrazu ;-)
    Płyta nie piszczała ani na brak ramu/procka etc. więc już nawet nie sprawdzałem zasilacza itd. tylko dałem płytę do serwisu.
    Po miesiącu dostałem nową płytę od producenta... jak chcesz to mogę się zapytać ich co się tak właściwie stało [mogę napisać do nich o przesłanie protokółu awariu] to może Ci to pomoże, ale od razu możesz zanieść płytę do serwisu [jeżeli jest jeszcze na gwarancji].

    [EDIT] Widzę, że już po fakcie... [/EDIT]

    0
  • #30 16 Paź 2004 00:22
    dzoper23
    Poziom 15  

    masz racje nowe rdzenie maja diode termiczna.pozdrawiam

    0