Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    stania
    Level 11  
    Witam!
    Mam Ford Mondeo Combi 1996 r 1.8 16v (benzynka) no i mam taki problem, jak można by poprawić osiągi (chodzi mi o moment obrotowy i prekośc max) Na 4 biegu rozpędza się do 180 km/h (ok 6600 obrotów/min) wrzucam 5 bieg prędkosć spada do 170 km/h Czy istnieje możliwośc poprawienia osoiągów za nie wielką cenę (nie chodzi mi tutaj o wymianę chipów itp bo to sporo kasy) może są jakieś uzdatniacze do paliwka albo coś. Jeźdzę na PB 95 czy na PB 98 bedzie lepiej chodził ?
  • #2
    Quaki
    Level 20  
    Nie ma mozliwosci podniesienia mocy czy momentu obrotowego za mala kase (100-200zł) roznica na 98 bedzie niewielka wrecz nie odczuwalna (twoja kieszen za to poczuje). Prawda jest taka im mniej wladujesz (kasy) tym mniej wycisniesz (momentu i mocy). Najtansza alternatyw na podniesienie mocy (radykalne nie o 1-5 kM ) jest zaistalowanie podtlenku azotu (tylko ze N2O tez kosztuje a jak uzywasz trzeba tankowac)
    pozdrawiam
  • #3
    stania
    Level 11  
    Ni wiem czy jest to prawda ale kumpel jeżdząc identycznym Fordem wyciskał z niego 180 km/h gdy zatankował Shell V-Power 99 (czy jakos tak) pocisnął prawie 190 km/h ? Ciekawe czy jest to prawda?
  • #4
    karlos79
    Level 33  
    na wysoko oktanowym paliwie wytepuje spalanie stukowe , czyli jezeli ma maly posow tloka to im wiecej oktanow tym silnik bedzie wydajniejszy i moze osiagnac wieksza moc :)
  • #5
    stania
    Level 11  
    Wielkie dzieki za odpiowiedź. Szkoda ze nie jestem kumaty w tych sprawach? Czyli co uważasz, że mozna coś jeszcze wycisnąć z tego Forda?Zalewajac np Paliwo Shella lub 98 oktanowe ?
  • #6
    homag
    Level 14  
    dość dziwne że tylko 180 wyciagasz
    ja mam mondeo z końca 95 roku i wyciągnąłem z niego 200 przy około 4700-4800 obr/min
    z ta tylko małą różnicą że mam silnik 1,6 16V zetec
    i było to na gazie
    nie było to do spodu,ale i tak nieźle
    za tydzień jadę do niemiec i spróbuje na tamtejszych autostradach
    to opisze efekty
  • #7
    stania
    Level 11  
    Tak własnie dziwi mnie to że jest to tylko 180. Oczekiwałem min 190 mam instalację LPG i normalnie jeżdzę na LPG ale przłączyłem na benzynie szedł 180 na 4 biegu jak wrzuciłem 5 bieg spadły mi rzecz jasna obroty i prędkośc do mniej wiecej 170 - 175 km/h może gdybym na 5 beigu jeszcze go potrzymał bym coś osiągnął. Być może jest to efekt tzw. "zamulenia" samochodu albo no juz sam nie wiem co zrobić, żeby troche polepszyć osiągi. Może da się cos podkręcić ale nie sądze bo tu jest liczony chyba stosunek wtrysku paliwa. Napisz do mnie na maila stania(malpa)o2.pl chętnie podzielę się opiniami na temat Mondeo :)
  • #8
    Quaki
    Level 20  
    :arrow: karlos 79 mylisz sie na wysoko oktanowym paliwie trudniej jest doprowadzic do spalania stukowego. Pozatym nawet jesli beda roznice (w co watpie) to tak minimalne ze wrecz nie odczuwalne. Doprowadzenie do odczuwalnego zwiekszenia mocy jest kosztowne bo wiaze sie z przerobkami silnika (zwiekszenie sprezania na przyklad) ora przerobkami dolotu i wylotu lub wbudowaniu do silnika turbosprezarki lub ostatecznie najtansza na starcie wersja zainstalowanie podtlenku azotu takie cuda jak chip tunning silnika wolnossacego sobie odpuscie bo przyrosty mocy i momentu siegaja 5-8% czyli za te pieniadze niewiele
    pozdrawiam
  • #9
    stania
    Level 11  
    No chyba w końcu misu być lepsza więcejoktanowa skoro jest droższa nie ?
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    lighterany
    Level 12  
    mysle ze czyszczenie przeplywomierza doda mu wigoru::D
  • #12
    00gtw00
    Level 15  
    Odświerze temat bo widze troche malo konkretnych odpowiedzi. Proponuje demontarz kolektora dolotowego i go porzadnie wymyc i tak samo z przepustnica i mikserem. wyczyscic przeplywomierz i silniczek krokowy. ewentualnie nie wiem jak wyglada ten 1.6 ale egr pewnie ma i mozna go zaslepic - bedzie wieksze cisnienie w kolektorze na wyzszych obrotach. Czesto bywa ze zaczyna szwankowac i np caly czas upuszcza powietrze :( a co za tym idzie samochodzic nie chce jechac jak powinien. Sprawdz tez swiece. Mozna tez zerknac czy przewody od odmy silnika nie sa zapchane ale to bardziej objawia sie na niskich obrotach silnika.
    Co do paliwa 98 to roznica jest, tylko trzeba pojezdzic na tym paliwku troszke zeby komputer sie zaadaptowal a wogole po przesiadce z 95 na 98 mozna zrobic reset kompa.
  • #13
    jacekmirka
    Level 11  
    Najprościej wsadzić silnik 2l, lub 2,5l to daje elastyczność i osiągi i to dopiero frajda.
    Gaz I i II generacji ma mikser i klapę
    przeciw wybuchową co znacznie ogranicza osiągi na benzynie.