Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1.6 8v 98r gaśnie silnik

marcin9233 26 Gru 2010 11:57 2204 6
  • #1 26 Gru 2010 11:57
    marcin9233
    Poziom 2  

    Witam.
    Wiem że ten temat już był ale ta megi ma trochę inne objawy.
    Zimna pali 100%. Po osiągnięciu temp ok 90stopni nagle pojawia się objaw jak gdyby silnik chodził na 3 cylindry, gazowanie nic nie daje, auto porusza się z prędkością 40-50 km max. Zaczyna śmierdzieć paliwem. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu ma problemy z rozruchem.
    W płynie pojawił się olej (z relacji właścicielki olej jest od wiosny i jakoś jej nie przeszkadzał)
    Niski poziom oleju.
    Lane było paliwko ze zrzutów więc nie mam pojęcia czy tak do końca czyste?!
    Podobno gaśnięcie silnika pojawiło się jesienią ale przy gazowaniu i po jakiś 100m tak jakby przepchał jakąś gule w przewodach i jechał dalej bez problemów.

    0 6
  • #2 26 Gru 2010 12:06
    daw1217
    Poziom 21  

    No i klapa jak masz olej w układzie chłodniczym to wiesz co jest uszczelka do wymiany i kto wie czy też nie remont silnika

    0
  • #3 26 Gru 2010 20:39
    marcin9233
    Poziom 2  

    Też na to postawiłem, lecz raczej nie jest uszczelka bo była robiona 1.5 roku temu z takim samym objawem.
    Raczej jest to pęknięcie gdzieś w bloku. Fascynujące jest to ze do tego czasu jeździł i było ok.
    Mam jeszcze inną koncepcje - być może olej po wymieszaniu z płynem chłodniczym zamarzł i coś się posypało na czujnikach bo dzieje się to po nagrzaniu.
    Świeca cewka lub cos takiego.
    Może jutro sprawdzę kompresję na zimno i ciepło będzie to jakiś dalszy trop.

    0
  • #4 26 Gru 2010 21:00
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    marcin9233 napisał:
    być może olej po wymieszaniu z płynem chłodniczym zamarzł i coś się posypało na czujnikach bo dzieje się to po nagrzaniu.


    Kolejne świąteczne cuda :D

    Kompresje sprawdzić nie zaszkodzi, to że uszczelka była robiona półtora roku remu o niczym nie świadczy, ważne jest jak była robiona, i co było sprawdzone.

    Prawda jest taka że przyczyn może być parę, a ewentualna naprawa nie opłacalna.

    0
  • #5 27 Gru 2010 20:00
    marcin9233
    Poziom 2  

    Witam.
    Kompresja jest. Natomiast objaw prawdopodobnie jest spowodowany brakiem iskry po nagrzaniu silnika.
    Zimny silnik iskra jest - ciepły tz. około połowy skali nagle zanika auto traci moc i definitywnie brak iskry na świecy ( zmieniałem kilka świec i bez efektu), założyłem inną cewkę ale wynik jest mało miarodajny gdyż cewka ma inny symbol. Jutro kupię nową cewką lecz obawiam się że to jest gdzieś głębiej w instalacji.

    0
  • #6 27 Gru 2010 20:18
    gosztekseba
    Poziom 31  

    Nie wiem czy to może być to ale warto sprawdzić. U mnie "poszedł" ten czujnik położenia wału http://www.quippo.pl/galerie/c/czujnik-impulsow-9-0199_1699.jpg .
    Problem następował po nagrzaniu silnika. Można sprawdzić to gdy zgaśnie wtedy sprawdzić oporność tego czujnika. U mnie jego wymiana pomogła mam tą Megane w wersji coupe. Mechanikiem nie jestem ale pisze to z czym miałem do czynienia i podobno to często pada. Sprawdzić nie zaszkodzi. Pozdrawiam

    0
  • #7 28 Gru 2010 21:13
    marcin9233
    Poziom 2  

    Cewki nie kupiłem -może i dobrze.
    Postanowiłem wybrać wersję ekonomiczną, czyli najpierw sprawdzę, przeczyszczę i przedmucham wszystko co można i o czym się naczytałem a dopiero zacznę wydawać kasę.
    Iiiiiiii żeby nie zapeszyć chyba się udało.
    Jutro jadę trochę dalej tym autkiem to się okaże ale na chwilę obecną jest gut a nawet rzekłbym charaszo.
    Przeczyszczony czujnik położenia wału ;-)))))))
    Napisze za kilka dni

    0
  Szukaj w 5mln produktów