Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Golf 3 słabe ogrzewanie.

macius180192 26 Dec 2010 22:45 40734 40
  • #1
    macius180192
    Level 9  
    Witam. Posiadam golfa 3 1.8 benzyna i mam jeden problem z ogrzewaniem gdyż nie leci w ogolę ciepłe powietrze (nawet po przejechaniu 150km), miałem niedawno wymienioną nagrzewnice na nowa i nie ma ubytku w płynie chłodniczym.
    Moderated By Pawel wawa:

    Temat poprawiłem.

  • #2
    4jerry
    Level 27  
    A odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia? Być może siedzi gdzieś korek powietrzny, przez co nie ma obiegu przez nagrzewnicę. Jak nie ma odpowietrznika na jakimś przewodzie, to ja ściągam zawsze najwyżej położony przewód "wodny", żeby wypuścić powietrze z najwyższego punktu układu chłodzenia.
  • #3
    czuczu017
    Level 2  
    W golfie układ sam się odpowietrza. Sprawdź termostat.
  • #4
    rfx11
    Level 13  
    Gdyby był problem z termostatem to silnik byłby niedogrzany a kolega nic nie pisał o tym, że nie nagrzewa się on do normalnej temperatury. Tu problem może być nieco innej natury - w golfie jest taka klapka, która reguluje dopływ ciepłego i zimnego powietrza. Uszczelniona jest ona gąbką dzięki, której nie leci naraz zimne i ciepłe powietrze, możliwe, że ta gąbka się wykruszyła i przez to powietrze lecące z nawiewu jest zimne.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    macius180192
    Level 9  
    Temperatura sięga 70 stopni ale kolega ma takiego samego i mówi ze u niego temperatura jest taka sama, lecz u mnie leci zimne powietrze a po przejechaniu ok 10km leci już cieplejsze ale tylko troszkę
  • #7
    Michal232323
    Level 15  
    To pewnie obaj macie termostaty do wymiany :-)
    Masz filtr pyłkowy założony?
  • #8
    rfx11
    Level 13  
    Michal232323 wrote:
    To pewnie obaj macie termostaty do wymiany :-)

    Rzeczywiście, po 10 km już dawno silnik powinien mieć około 90 stopni. Gdyby był zatkany filtr przeciwpyłkowy ciepłe powietrze by leciało ale zarówno na ciepłym i na zimnym siła nawiewu byłaby co najmniej ledwo wystarczająca. Ale zgodzę się, że przydałoby się nieco więcej informacji.
  • #9
    macius180192
    Level 9  
    No jest ten filtr i był wymieniany z 3 miesiące temu moze ;p tylko ze jemu się nic nie dzieje i cieple powietrze leci normalnie
  • #10
    Michal232323
    Level 15  
    Chodzi mi o to że ja pewien czas nie miałem tego filtra i cały układ łącznie z obudową nagrzewnicy był zapchany przez liście i nie było ogrzewania
  • #11
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Najwyraźniej koledze wykruszyła się gąbka, którą oklejona jest klapka kierująca strumień powietrza. Ta klapka ma otwory, a po wykruszeniu się gąbki powietrze przelatuje, "gdzie mu wygodnie". Czeka Cię sporo rozbierania.. ;/
  • #12
    macius180192
    Level 9  
    Tylko ze powietrze leci i to całkiem niezle tylko jest zimne. A jak ta gąbka sie wykruszyła to co trzeba zrobic zeby wszystko dobrze prądziło?
  • #13
    greg301
    Level 11  
    czeka Cię rozebranie całej obudowy nagrzewnicy i naklejenie nowej gąbki na klape z ciepłym obiegiem i oczywiście zdjęcie całej deski rozdzielczej
  • #14
    romansu
    Level 15  
    Ja tylko wyciągam silnik z tym tunelem i przegroda jest na wierzchu oczywiście bez gąbki.Wycinam blachę o ile pamiętam 17cmx17cm jeden koniec zaginam i zawijam około 1cm przegrodę ustawiam na środku ona jest wypukła i blachę też wyginam,blachę wkładam na próbę zawinięciem żeby złapało drugiego końca przegrody jak pasuje to wyciągam smaruję klejem butapren i wkładam już na gotowo.Jak zahaczyła zagięciem pociągam i z tej strony też zaginam na kleju.Najlepsza blacha to z ta z napisów BHP lub inne.Zostaje założenie tylko tunelu z silnikiem i już cieszymy się grzaniem i kasą za usługę.
  • #15
    szymonxxxszymon
    Level 11  
    Ta gąbkanie jest dobrym rozwązaniem... Dostanie wody,zrobisie wilgotna i to samo.. Ja u znajomego zakleiłem tą klapkę grubą taśmą z mocnym klejem ;) Rozwiązanie proste, a problemów nie sprawia
  • #16
    glosny83
    Level 28  
    Rozgrzej auto na odkręconym korku wlewu płynu chłodzącego aha gaz ma?
  • #17
    ptokuu
    Level 9  
    Pompa wody nie wydala, zerwana linka regulacji cieplo zimno ja bym to sprawdzil a najlepiej weze do nagrzewnicy czy maja temperature taką jak np wąz ku chlodnicy jezeli tak szukac problemu pod deską.
  • #18
    romansu
    Level 15  
    ptokuu wrote:
    Pompa wody nie wydala, zerwana linka regulacji cieplo zimno ja bym to sprawdzil a najlepiej weze do nagrzewnicy czy maja temperature taką jak np wąz ku chlodnicy jezeli tak szukac problemu pod deską.

