Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes w124 problem z dmuchawą

26 Dec 2010 18:27 9646 5
  • Level 2  
    Witam, mam następujący problem: przy starcie silnika dmuchawa ogrzewania powietrza czasami się nie włącza. Dopiero po dłuższej chwili w trakcie jazdy włącza się i nie chodzi prawidłowo - to znaczy wydaje dziwne szumy i odgłosy. Dmuchawa działa na każdym z biegów, czyli nie jest to rezystor. Bezpieczniki też są w porządku. Czy możliwe jest, że przyczyna tkwi w niskich temperaturach powietrza i teraźniejszej zimie?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 18  
    Zużyte szczotki i łożyska slizgowe.Musisz dokopać się do silnika i prawdopodobnie wymiana silniczka.Chyba ,że masz na tyle samozaparcia żeby dorobić te łozyska.Pracochłonne.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Mercedes specialist
    Sprawdź, czy jak dmuchawa nie działa to jest napięcie na jej bezpieczniku (Heizgeblase). Jeżeli jest tylko ogrzewanie - to bezpiecznik jest w skrzynce. Jeżeli jest klima - to jest poza skrzynką bezpieczników. Jeżeli napięcia nie ma - to winny jest styk 15X w stacyjce zasilający wyłącznie dmuchawę. Czasami wystarczy po odpaleniu samochodu o pół milimetra cofnąć kluczyk i dmuchawa zaczyna pracować. Może być wytopione gniazdo bezpiecznika - przy słabym styku rośnie temperatura i wytapia się plastik powodując opadnięcie dolnego pola stykowego bezpiecznika dmuchawy. Może być zaśniedziały bezpiecznik - "na oko" wygląda dobrze, ale jego końce będą zaśniedziałe. Może też być oczywiście wina silniczka. Jeżeli tak - to również jest proste do sprawdzenia. Jeżeli jest samo ogrzewanie, to dwupinowa wtyczka prowadząca do silniczka jest pod krawędzią podszybia, na "dzwonie" nad kolumną kierowniczą. Trzeba się mocno schylić żeby zauważyć.
  • Level 2  
    dziekuje wszystkim za szybka odpowiedz, okazało się że zużył się ten silnik dmuchawy i trzeba było go wymienić na inny sprawny. używany w dobrym stanie kosztował mnie 250 zł.
  • Level 1  
    Witam!

    Chciałbym dołączyć się do wątku. W124, 250D (OM602), 1986 bez klimy.

    Od miesiąca mam problem z nawiewem. Nagle przestaje działać. Po silnym uderzeniu pięścią w środkową konsolę, od prawej strony, w okolicy nawiewu na nogi, powoli zaczyna startować. Silnik dmuchawy zrobi kilka obrotów. Po kilku kolejnych uderzeniach zaczyna normalnie pracować. Od wibracji silnika nawiew zaczyna falować - wieje mocno, potem słabo i znów się wzmacnia. Po wjechaniu w pierwszą lepszą dziurę wyłącza się i całą procedurę trzeba przejść od nowa.

    Sprawdziłem silnik dmuchawy (półroczny) i jest jak najbardziej sprawny. Kostki i kable w jego okolicy są w dobrym stanie. Przełącznik siły nawiewu również sprawny. Bezpiecznik nie wybija. Stacyjka również sprawdzona i trik z cofnięciem klucza nie działa.

    Po połączeniu przewodów zielono-czarnego i zielono-białego (zasilania i najwyższego biegu) nic się nie dzieje, mimo pojawienia się napięcia na przewodzie zasilającym.
  • Level 42  
    Napięcie za przewodzie zasilającym jest ale brakuje drugiego bieguna MASY (minusa).