Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki laser do TECHNICS SL-PS 840 ?

06 Lut 2003 00:41 3333 6
  • Poziom 11  
    Panowie,

jaki laser siedzi w odtwarzaczu CD technicsa SL-PS 840 :?: Może ma ktoś schemat :?:

pozdrawiam, :wink:
  • Poziom 11  
    Dziękuję,
    a czy taki laser jest już wyregulowany? tzn. czy jak go zamontuję do sprzęta, to powinien od razu zadziałać, czy konieczne jeszcze będzie jakieś jego ustawienie? Nie mam doświadczenia w naprawie CD stąd moje pytania....
    z góry dziękuję.
  • Poziom 26  
    Zwykle nowy laser jest fabrycznie wyregulowany i ma potencjometr zalany lakierem. Tak ze tutaj nie ma nic do regulacji. Inna sprawa to jezeli sa na plytce odtwarzacza jakies potencjometry (niektore starsze mialy ich np.6) to moze byc konieczna nieznaczna korekta ich ustawienia (zwlaszcza jak ktos nimi juz krecil). Jezeli te potencjometry nie byly ruszane to pojdzie od razu. Jezeli sa rozregulowane to przy odrobinie szczescia mozna je wyregulowac na sluch.
    Jezeli nie masz doswiadczenia w wymianie laserow to dodam jeszcze ze przewaznie w kazdej nowej glowicy zwarte sa (np duza kropla cyny) koncowki diody laserowej - takie zabezpieczenie przed ladunkami elektrostatycznymi przy transporcie. Nalezy usunac to zwarcie po zamontowaniu glowicy i podpieciu wiazek przewodow.
  • Poziom 11  
    cenne wskazówki :roll:
    na "kręcony" wygląda potencjometr na taśmie lasera (standardowa "naprawa" każdego amatora !!!). pozostaje mieć nadzieję, że nie ruszał tych na płycie gł.
    jeśli ktoś ma jeszcze doświadczenia w naprawie CD to bardzo proszę- zapewne przydadzą się w celu naprawy mojego odtwarzacza. Pozdrawiam Wszystkich czytających (i oczywiście piszących)... :D
  • Poziom 11  
    Spróbuj go przeczyścić a dopiero potem wymienij
  • Poziom 11