    Najprostszy sposób zaglądnąć do nawiewów czy nie ma kawałków gąbki jak są to nie pomoże nowa pompa i szukanie problemu pod deską bo tam nic nie ma.Klapa zamyka i powietrze powinno iść przez nagrzewnicę i do środka samochodu ale jak dziurawa to leci zimne,no jest trochę mieszane trochę tego trochę tego.
  • #19
    stepek122
    Level 10  
    Witam,
    mam rowniez problem z ogrzewaniem w moim golfie 3 1.8gt.Problem wyglada tak ze kiedy jade to dmucha mi gorace powietrze a kiedy tylko sie zatrzymam to od razu leci zimne.temperatura caly czas jest w okolicach 90stopni.Na postoju na zapalonym silniku wogole nie podaje cieplego powietrza.Leci zimne jakby ciągnął z zewnatrz. Czy ktos moze mi pomoc?
  • #20
    romansu
    Level 15  
    Sprawdź na postoju przy większych obrotach silnika jaka będzie reakcja,ale to grzeje od od ruchu pojazdu czy masz jeszcze włączoną dmuchawę.
  • #21
    stepek122
    Level 10  
    na wiekszych obrotach nic sie nie zmienia;/
  • #22
    romansu
    Level 15  
    stepek122 wrote:
    na wiekszych obrotach nic sie nie zmienia;/

    To znaczy że grzeje tylko gdy samochód jest w ruchu nie zależnie od dmuchawy,czy dmuchawa jest włączona.Jaki masz silnik,nie zmieniałeś paska alternatora?nie raz przy mikro pasku jest źle zakładany na koło pompy wody.
  • #23
    stepek122
    Level 10  
    juz wszystko jasne.okazalo sie ze brakowalo mi 2l plynu w chlodnicy.Podjechalem na stacje benzynowa,kupilem,wlalem i wszystko jest ok.Nie wiem tylko jak moglo od lipca zginac mi tyle plynu.Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za pomoc
  • #24
    bartollo1990
    Level 10  
    Wyciekł :) pewnie cieknie z nagrzewnicy miałem to w swoim golfie 1.8 albo pali go troszeczkę
  • #25
    stepek122
    Level 10  
    A czy to nie wyciek z nagrzewnicy to musze sprawdzic.Jest to mozliwe bo jak go kupilem to mial caly dywanik mokry ale poprzedni wlasciciel tlumaczyl ze to przez szyberdach nacieklo:)teraz mam szyber naprawiony wiec zobaczymy.
  • #26
    romansu
    Level 15  
    Gdy jest mikro pasek jest źle zakładany,powinien iść rowkami do koła to znaczy pod koło pompy a nie na koło gładką stroną.I wtedy może się grzać i nie grzeje nagrzewnica,a dlaczego pompa ma inne obroty.
  • #27
    bodycort
    Level 10  
    Witam!jeśli temperatura płynu jest OK to pierwsze co zrób dotkni przewodów co idą do nagrzewnicy,jesli będą gorące to zobacz silniczek który zamyka i otwiera ciepły-zimny nawiew
  • #28
    macius180192
    Level 9  
    Sa cieple te weze co ida do nagrzewnicy a jak jade to leci takie cieplejsze powietrze a jak zwalniam to juz zimne leci
  • #29
    bodycort
    Level 10  
    A masz tam założony gaz? jesli tak to jest to możliwe ponieważ jest dodatkowy obieg wody,miałem to samo w seicencie z gazem
  • #30
    macius180192
    Level 9  
    Ale nie mam gazu